Jaký šicí stroj koupit? Druhy a typy

21. ledna 2012 v 22:48 | Petra |  Šití - tipy a recenze
Jelikož mi velmi často chodí e-mailem prosby s otázkami od začátečníků na rady ohlečně všeho možného, rozhodla jsem se založit novou rubriku, kde budu vkládat články s odpověďmi na nejčastější dotazy.

Začínáme tím prvním, co musí každá budou švadlenka zařídit - vybrat správně šicí stroj;-)

Aktualizace 7. 2. 2012



Mezi stroji jsou v podstatě 3 základní druhy šicích strojů.

1. Rovnosteh / klasický šicí stroj


Výhody
  • Jednoznačně nejuniverzálnější stroj - umí mnoho stehů - rovně, cikcak, tříkroký cikcak, lepší mají i overlockové stehy. Přišívajá knoflíky, vyšívají knoflíkové dírky.
  • Existuje na něj velké množství zajímavých patek - overlocková, zipová, knoflíková, kráčející, průhledná, lemovací atp. (O patkách se dočtete v dalším článku.)
  • Většina strojů umožňuje šít dvojjehlou, což je pružný steh, který do jisté míry nahradí coverlock.
  • Pro začátečníka nezbytnost, bez něj se šití neobejde, protože jen máloco nepotřebuje prošití rovně:)
  • Na stroji se zapošívat (automaticky nebo zpětným chodem)
Nevýhody
  • Není úplně perfektní na šití pružných materiálů (nemá tzv. diferenciální podávání). Pokud má stroj regulaci přítlaku patky, je to malniko lepčí, ale nikdy dost uspokojivé. Pružné materiály se na něm dost kroutí. Pokud se chystáte hodně šít sví vlastní trička a bodýčka, investujte do už i do overlocku.
Tip jaký vybrat (čistě moje osobní zkušenost a preference - nejsem placená za reklamu žádnou firmou:)

Mezi - pro mne - sázku na jistotu patří firma Brother. Na jejich šicím stroji jsem šila 10 let a nebyl nikdy žádný problém. Když jsem kupovala všechny své stroje, hledala jsem si názory a reference švadlenek, a v doporučení firmy Brother se ve většině shodovaly. Ostatní šicí stroje já vyzkoušené nemám, takže objektivní samozřejmě nejsem! Brother doporučuji, ostatní nevím, abych byla korektní:)
  • Pro úplného začátečníka doporučuji sáhnout po základním šicím stroji BN 2700 - je to klasický šicí stroj s mechanickým ovládáním, které je jasné, intuitivní a není náchylné k poruše. Je to spolehlivá klasika. Navíc má stroj velmi mnoho šicích stehů, Z nichž pravděpodobně stejně nevyužijete všechny, jak to tak bývá:) Ale možná lepší mít a nepotřebovat než naopak, že:)
  • Pro úplné začátečníky, kteří chtějí elektronický šicí stroj, stačí jim základní stehy, tak doporučuji INNOV 10 - má sice méně programů než výše zmíněný, ale odmění se vám funkcemi, které oceníte. Funkcemi o trošku lepčí než BN 2700, stehů má výrazně méně.
  • Pro pokročilé, kteří chtějí velkou škálu vyšívání dírek a vyšívací stehy, doporučuji vyšší verzi INNOV 50.
  • Stroj, který jsem si tento týden pořídila do své dílničky, je na fotografii výše a je to BN 400, už se neprodává. Z vychytávek, které jsem si ihned zamilovala, uvedu třeba automatický odstřih nitě - geniální věc např. na našívání aplikací nebo šití daleko od kraje látky. U nás odstřihává čudlíkem Jasmínka a moc jí to baví:) Dále pak páka u kolene, která umožňuje nadzdvednout patku bez rukou, takže obě ruce máte k dispozici. Součástí šicího stroje je velké množství patek (třeba i kráčející, teflonová, overlocková atp.), které jsou uloženy prakticky v boxíku v pultu šicího stroje, takže je nikde nehledáte a neztrácejí se. Velké množství vyšívacích vzorů mě přivádí do vytržení. Našívá i monogramy / písmenka a celkově bych řekla, že je chytřejší než já a někdy mám chuť mu říct, ať si to ušije sám, když je tak chytrej:D Pro ty, co chtěji investovat opravdu zatím doporučuji;-) Chvíli se člověk musí učit ovládání, ale jde o zvyk:)
Které stehy zručeně budete potřebovat
Stroj by měl umět nejen cikcak, ale i tříkroký cikcak - na našívání gumy. Používá se také jako pružný šev na cokoliv.
Výhodou je overlockový steh, ale jeho šití trvá tak dlouho, že stejně radši sáhnete po cikcaku a neprofesionálně vypadají stejně oba dva:)

Lze nahradit?

Nahradit jej nelze, leda tak jehlou a nití:)










2. Overlock / obnitkovávací a začišťující stroj

Výhody
  • Stroj má automatický odstřih látky, takže všechny stehy z rubu začistí a vypadá to profesionálně.
  • Šije se na něm všechno oblečení z rubu - stroj látky k sobě sešije a zároveň odřízne přebytečné kusy a obnitkuje.
  • diferenciální podávání, takže si můžete regulovat práci zoubků. Perfektní na pružné materiály, ale i na ty klouzavé jako např. záclony a jiné umělé tkaniny.
  • Dá se s ním i řasit látka, našívat guma a lemovat - pomocí speciálních patek. Já to nepoužívám:)
  • Šití je celkem intuitivní, sežízení nití se člověk naučí celkem rychle, a jak látku tahat do obloučků chce trošku cviku, ale rychle to dostanete do ruky.
Nevýhody

  • Celkem drahá investice na to, že to umí vlastně jen "jednu funkci". (Overlock v žádném případě nenahradí rovnosteh!!!)
  • Overlock nezapošívá! Některé švy je třeba ještě na rovnostehu začistit. Overlockový steh se moc nepáře, takže ve většině případů se to jen odstřihne a neřeší...
Lze nahradit?

Nahradit jej lze cikcakem nebo tzv. overlockovým stehem na rovnostehu. Začištění ale nevypadá tak profesionálně a pružné úplety se vlní.

Tip jaký vybrat (čistě moje osobní zkušenost a preference - nejsem placená za reklamu žádnou firmou:)

Za nás mnohé jedině Brother 3034D.
Šije spolehlivě, ořeže mnohé, nekucká... Plusem je také mistička, kam padají odstřihnuté kusy látek:)






3. Coverlock / šití pružného stehu + začištění


Výhody

  • Stroj je určen na šití lemů u triček a začišťování rukávů a spodků triček atp. Šije pružným stehem buď dvojnitným nebo trojnitným. Lemy u triček se tak nekrčí a vypadají profesionálně, pruží a tak se nit netrhá.
  • Stroj zároveň prošije z lícu a začistí obnitkou z rubu - pozor, přídavky neodstřihává, takže pokud nestříháte a nešijete přesně, je třeba doladit nůžkama po ušití (zejména u třepivých materiálů jako ne např. merino).
  • Perfektní také na šití pružních prostěradel - tunýlek na gumičku není třeba podehrnovat a tak je lem měkčí.

Nevýhody
  • Opět celkem drahá investice na to, že stroj je vlastně jen na šití triček, čepiček a prostěradel.
  • Neprošije silnější vrstvy tkanin nebo silnější látky (např. flíz!), nitě se trhají...
  • Celkem dost dlouho trvá, než se člověk na tom naučí šít. Každá látka potřebuje speciální seřízení nití, diferenciálu a délky stehu, pokud je jedna z těchto věcí špatně, tak se nitě trhají a je to o nervy. Špatně se mi odhaduje, která proměnná je zrovna teď špatně. Seřizovat se musí neustále i přítlak patky, podle toho, kolik vrstev materiálu zrovna chcete na tom daném tričku šít. Opravdu běh na delší trať.
  • Je třeba mít velkou výbavu nití, protože všechny nitě jsou vidět z lícu a tak musí ladit. Overlock se dá ještě ošulit, ale coverlock už ne.
  • Coverlock nezapošívá a steh se hodně páře, je třeba každý konec šití zauzlíkovat!
  • Vyproštění látky z coverlocku chce cvik (páčkama se povolí napětí horních nití, nůžtičkama či pinzetou se horní nitě vytáhnou dopředu a ustřihnou v půlce, pak se povolí páčkou napětí spodní nitě a tahá se opatrně látkou dozadu, až se uvolní a hodní nitě se přetáhnou na rub, kde se pak zauzlíkujou - videonávod najdete u některých strojů Janome).
Čím lze nahradit
Nahradit jej lze šití dvojjehlou na rovnostehu, ale nevypadá to tak profesionálně:)

Coverlock mám Brother M2340CV, recenze a reference či srovnání jsem nenašla, takže nevím, jak si stojí.






 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (291)
Zobrazit starší komentáře

201 Caramilla Caramilla | 20. února 2016 v 11:17 | Reagovat

[200]: Určitě neprohloupíte ani s jednou značkou, záleží, kolik do toho chcete vrazit peněz. 4nitka mě přijde, že bohatě stačí, ani nevím, na co se používá 5nitka... Taky záleží, jak často šijete, pokud hodně hodin denně, tak se asi investice do dražší značky vyplatí. V USA letí Babylock jako nejlepší stroj. Berninu si také hodně chválí a Brother 3034D mám já a za sebe určitě doporučuji, ale pokud budete šít 8 a více hodin denně a i více vrstev a softshell, tak po 4 letech začne odcházet. Průmysl se vyplatí někomu, kdo šije na celý úvazek a více a šije větší věci - povlaky, dámskou konfekci. Na to dětské mě přijde, že se to nevyplatí. Na 220 se dělají stroje se servomotorem. A rozměry jsou hodně náročné a navíc je stroj dost těžký.

202 Eva Eva | 20. února 2016 v 12:58 | Reagovat

Děkuji za rychlou odpověď. Babylock je nejsilnější overlock na domácí šití, ale cena tomu odpovídá. Brother - tam mě láká dobrá cena a dobré zkušenosti uživatelek. No musím se už nějak rozhodnout :-). Přeji hezký den!

203 Caramilla Caramilla | 20. února 2016 v 14:35 | Reagovat

[202]: Řekla bych, že tady platí, že cena je úměrná kvalitě. takže za více peněz dostanete lepší stroj. Otázka, zda opravdu budete tolik šít, že to chcete investovat. Pokud šijete 4 - 8 hodin denně a i těžší materiály typu softshell, svetrovina a chcete šít i dál, a peníze na ten dražší máte, tak klidně jděte do dražšího.

204 Eva Eva | E-mail | 29. února 2016 v 10:22 | Reagovat

Dobrý den,
ještě jednou Vás moc prosím o radu. Chystám se konečně objednat overlock a chci se zeptat, jestli je dobré k němu dokoupit nějaké patky a které. A jaké nitě jsou do overlocku kvalitní. U rovnostehu jsem už párkrát zaplakala, některé nitě dělaly neplechu.
Děkuji Eva

205 Caramilla Caramilla | 29. února 2016 v 12:54 | Reagovat

[204]: Myslím, že k overlocku není třeba nic dalšího.
O nitích je zde na blogu taky článek. Nejlepší jsou Amann - používám Belfil S 120, dobré jsou i Aspo. Někdo šije nitěmi Hard, ty jsou jak které barvy, některé jsou OK a některé jsou horší, někomu vyhovují a jinému ne. Já mám i Hardy i Belfily, Belgily jsou určitě lepší. Nekupovat nitě Balerina. Více v článku.

206 Eva Eva | E-mail | 29. února 2016 v 13:35 | Reagovat

Děkuji, článek jsem přehlédla, to se omlouvám. Jdu pohledat.
Zdravím, Eva

207 Lucka Lucka | 6. března 2016 v 10:05 | Reagovat

Dobrý den Petro, moc prosím o radu.. Vybírám si právě k narozeninám svůj první overlock, při výběru se řídím hlavně touto diskuzí.. :-) do finále výběrového řízení se dostal Vámi doporučovaný Brother M3034D a pak Bernina 610D.. jsou plus mínus cenově podobně, ale na základě Vašich komentářů mě ta Bernina nějak připadá přitažlivější.. byla byste tak hodná, mrkla byste na tento odkaz:

http://www.sici-stroje.eu/domaci-sici-stroje/sici-stroje-bernette/bernina-bernette-610d-sici-stroj-overlock.html

jen v rychlosti, zda by Vás popis přesvědčil, že je Bernina stejně dobrá jako Váš Brother, či zda Vám tam v porovnání s Vaším overlockem něco chybí?

Budu moc vděčná za radu, jsem amatér, ale ráda bych koupila kvalitní stroj, protože chci začít šít více, hlavně pro rodinu.
Předem moc a moc děkuji L.

208 Caramilla Caramilla | 6. března 2016 v 20:22 | Reagovat

[207]: Na žádné Bernině jsem nikdy v životě nešila, tak nemůže být můj názor ani trochu objektivní. Musela bych mít oba stroje doma na 4 roky se stejnou zátěží, abych vám mohla objektivně odpovědět. Brother vyzkoušený mám, Berninu si čtenářky blogu chválí, ale nevím, jaký typ, zda tento levnější a nebo nějaký dražší.
Z popisu taky nejde úplně soudit, protože nejvíce záleží, jak stroj šije v reálu.
Z popisu bych si vybrala Berninu, jediné, co nemá oproti Brotheru je volné rameno. V ostatních parametrech je zase lepší (příkon, příslušenství, navlékač jehel, ač moc nevím, jak funguje). Musíte si zvážit, co pro vás je důležité a co ne. Volné rameno využívám velmi často u rovnostehu, u overlocku jsem využívala jen občas, protože stejně se mě tam dětské kalhoty a bundy na volné rameno nevešly. Teď mám stroj průmyslový a ten volné rameno nemá vůbec. Takže taky nemám.... a nechybí mi.

209 Lucka Lucka | 7. března 2016 v 11:07 | Reagovat

Dobrý den Petro,
moc děkuji za názor! hlavně s tím volným ramenem jste mi pomohla. Kloním se opravdu k té Bernině, pídila jsem se pídila, a vychází o fous líp než ten Brother. Mj. je celokovový, váží 11 kg. Taky se mi líbí, že lze odklopit doleva i tu část pod jehlou a taky názornost navlékání nití.. ale jsou to jen postřehy vypíděné z netu, youtube atd.
Pak jsem se chtěla ještě zeptat, jestli při svém šití často používáte patku na skrytý steh? zdá se mi to oprávněně pro začátek nepotřebné? L.
A vlastně ještě jeden dotaz - píšete, že pravidelně servisujete.. kolik prosím běžný servis u Brotheru stojí?

210 Caramilla Caramilla | 7. března 2016 v 11:12 | Reagovat

[209]: Jojo, vypadá dobře, na tu cenu až podezřele:)
Jinak myslím, že na Brotheru je navlékání nití přímo u stroje namalované taky hodně přehledně. Možná si to myslím jen proto, že mám průmysl, a tam to namalované přehledně rozhodně není a navíc to tam mají u stroje v jednom místě namalované špatně...

Servis vyčistit a promazat v Prostějově vyjde asi na 500 - 600 Kč. Možná to bylo i vč. dopravy, už nevím. Pokud šijete méně často, stačí jednou za 2 roky, já jsem servisovala každý rok.

Patku na slepý steh jsem použila 2x v životě, když jsem začínala šít trička, na zakončení rukávů a spodní části. Nicméně mě osobně přijde praktičtější obšít na overlocku a začistit dvojjehlou, je to na šití lehčí. Ten slepý steh se tam musí nasouvat úplně přesně, aby se to správně prošilo, a navíc to nevypadá až tak hezky, já jsem mu na chuť nepřišla...

211 Eva Eva | 10. března 2016 v 21:31 | Reagovat

Dobrý den,
diskuzi poctivě sleduji, stroj už vybírám docela dlouho. Někde jsem dohledala, že jste kdysi uvažovala o Janome MC 6600, mám ho ve výběru, zdá se to být kvalitní silný stroj. Ale nemá volné rameno. Jaký na to máte názor?
Děkuji Eva

212 Caramilla Caramilla | 10. března 2016 v 21:37 | Reagovat

[211]: Já jsem nakonec brala Pfaff Quilt Expression 4.0, jak je zde už několikrát uvedeno:) Má totiž systém horního podávání lepší, jde použít na více druhů patek. Lze s ním šít třeba i zipy, což na Janome prý nejde. U zipů zrovna horní podávání považuji za prospěšné.
A volné rameno používám u rovnostehu celkem často. U overlocku ani coverlocku ho mít nepotřebuji ale u rovnostehu ano a rovnosteh bez volného ramene bych si nekoupila. Záleží ale, co šijete, pokud jen třeba quilt a patchwork, tak ho potřebovat nebudete. Já ho používám na zakládání rukávů a nohavic.

213 Eva Eva | 10. března 2016 v 22:38 | Reagovat

Právě že quilt a patchwork budu šít spíš doplňkově. Vím že jste nakonec od Janome ustoupila, tak už mi je jasné proč :). Tím že chci občas šít i patchwork, tak se mi ten výběr komplikuje, některé stroje mají málo místa od jehly a ty určené na patchwork a quilt zase nemají jiné věci, třeba to volné rameno. V dubnu se chystám na výstavu, tam ty stroje okouknu v akci. Děkuji za ochotu.

214 Caramilla Caramilla | 11. března 2016 v 0:23 | Reagovat

[213]: Ten muj stroj ma vse, co pisete, horni podavani, hooodne mista od jehly napravo, volne rameno, hoooodne stehu na quiltovani, automaticky odstrih, kolenni paku, autmaticky zdvih patky. A taky hodne prisije:)

215 Eva Eva | 11. března 2016 v 21:00 | Reagovat

Však už jsem na něj koukala :). Jako vypadá dost lákavě, to horní podávání u Pfaffu hodně chválí, akorát kvalita Pfaffu šla prý dolů. Ale je možné, že se to týká těch nižších modelů. Jak jste na tom s poruchovostí vy :) ? Janome jsem vyřadila to volné rameno by mi chybělo. Takže mi zbývá Juki, tam to podávání je prý taky dobré a je to celkem silný stroj nebo nižší řada Bernina, ale ta nemá horní podávání a nemá moc velké místo od jehly. Co jsem koukala na ten Pfaff, tak když pominu tu zmiňovanou poruchovost tak mu není co vytknout.

216 Caramilla Caramilla | 11. března 2016 v 21:40 | Reagovat

[215]: Taky bych řekla, že jsou Pfaff poruchovější. Ten můj byl 2x v servisu hned první měsíc, co jsem ho měla, zlobila elektronika. Nicméně to bylo v rámci záruky pospraveno a od té doby šil 2 roky bez problému, v létě mě začalo zlobit napětí nití, občas stroj má povolenou horní nit a musím ho párkrát vypnout a zapnout, aby se chytl. Problém nevím kde je, je možné, že je jen hodně zanesený a stačí ho vyčistit. Na Velikonoce je objednaný do servisu, tak pak budu vědět víc. Nicméně takto s ním šiji už 3/4 roku:)
Já bych na něj i přes to nedala dopustit, protože sice Brother byl jakoby méně poruchový, ale tolik neprošil a v servisu byl taky furt, protože nezvládl to, co jsem po něm chtěla, zadřený motor, protože toho na něj bylo moc, pfaff rozhodně zvládne v tomto více.
Jinak jsem se strojem moc spokojená, uvidíme, co řeknou v servise. On u mě má rovnosteh docela zápřah, takže když ho po 3 letech nechá servisovat, tak si nemyslím, že to je nějaká tragédie, overlock jsem nechávala servisovat každý rok taky, ty stroje to potřebují, vyčistit, promazat, seřídit. Uvidíme...
Juki hobby stroje vůbec nezná a reference nemám. A Bernina je můj sen, ale aby ten stroj uměl to, co ten můj pfaff, tak člověk musí zaplatit 2x tolik...
Co jsem četla zahraniční fóra, tak tam diskuse Pfaff/Bernina jsou mírně pro Berninu, ale zase v poměru cena/výkon bych řekla, že spíš pro ten Pfaff 8-O

217 Eva Eva | 11. března 2016 v 22:12 | Reagovat

Je to jak píšete, Bernina by byla jasná volba, pokud by člověk neřešil peníze nebo nepožadoval určité funkce. Jestli při vašem častém šití stroj šil 3 roky bez servisu, tak to mi přijde dobré. Doufám že ho na té výstavě budou mít abych si ho okoukla. Došla jsem až tak daleko, že si s sebou vezmu různé druhy látek a na těch vybraných favoritech je vyzkouším. Sice ze mě asi budou mít radost :), ale kdy se mi to stane mít tolik strojů na jedné hromadě.

218 Caramilla Caramilla | 11. března 2016 v 22:22 | Reagovat

[217]: Né, tak to máte skvělý nápad, to jen doporučuju, pokud jsou to lidé, co strojům a šití samy rozumí, tak se nemůžou koukat divně, mě to přijde normální. Když se kupuje průmyslový stroj, tak vám to i přímo v té firmě řeknou, ať si vezmete látky a nitě, co budete používat a vyzkoušíte si to. Takže takto je to správně!

Mě to právě taky přijde OK. Myslím si, že ty el. pfaffy jsou náchylné na elektroniku, podle mě občas někde je špatný kontakt nebo nevím, kde je problém, ale to se objeví podle mě hned u nového stroje, mě první porucha přišla 1. den šití, další po 3 dnech, co mě přišel stroj opravený. Samozřejmě jsem tenkrát nadávala jako špaček, ale zpětně to beru tak, že oni ten stroj doladili, PPL tu bylo vždy 2. den po reklamaci a za 3 -  5 pracovních dní jsem měla stroj zpět - žádných zákonných 30 dní. Takže to zas tak hrozné nebylo, doma mám záložní veritasku.
A od té doby ťuk, ťuk, žádná porucha. Po servisu napíšu víc - co tomu stroji bylo.

JInak jsem o tom tak přemýšlela a všechny mé rovnostehy v průběhu 1 - 2 roky v servisu skončily, min. na vyčištění.

Bernina je určitě favorit, ale já jsem tenkrát upřednostnila funkce a nelituji toho - ale srovnání nemám, říká se tomu kyselé hrozny? :-D
Co jsem teď hledala reference, tak prý ty nejnovější modely okolo 50 - 100 tisíc mívají problémy výrobního rázu a stahují se z prodeje celé série, což bude asi pravda, protože některé modely, co vyšly před 2 lety se třeba vůbec nedají sehnat, naopak starší modely se prodávají. Ale bude to tím, že ty stroje jsou už hodně složité a mají v sobě PC, a čím více překombinované, tím asi náchylnější na poruchovost už z výroby.
Mě osobně teda ten PC ve stroji docela děsí... ale zase modely, co ho nemají, tak nemají to horní podávání a odstřih nitě a více místa od jehly...
Já ale zatím jen sním, snít je krásné:)

Pak určitě napište dojmy z testování strojů! Klidně obsáhleji třeba do nějakého článku, toto jsou pro nás všechny nejcennější informace, lepší jak popisy výrobců v e-shopech.
A i to, jaký stroj jste vybrala a jak jste spokojená, protože mě se na stroje ptá hodně čtenářek a často, tak budu mít více informací zase pro ostatní ;-)

Já pokud budu kupovat Berninu, tak si ji taky půjdu jednou vyzkoušet osobně. Pfaff jsem kupovala na slepo, v Praze se vyzkoušet dá, ale mě se tam tenkrát nechtělo:)

Díky moc.

219 Eva Eva | 11. března 2016 v 22:45 | Reagovat

Já se právě PC ve stroji taky obávám, ale jak píšete, pokud člověk chce ty funkce.... A o těch stahovaný sériích jste myslela u Pfaffu? Já jsem mluvila i s pánem co servisuje Berniny a on je zase hodnotí podle střev a třeba auroru 440 chválil (ta už není k sehnání) a je podle něj lepší než nová aurora 450. Pak chválil řadu 7xx, ale to už je ta nechutná cena. A co chválil je mechanická Bernina 1008 která stojí asi 34.000,-Kč - ta je prý nezničitelná (akorát pro moderní švadlenky nepoužitelná - má jenom základní funkce). A právě tato Bernina má prý stejně dobrý chapač jako aurora 440. Až se k nějakému stroji dopracuju, určitě sem napíšu. I informace z výstavy.

220 Lucka Lucka | 13. března 2016 v 20:52 | Reagovat

Dobrý den, ahoj,
dnes jsem si z Prahy přivezla overlock Bernina 610D... cena včetně  hodiny a půl zaškolení, které bylo pro mně naprostého amatéra opravdu super.. zdá se mi, že stroj šije nádherně :o) a nezdá se mi to ani moc složité..

http://www.berninacentrum-av.cz/cz/e-shop/670226/c36404-overlocky-coverlocky-bernina-bernette/bernina-bernette-610d-overlock-span-zauceni-zdarma-span.html :-)
Moc díky za tuto diskuzi, Vaše odpovědi a tyto stránky celkově, Petro!!!
L.

221 Caramilla Caramilla | 13. března 2016 v 21:52 | Reagovat

[220]: Tak prima, ať slouží! ;-)

222 Caramilla Caramilla | 13. března 2016 v 21:55 | Reagovat

[219]: Ty špatné série jsem četla právě u Berniny.
Pokud máte nějaký kontakt na servisáka, co by uměl poradit, jaký je jeho názor na Berninu 740. Ze všech strojů to je pro mě jediný, který co do funkcí připadá v úvahu. Má to, co potřebuji a naopak mu chybí to, co nepotřebuji... jen ten PC... :-? Ten přebývá...

223 Eva Eva | 30. března 2016 v 22:03 | Reagovat

Zdravím, se servisákem co opravuje Berninu jsem zrovna nedávno mluvila, Berninu 740 chválil. Taky bych brala nejradši 740, ale cena je už na mě moc. Škoda že nevím které typy stahovali z prodeje, zkusím pohledat. Ještě jsem zvědavá na Juki, i když prodejce co nabízí JUki i Berninu mi řekl že Juki jsou dobrý, ale radši by si za stejnou cenu koupil Berninu i za cenu méně funkcí. No není to jednoduchý :).

224 Caramilla Caramilla | 31. března 2016 v 8:16 | Reagovat

[223]: Moc díky! Jediné, co mě na 740 opravdu vadí je, že nemá indikátor spodní niti, četla jsem to v jedné zahraniční recenzi a koukala i do popisu zboží, že to je opravdu tak. Což mě u tak drahého stroje fascinuje... Je to opravdu škoda, jinak stroj úžasný.

Jinak já mám tento týden z opravny svůj Pfaff. U 4.0 prý bylo poruchové automatické napětí nitě, které je už u vyšších modelů vyřešené (4.1 a 4.2 říkal opravář že jsou už OK). Mě to vyřešil stejně, dal tam nějakou "zarážku", aby už automatické napětí nitě nevypadávalo.

Servis v Českých Budějovicích rychlý, během 2 pracovních dnů stroj posílali zpět.

225 Eva Eva | 31. března 2016 v 10:21 | Reagovat

Tu 740 opravář chválil hlavně kvůli kvalitě konstrukce, chapače a tak. Horní podávání má Bernina právě až u řady 7xx, ten chybějící indikátor spodní niti jsem ani nezaznamenala, moc jsem tu 740 nezkoumala, protože o ní si můžu nechat zdát. Ale kdybych neřešila peníze tak ji chci i bez toho indikátoru :). Na Pfaff na výstavě taky mrknu. Takže ve výběru Bernina, Juki Dx, Pfaff 4.1 a taky bych ráda viděla Janome 6600. Dám pak vědět dojmy, třeba to někomu pomůže. Zdravím

226 Caramilla Caramilla | 31. března 2016 v 10:36 | Reagovat

[225]: No, tak to se těším na dojmy:) U mě obnova stroje připadá v úvahu spíš výhledově, tak třeba udělají novou verzi 740 s indikátorem:)
Já, když třeba šiji žabičkování na šatech, tak ten indikátor dost ocením, dá mi včas vědět, že mám ukončit tam, kde to nebude vidět a znovu začít.
Takže by to byl krok zpět :-(

227 Eva Eva | 1. dubna 2016 v 23:05 | Reagovat

Tak hlásím info z výstavy. Bude stručnější než jsem čekala. Pfaff jsem tam neviděla, na Janome jsem nekoukala, protože jsem usoudila že to volné rameno by mi chybělo. A hlavně jsem se zasekla hned na začátku u Berniny a Juki. Berninu jsem šla okouknout model 530 s tím že cena je i tak vyšší než jsem původně zamýšlela. Hned vedle ní stála 740 a to je teda vážně stroj. Proti 740 je ta 530 prcek. 740 je robustní těžký stroj. Nedokážu posoudit jestli má všechny vychytávky praktické pro šití, ale co je teda pravda, že steh na Bernině je nejhezčí co jsem kdy viděla. Při prošívání silné kůže stroj jenom vrněl. Zkoušela jsem quiltovat s tou laserovou patkou a nádhera. Nikdy před tím jsem nequiltovala a s tímto to šlo jedna báseň. Podávání látky super, patky má Bernina kvalitní, je to kus kovu. Myslím si že 740 nemůže nikoho zklamat. Pokud bych neřešila cenu, byla by pro mě jasná volba. Ale cenu bohužel řeším. Takže když to shrnu. Bernina 530 - kvalitní konstrukce, šije výborně, nevýhody - nemá horní podávání a menší prostor od jehly. Ale na druhou stranu žádná Bernina až do řady 7xx nemá horní podávání a podle referencí šijí výborně. Pak jsem okoukla Juki Dx7 a myslím že jsem rozhodnutá. Šije i quiltuje výborně, steh má krásný. Má spoustu funkcí, moc se mi líbila funkce vznášející se patky a podávání má dobré. Nemá teda horní podávání, ale blokové a co mi pánové od strojů potvrdili, tak je u Juki podávání lepší než u těch Bernin (380, 530,..). Takže Bernina je záruka kvalitní konstrukce, i ta menší 530 je těžší než Juki, krásný steh a je to silný stroj co nemá problém se silnými materiály. Juki nemám co vytknout, nevím jak jsou na tom s kvalitou konstrukce, pánové tvrdili že dobře :). On byl vidět rozdíl i na pedálu. Bernina má těžší kvalitní pedál, Juki i ostatní klasický plastový který mi přijde moc lehký. Oba stroje jsou oproti té stařence co mám doma extra tiché. Takže pokud někdo až tak neřeší peníze, tak je Bernina jasná volba, u ní ať člověk kouká na ten pedál, na patky zkrátka nic není ošizené a ten rozdíl oproti jiným značkám tam je znatelný. Nejspíš koupím Juki, jak jsem ho zkoušela tak se mi hned zamlouval. A po dnešku budu ještě víc toužit někdy v budoucnu po Bernině 740. Taky mi pán předvedl overlock Babylock a je úžasný. No asi jsem se s referencí na stroje moc nepředvedla :), ale jak jsem vyzkoušela tyhle dvě značky tak jsem věděla že to bude jedna z nich. Třeba na Brotheru šiju na kurzu, mají tam víc typů (střední třídy) a přijde mi že jsou to taková chrastítka, ale člověk by musel srovnávat stejné cenové kategorie. Ale Juki jsem zkoušela i levnější a jako chrastítko mi nepřipadal. Zasekla jsem se u těch strojů tak, že na látky mi už nezbylo tolik času, no aspoň peněženka tolik nezaplakala :). Zdravím

228 Marie K. Marie K. | 2. dubna 2016 v 20:55 | Reagovat

Dobrý den, ráda bych se zeptala .. já tam byla dnes a rovněž jsem u Juki typu DX7 strávila tolik času, zprvu naprosto okouzlena, ale ve finále jsem pak byla poněkud zklamaná co se týče vyšívacích stehů .. jsem trochu detailista a přišlo mi, že jsou vzory nepravidelné, neúhledné, takže mám trochu dilema... Zítra tam jedu nanovo, a musím si znova udělat kolečko :)

229 Eva Eva | 3. dubna 2016 v 8:34 | Reagovat

Vyšívací stehy jsem nezkoušela, pouze patku na vyšívání koleček a to bylo v pořádku, tak jsem sama zvědavá co zjistíte. Zkusit vyladit napětí nití, jestli to třeba nebylo špatně nastavené. Co jsem dohledávala info o stroji, tak žádné stížnosti. Zkuste pak ty vyšívací stehy porovnat s Berninou, ta má stehy krásné.

230 Eva Eva | 3. dubna 2016 v 22:17 | Reagovat

[228]: Ptala jsem se na ty vyšívací stehy paní, která už nějaký čas vlastní Juki Dx7 a nemá s vyšíváním problém. Jde nastavit kalibrace stehu podle typu látky, vyšívá dost, různými nitěmi a nemá problém. Jsem zvědavá jak jste na druhém kole výstavy dopadla, já o Juki hodně uvažuju.

231 Caramilla Caramilla | 5. dubna 2016 v 9:51 | Reagovat

[227]: Úžasná recenze, moc díky! :-) Radši tu laeserovou patku fakt nezkoušet, já nequiltuji a nepotřebuji ji :-D  :-D  :-D

[228]: Mě ještě k tomu vyšívání napadlo to, zda jste vyšívala s vyšívací patkou. Stroje totiž mívají jednu patku, která je jen na vyšívání, a když se dá jiná, tak to nefunguje a stehy jsou nepřesné a mírně posunuté. Jen mě to napadlo, možná blbost...

232 Eva Eva | 11. dubna 2016 v 10:46 | Reagovat

Zdravím, ještě bych se ráda zeptala. Při šití oblečení využíváte na klasickém šicím stroji pouze rovnosteh? Pokud bych měla overlock, coverlock a starý šicí stroj který má pouze rovnosteh a entl, tak jestli si vystačím. Uvažuju že koupím nejdřív over a cover a šicí stroj si nechám starý a koupi nového předběhne právě over a cover. V létě má být na trhu nová Bernina, nástupce Aurory 440 (ta 450 se asi moc neosvědčila), jsem na ni zvědavá. Tak jsem si říkala jestli s koupí klasického stroje nějaký čásek nepočkat. Mám servisovanou starou Ladu, rovnosteh a entl má slušný, nemá teda žádné vychytávky, ale šít se na ní dá. Když koupím nový šicí stroj, tak stejně musím i over a cover zatím nahradit dvojjehlou. Tak nevím, stroj + over nebo over + cover? :-)

233 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 11. dubna 2016 v 11:04 | Reagovat

[232]: Používám rovný steh, třírovný pružný steh (na začištění triček u krku a na prošití gumy u legin, kterou našívám na ooverlocku a na lícu pak prošiju na rovnostehu tímto stehem - lze nahradit dvouunitkou na coverlocku, ale hobby coverlock mě to nepřišil, je to už moc vrstev, průmyslový prošije, ale přestavit celý stroj na 2 jehlu kvůli pár cm šití jsem líná, takže dál šiji takto), tříkroký cikcak (na našívání gumiček), steh na našívání knoflíků (cože prakticky cikcak na nulu s ovlivněním šířky stehnu až na min. 3 mm), obšívací steh na aplikace (zahrátku a hustý cikcak). Ostatní používám výjimečně, spíš vůbec. Já myslím, že do léta tak vydržíte. Ale pružné stehy by mě na stroji dlouhodobě chyběly.

234 Eva Eva | 11. dubna 2016 v 11:42 | Reagovat

Díky za info, takže bude lepší nejdříve stroj + over a časem cover. Do léta na novou Berninu vydržím, ale co jsem teď dohledala, tak stejně bude nad můj finanční limit, takže se musím akorát rozhodnout jestli levnější Bernina nebo Juki a pošilhávám i po Pfaffu. Hlavně kvůli tomu hornímu podávání. Over mám jasný.

235 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 11. dubna 2016 v 13:54 | Reagovat

[234]: Podle mě je coverlock z těch tří nejzbytnější. Já kdybych nešila na prodej, tak bych ho asi ani neměla.
Horní podávání za sebe určitě doporučuji, už bych jiný stroj nechtěla. Ale rozhodování vám určitě nezávidím, já se kdysi rozhodovala podobně, vyhrál Pfaff kvůli podávání, šije skvěle, ale i tak pokukuji po té Bernině, protože to je prostě asi jiný level kvality. Zatím jen pokukuji a sním:) Protože horního podávání já se nevzdám a funkcemi srovnatelný stroj u Berniny je 2x dražší jak Pfaff... Pak dejte vědět :-D

236 Jarka R. Jarka R. | 11. dubna 2016 v 18:27 | Reagovat

Dobrý den,pročítám příspěvky...šiji sobě běžné oblečení....mám over Janome 744D,šije moc pěkně,jsem spokojená,uvažuji o coveru a nevím si rady,jaký si pořídit...uvažuju o Brotheru,Janome,ale i Merrylocku...máte zkušenosti?Děkuji za odpovědi♥

237 Jarka R. Jarka R. | 11. dubna 2016 v 18:31 | Reagovat

tento:
http://eshop.brother-czech.cz/overlocky-coverlocky/COVERLOCK-MK4055-MERRYLOCK/
tento:
http://eshop.brother-czech.cz/overlocky-coverlocky/coverlock-brother-m2340cv/
tento:
http://www.sicistroje-shop.cz/janome-2000-cpx

děkuji za názory♥

238 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 12. dubna 2016 v 8:42 | Reagovat

[236]: Bohužel coverlocky hobby stroje nepatří moc mezi stroje, které by člověk s klidným svědomím doporučil, protože jsou to taková chrastítka. Všechny tři. O trochu lepší kvalita je babylock nebo Pfaff, ale znám jen z doslechu. Sama jsem šila na tom Brotheru - provazuje celkem spolehlivě, občas má problém se chytit jedno jehlou na začátku stehu, neprošije moc silný materiál (např. teplákovina, ale proužek na třetiny okolo výstřihu lemovaný hladkým patentem dá).
Janome má nebo mělo několik mých známých ze šicí diskuse - některé byly nadšeny a některé byly nešťastné. Servisák se vyjádřil tak, že Janome je o kuse, když člověk kápne na dobrý kus, šije dobře a problémy nedělá, když člověk kápne na vadný kus (a bohužel to právě není úplně nepravděpodobné), tak stroj zlobí, špatně provazuje a dělá chyby - tzn. např. vynechá steh uprostřed šití a ten se páře), pokud kápnete na dobrý kus, tak by to mělo být v pořádku.
Merrylock moc reference nemám, jen vím, že občas prodává někdo z druhé ruky, ale nevím, za proto, že s ním není spokojen nebo proto, že je tam něco špatně.
Zkuste projít třeba zahraniční recenze, to dělám já, když vybírám stroj.
Já jsem vyměnila hobby coverlock za průmyslový a jsem maximálně spokojená :-D

239 Ivana K Ivana K | 12. dubna 2016 v 13:52 | Reagovat

[228]:Zdravím, pročítám diskuze, protože už nějakou dobu zvažuji právě JUKI DX7. Mohu se zeptat, jak jste nakonec dopadla se zkoušením Jukiny , popřípadě, pokud jste ji koupila, jakou máte osobní zkušenost? Hodně se mi líbí, ale nejsem si jista, jestli kvůli většímu prostoru pro šití pachworkových dek nezvolit Janome MC 8200. Děkuji.

240 Ivana K Ivana K | 12. dubna 2016 v 13:54 | Reagovat

Dotaz byl směrovaný na p. Marii K. :-) Ale pokud někdo máte zkušenost uvítám každý podnět.

241 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 10:31 | Reagovat

[240]: Co jsem dohledala v diskuzích (i zahraničních), tak na Juki jsem nic negativního nenašla. Jak jsem psala výše, když jsem na výstavě zkoušela, tak se mi stroj hodně líbil. Tím že je v ČR na trhu celkem krátce, tak na netu moc referencí nedohledáte. Odepsaly mě dvě paní které mají Dx7 a F600 a obě jsou maximálně spokojené. Provazování stehu, podávání látky, funkce stroje i to vyšívání bez výhrad, stroj je silný, prošije bez problému více vrstev. Stroj F600 (teď F700) je roky prověřený, Dx je o něco silnější stroj s více funkcemi. Janome jsem nezkoušela, co jsem dohledala, tak 6600 je taky roky prověřený stroj, ale nemá volné rameno. Řada 7 má nějaké problémy se stehovou destičkou. Co jsem kde dohledala, tak někdo měl problémy se servisem a taky se psalo že Janome je opravdu kus od kusu. Ale osobní zkušenost nemám. Juki Dx7 mám taky ve výběru. Akorát si myslím, že na šití dek je opravdu nejlepší co nejvíc místa od jehly. Juki má asi 21cm. Na druhou stranu, stroje s dlouhým ramenem mívají problémy s jakoby uskákanými stehy, což zrovna u patchworku kde je spousta ozdobných stehů a quiltování není ideální. Sama jsem na vážkách jaký zvolit stroj, ráda bych taky občas šila deku.

242 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 13. dubna 2016 v 10:46 | Reagovat

[241]: Co myslíte "uskákaným stehem", že se jakoby hořejšek stroje klepe a steh je nepřesný? Mě přijde u Pfaff, že to je OK, je hodně těžký a dobře drží na stole, steh je přesný i při rychlém šití. Ale pravda je, že taky záleží, na jakém stole stojí, teď mám takový psací stůl ne úplně těžký a pevný a tam se stroj při šití fakt chvěje :-?

243 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 11:07 | Reagovat

[242]:I těmi vibracemi a hlavně konstrukcí stroje, ten steh není úplně v jedné lince, je jakoby lehce odkloněný. Nevím jak to popsat, stroj samozřejmě šije rovně, ale jednotlivé stehy jsou lehce nakloněné. Ten servisák Berniny mi právě říkal, že je to druhem chapače a na diskuzích jsem dohledala, že dlouhé rameno není vždy výhra, že hodně záleží na konstrukci stroje. Určitě je dobré koukat i na hmotnost stroje. Juki to uskakování nedělá, Bernina taky ne. Na Brotheru šiju na kurzu (stroje to jsou kolem 13.000,-) a tam to uskakování stehu je. Myslím že spousta ženských to neřeší, ale zrovna patchworkářky na toto dost koukají. Kdyby JUki měla delší rameno tak nejspíš neváhám, nebo kdybych se u Pfaffu nebála poruchovost nebo Bernina byla levnější :-D  :-D. Na každém stroji se mi líbí něco, to nemůžou udělat ideál za rozumnou cenu? 8-)

244 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 11:37 | Reagovat

[242]: A ještě vás potěším, Bernina řada 7xx má indikátor spodní nitě. Takže možná ideál existuje, až na tu cenu :-(

245 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 13. dubna 2016 v 12:56 | Reagovat

[243]: Pfaff váží 15 kg, myslím, že s Brotherem fakt nesrovnatelné, ten skákal po stole strašně.

[244]: Jste si tím jistá, že ten 740 to má? Pak teda jste mi jakoby udělala i neudělala radost, jsem se s tou představou už rozloučila a už zase budu snít :-D

246 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 14:57 | Reagovat

[245]: Právě i u Pfaffu je doporučováno sáhnout už po vyšší třídě strojů jako máte. Peněženka už tak nadšená není, ale moje tchyně před 45 lety koupila Ladu za 4500,-Kč. Nevím jaké byly tehdy platy, ale myslím že to je tak tří až čtyřnásobek tehdejšího platu. To jsem doma zdůraznila když muž protočil oči nad cenou Berniny 740 :-D . A tím spodním podáváním si jsem jistá, našla jsem to na stránkách jednoho prodejce a ověřila i na oficiálních stránkách Berniny. Člověk musí mít nějaké sny :-). Ale když jsem stroj na výstavě viděla, tak mě dost mrzelo že ho zařadím mezi své sny.

247 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 15:24 | Reagovat

[246]: oprava - ne spodním podáváním, ale indikátorem spodní niti jsem si jistá :-)

248 Ivana K Ivana K | E-mail | 13. dubna 2016 v 17:01 | Reagovat

[241]:[243]:Díky moc za informace, taky jsem na diskuzi na "Damě" objevila zmínku, že hobby stroje s dlouhým ramenem mohou mít kvůli vibracím uskákaný steh. Janome8200 má 28cm od jehly vs. Juki HZL mají 20,5cm. Na druhou stranu ta Janomka váží 15,8kg a Jukiny něco přes 10kg, takže snad by měla být stabilní??  No a z dalšího pohledu ještě síla stroje Janome 50W a JUKI jsem někde našla, že DX7 (i DX5) by měly mít už 90W. A i na Dámě bylo, že JUki prošije opravdu snad vše. A tak mám z toho velkou hlavu(něco hovoří pro Janome a něco zase pro JUKI) a plácám se v tom :-D . Jak jste zmiňovala tu stehovou desku,nejdříve jsem pochopila,že máte na mysli JUKI DX7,protože mě taky napadlo, jestli ten posouvací plíšek co mění desku na desku s rovnostehem, nemůže spíš dělat nějaký problém, když se "vychrchlá" :-), ale zřejmě jste myslela na Janome 7700 , tam prý byl problém, ale u Janome 8200 už by to nemělo být, trochu změnili konstrukci na stehové desce. Ale ještě jedna věc mě napadá se zeptat: Když jste zkoušela na výstavě ty JUKI DX7, jak se Vám zdála ta funkce vznášení patky. Je to k čemu? Našla jsem na http://www.juki-uk.com/index.php/dx7 obrázek prošívání bez nadnášení a pak s nadnášením a to víte rozdíl "nebetyčný" a proto se ptám, jestli jste tohle náhodou nezkoušela. Nezdá se mi to, vždyť spousta patchworkářek prošívá deky na strojích, které vznášení nemají ( ani JUKI 600 a 700 to ještě nemají) a určitě nemají to prošití tak "pokrčené" jak ukazuje ten odkaz. Osobně nemůžu moc srovnávat, protože mám 25 roků starý Lucznik a s přítlakem patky i napětím horní nitě dost bojuji, ale zase mám jistotu, že cokoliv pořídím, tak to bude jen lepší :-P :-)

249 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 17:51 | Reagovat

[248]: Tak zrovna tu vznášející patku u Juki jsem zkoušela a je fakt dobrá. A máte pravdu že spousta patchworkářek prošívá bez vznášející patky, ale jak moc se s tím mordují nevím. Asi musejí hodně stehovat a špendlit, jinak se to podle mě musí hrnout. Ale tohle by chtělo prokonzultovat s nějakými patchworkářkami co s tím mají zkušenosti. Každopádně vznášející patka není na škodu, já jsem z ní byla nadšená, určitě hodně usnadní práci. Jak říkám, Juki nemám co vytknout, akorát ten prostor od jehly. Plácám se v tom stejně jako vy. Váhám mezi Juki a Berninou která má lepší konstrukci stroje a skvělé doplňky které lze dokoupit. Prostor od jehly mají zhruba stejný. Ale jelikož bych ráda občas šila i deku, tak bych ten prostor od jehly uvítala větší, ale nevím který stroj. U Janome někdo chválí a někdo haní, opravdu to vypadá že je to kus od kusu. Pfaff je silný těžký stroj s dobrým podáváním látky, ale odrazuje mě ta větší poruchovost. Z těch strojů s velkým prostorem je určitě skvělá Bernina řady 7xx, ale cena je taky skvělá. Pokud bych nechtěla šít ty deky, tak volím Juki nebo nižší řadu Berniny. Ale takhle se nemůžu rozhodnout.

250 Eva Eva | 13. dubna 2016 v 17:55 | Reagovat

[248]: Ještě k tomu uskakujícímu stehu. Je to dáno i typem chapače. Většina strojů má rotační a tam ten steh trochu uskakuje. Juki má sice rotační, ale má trochu jinou konstrukci a ten steh má krásný. Bernina má steh taky krásný. Janome jsem nezkoušela. Nejlepší by bylo kdyby jste si mohla svoje favority vyzkoušet.

251 Ivana K Ivana K | E-mail | 13. dubna 2016 v 23:46 | Reagovat

Máte pravdu, Janome 8200 má kamarádka patchworkářka a je spokojená, pravda moc mě nenapadlo ohlídnout u ní kvalitu stehu, sice nepředpokládám problém ale mohu se na to poptat. S prostorem od ramene je nadšená ( předtím měla Pfaff, který měl jen 15,5 cm prostor od jehly) a co se týká prošívání, ani nepoužívá kráčející patku, že není zvyklá, asi to fakt hodně prošpendlí ať se jí to nehrne a prošívá zásadně od středu deky.  A při tom Janome  má možnost celkem 6 různých patek pro to horní podávání včetně 1/4 palcové nebo i úzké zipové, možná by nebylo od věci vyzkoušet.  Juki sice nemám kde, zkusit, ale v tomhle mi hodně pomohla Vaše osobní zkušenost ať už ohledně  kvality stehu , tak i té funkce vznášející patky, kterou jsem si nebyla jista, jestli to opravdu je velká pomoc. Osobně se hodně kloním k JUKI i pro fakt, že by ta konstrukce chapače i podavače měla vycházet z průmysl. šicích strojů JUKI a dá se čekat výdrž a spolehlivost. A jelikož jsem se při šití kabelky(jen látka a ronar, čili žádná koženka) dost natrápila s prošíváním i popruhů v několika vrstvách popřípadě plus konec zipu, tak chci něco co to spolehlivě prošije a v případě JUKI tomu věřím. Budu teď o víkendu prošívat deku( můj starý stroj má prostor od jehly 18,5) a jestli to nebude příliš velké trápení tak i 2 cm navíc u Jukiny bude fajn a půjdu asi do ní. A jestli to bude problém, tak asi ještě zvážím Janome. Bernina 7xx je pro mě přece jen cenově trochu luxus, když to šití mám jen jako koníček. Ono když jsem s patchworkem před půl rokem začínala (dříve jsem šila hlavně oblečení - kdysi hodně, později už jen sem tam) by mě ani ve snu nenapadlo, že budu kupovat stroj skoro za 30 tis. :-) . O strojích Pfaff jsem také slyšela, že teď už to není, to co to bývalo, takže jsem se nakonec zaměřila na Janome a na JUKI. Počítám, že snad do týdne dvou už něco konečně objednám( vybírám už od vánoc   :-) ) a dám pak info, jak to vypadá.

252 Eva Eva | 14. dubna 2016 v 8:55 | Reagovat

[251]: Myslím že pokud zjistíte že vám prostor od jehly stačí tak s Juki budete spokojená. Já mám taky hodně starý stroj a z šití na Juki jsem byla nadšená, rozdíl opravdu velký. Na kurzu šiju na Brotheru, vyzkoušela jsem tak různé typy (tedy levnější než Juki) a rozdíl tam byl. Na výstavě jsem quiltovala i na levnější Jukině než je Dx (nevím už typ, ale asi kolem 15.000,-kč) a taky mi stroj přišel lepší než Brother. Nechci Brother hanět, každému sedne něco jiného, paní co vede kurzy je zásadně věrná Brotheru. Ale na výstavě byla unešená z velkého quiltovacího stroje Juki :). Jediné proč váhám je ten prostor. Vím že patchworkářky co šijí i deky mají hodně Berninu Auroru a ta ten prostor má asi o 1cm menší než Juki. A že vybíráte od vánoc :-), buďte v klidu já taky. Čekala jsem na tu výstavu. Pfaff se mi taky líbí, pokud bych trvala na větším prostoru tak je jeden z adeptů. Trochu se bojím poruchovosti, zkusím pohledat nějaké info. Dejte vědět jak pod stroj narvete tu deku, já se právě nemůžu rozhodnout který stroj i kvůli tomuto.

253 Ivana K Ivana K | E-mail | 14. dubna 2016 v 14:30 | Reagovat

Určitě pak napíšu, alespoň doufám, že se k tomu prošití teď dostanu. Zatím mám zkušenost s dětskou dekou - ta měla rozměr 110cm na 150cm , a celkem to šlo. Akorát jsem musela přemístit šicí stroj z prac. stolu, který je sice velký ale delší stranou je u stěny, na velký jídelní stůl , kde byl volně v prostoru. Nedělala jsem ale žádné volné guiltování ( proguiltovat větší plochu volným vzorem) ale jen klasické koncové prošití patchworkové deky. Takže trochu zarolovat deku a šlo to.  Byla to moje první deka, tak nejprve jsem poctivě od prostředka proguiltovala  (nejdřív čtverci kolem panelových obrázků a pak na koso na šířku dlaně) bez problémů. Ale při závěrečném prošití lemu deky asi 10 cm od kraje jsem jela už v kuse dokola a tady jsem si naběhla, ať už to člověk špendli a vyrovnává jak chce, možná i díky tomu starému stroji se mi přece jen ta látka asi hrnula a na konci "kolečka" nebyla vrchní a spodní vrstva stejně. Takže příště už vím, že taky pěkně každou stranu extra od středu k rohům deky. Možná, že tady by ta vznášející patka hodně pomohla. Deka kterou budu prošívat teď bude mít asi 140 na 170, jelikož se ale v budoucnu chystám na přehoz přes postel a to bude asi 200 na 250 minimálně tak to už se bojím, jestli nepochybí prostor.

254 Eva Eva | 14. dubna 2016 v 18:14 | Reagovat

[253]: Ještě k tomu prostoru. Napsala mi paní co má dost praktických zkušeností se šicími stroji, od šlapacích, starých mechanických, má Berninu Auroru, Janome,....Zkrátka ujíždí na strojích:-). Ptala jsem se jí na ten prostor a prošívá deky na Auroře, která má o něco méně místa od jehly než Juki. Deky prošívá dětské, nejdelší strana má 180 cm. Psala že to chce cvik, ale že to jde. Čím větší prostor tím samozřejmě lépe. Na Juki psala že má dobré reference, osobní zkušenost nemá, že chtěla Juki velký quiltovací stroj. Janome větších rozměrů má, ale radši prošívá na Auroře, že Janome blbne. A ať Janome nekupuju. Poslala mi i odkazy na videa jak se prošívá na menších strojích. Asi nebudu lpět na dlouhém ramenu a bude to buď Juki nebo Bernina.

255 Jarka R. Jarka R. | 19. dubna 2016 v 18:28 | Reagovat

[238]:Děkuji za odpovědˇ.Můžu se zeptat,jaký průmyslový máte?

256 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 19. dubna 2016 v 20:34 | Reagovat

[255]: Sirubu, ale zkušenosti s jinými nemám, ani reference, takže to není vůbec objektivní a relevantní informace, vybírala jsem tak, abych měla dostupný servis.

257 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 19. dubna 2016 v 21:48 | Reagovat

[254]: ; [253]: Holky, budu pak moc ráda, když napíšete, jak jste vybraly a jak jste spokojené, klidně i "recenzička", kdyby byla:) Jsem napnutá jak struna ;-)

258 Eva Eva | 20. dubna 2016 v 9:05 | Reagovat

[257]: Už mám objednáno. Vyhrála to Bernina 530. Pojedu si pro ni příští týden, mám to i se zaučením na stroji. Pojedu si pro ni přesně v den svých kulatých narozenin, beru to jako znamení že si budeme rozumět :-). Bernina 740 zůstává mým snem, ale beru to tak, že než si ji koupím, tak už bude uživatelkami dostatečně prověřená a budou odhaleny případné mouchy :-D. Hlavně abych měla na šití dost času, upřímně nechápu jak to všechno zvládáte s dvěmi malými dětmi a třetím na cestě. Já nejvíc času a klidu na šití mám v noci, ale to mi zase někdy chybí síla.

259 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 20. dubna 2016 v 15:58 | Reagovat

[258]: Já myslím, že jste vybrala dobře! A těším se na zkušenosti a třeba i recenzičku:)
Ještě mě k té Bernině 740 napadlo, když má to dlouhé rameno, tak ten uskákaný steh má nebo tento stroj nemá, sleduji svůj Pfaff a fakt se trochu to rameno chvěje :-x

Já šiji hlavně v noci a jeden den v týdnu hlídá dopoledne 3 hodiny babička, to jsou moje nejproduktivnější 3 hodiny v týdnu. Je to ale na úkor rodiny i tak. Teď trpím trochu těhotenskou nespavostí nebo nevím, zda je to přemíra energie ve 2. trimestru (měla jsem to totiž u všech těhotenství, totální superrobot:), takže se mi v půl druhé vůbec nechce spát, nemůžu usnout a převaluju se (taky v té posteli to už není komfort s tím nánosem na břiše :-D ), ale zase ráno neříkám, ž jsem super svěží :-D
A v sobotu dopoledne mě manžel nechává 2 - 3 hodiny dospat (v 7 nebo 8 bere děti na snídani a mě nechávají v ložnici samotnou!). A v neděli většinou vytuhneme oba po obědě. O víkendech do pracovny nevkročím a to si myslím, že mě drží při smyslech.

Přeji hodně času na šití a hodně energie:) A klidu! Protože klid na tvoření je třeba a moc ho není... Ten je totiž ještě dražší jak samotná Bernina 740 :-D

260 Eva Eva | 20. dubna 2016 v 16:23 | Reagovat

Dojmy ze stroje určitě napíšu.Ta 740 má steh opravdu krásný, je to typem chapače (jak mi vysvětlil servisák Berniny). Ale u šití oblečení mi ten lehce uskočený steh nepřijde až tak podstatný, ale třeba u patchworku kde ty stehy mají i ozdobnou funkci tak věřím že to ty ženský řeší víc.
Se superrobotem v těhotenství mám své zkušenosti a málem se mi to vymstilo. Nakonec jsem skončila na rizikovce, ale dopadlo to celkem dobře. Takže se nepřeceňovat 8-). Ale ono v tom 2.trimestru s tou přemírou energie mají ženský takový hnízdící touhy - vymalovat, přestavět nábytek,.... :-D.

261 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 20. dubna 2016 v 16:31 | Reagovat

[260]: Občas používám i vyšívací stehy, které by měly být přesné, ale je to dost výjimečně.

Já mám režim spánku a práce stejný jako před těhotenstvím, tak si myslím, že tělo je zvyklé, v 1. trimestru jsem ale spala víc, byla jsem neskutečně unavená a ve 3. to bude podobné.
Hnízdící touhy jsem neměla ani u jednoho dítěte, ještě tak ze začátku, když jsem otěhotněla, tak jsem koukala na kočárky a šátky na nošení a pak před porodem myslím na porod, ale jinak zatím nic :-x

262 Eva Eva | 20. dubna 2016 v 21:31 | Reagovat

[261]: Já to hnízdění měla jenom u prvního dítěte, pak už ne. Mně i to druhé těhotenství přišlo takové rychlejší :-).

Až stroj trochu vyzkouším, tak napíšu dojmy. Ale vzhledem k tomu že šiju na 45 let staré Ladě, tak zklamání se snad konat nebude. Paní tam bude mít i tu 740, tak si ještě jednou zaslintám.

263 Alena V. Alena V. | E-mail | 3. května 2016 v 13:28 | Reagovat

Dobrý den,
Uvažuji o koupi Overlocku Brother M3034D, který doporučujete. Ráda bych se zeptala, zda mi při vypnutí nože overlock nahradí i coverlock při lemování triček, legín a pod. - počítám tedy s tím, že z lícu bude steh vypadat jako overlockový :) Prošívání dvojjehodlou mi nevyhovuje.
Děkuji za velmi inspirativní články :)

264 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 4. května 2016 v 9:10 | Reagovat

[263]: Aleno, nějak si to vůbec neumím představit, jak jste to myslela:( Overlock prostě obnitkovává. A to kolem dokola látky, neumí nikdy šít uprostřed látky - tzn. lem rukávu třeba 2 cm od kraje rukávu. Umí pracovat jen na kraji látky. Když není ořez a dáte tam větší přídavek na šev, tak ho stahne a zmuchlá.
Jediné, jak se overlock dá použít na obšívání rukávů na konci a konce triček dole (nikoliv lem u krku) je steh tzv. skrytý - z lícu jsou jen takové pidistehy sem tam, jinak není vidět nic).
Overlock coverlock bohužel nenahradí. Dvojjehla určitě ano.
Dvojjehla je na naučení se šití mnohem jednodušší než coverlock, to je nejtěžší stroj, co se týče pochopení a obsluhy. Nicméně výhoda je, že nemusíte přestavovat neustále jednojehlu na dvojjehlu, ale jen se přesunete k jinému stroji. Ale zase ten luxus stojí další místo na stole + cca 12 - 30 tisíc :-D

265 Alena V. Alena V. | E-mail | 4. května 2016 v 20:40 | Reagovat

[264]: Dobrý večer,
myslím, že jste můj zapeklitý dotaz pochopila správně. Nemám doposud s overlockem žádnou zkušenost a zmátlo mě, že mnoho "kupovaných" triček má má lemy např. kolem krku ošetřeny tak, že steh i z lícu vypadá jako overlockový steh (bývá to hodně na sportovním oblečení). Tedy jsem si víceméně vysnila, že to takto půjde provést na overlocku, pokud vypnu ořez - už chápu že tomu tak není.
Pro mě tedy zůstává řešením spíše overlockový steh na klasickém šicím stroji. Steh se sice vlní a dlouho trvá, ale na rozdíl od dvojjehly je průžný dokonale.
Díky za reakci

266 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 4. května 2016 v 20:50 | Reagovat

[265]: To, co jste viděla na tričkách, se šije na stroji interlock - případně se to nazývá coverlock s vrchním krycím stehem. Je to svým způsobem dražší a speciálnější verze coverlocku ;-) Většinou se to u domácích coverlockových stehů moc neprodává, a když už, tak kolem 30 tisíc za stroj. Průmyslové stroje tuto možnost mají často, já třeba na Sirubě mám.

U dvojjehly by ta pružnost měla být taky, asi to bude záležet i na nastavení napětí nití. Ale já s ní zkušenosti nemám, já si proto hned koupila coverlock :-D

267 Eva Eva | 11. května 2016 v 20:43 | Reagovat

[266]: Zdravím, tak konečně píšu své první dojmy z nového stroje. Nějak mi nevychází čas, hlavně na šití. Nejdříve jsem na něm došívala své patchworkové resty. Posouvá látku dobře, tím že si můžu nastavit rychlost šití tak konečně dosáhnu přesnosti která je u patchworku dost zásadní. Na staré Ladě to šlo blbě, tam člověk šlápl a doufal že to udělá pouze dva stehy a ne čtyři. Teď šiju triko z úpletu, úplet jsem nikdy nešila. Šiju s kráčející patkou, stroj posouvá obstojně. Steh jsem zvolila pružný na úplety, na vzorku jsem testovala hrubou silou a vydržel. A nikde se nic nevlní, toho jsem se bála. Nikdy to nebude jako z overlocku, ale dobrý. Ještě mi zbývá olemovat výstřih, toho se trochu obávám. Ale co mě vážně nepotěšilo je, že triko je ušité podle Ottobre ve velikosti 140 a šířka je stejná jako velikost 128 co teď dcera nosí :-|. Úplet je Tante E. je trochu pevnější, ale tím to nebude. Střih je zkrátka moc úzký v těle, myslela jsem že u Ottobre je to všechno spíš větší. Příště si dám práci a kontrolně přeměřím. Ještě zkusím úplet Lillestoff, přijde mi trochu jiný, tak jsem zvědavá jak to s ním půjde. Takže stroj dobrý, zatím nemám co bych mu vytkla, nějaké horní podávání by ale neurazilo :-D.

268 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 16. května 2016 v 17:46 | Reagovat

[267]: Díky za zkušenost ;-)
Taky mám za to, že Ottobre má vše větší a hlavně takové široké, i když třeba kratší na délku takže tohle bych byla taky v šoku, 128 a 140 stejná šířka je dost hardcore... ale moc s těmi střihy zkušenost nemám, šila jsem jen jednou tričko a teď budu šít malé overálek:)
Tak radši přeměřím! Protože ten chci dát na první dobrou...
Já jsem se odhodlala, že zkusím tu Berninu dojet do Prahy vyzkoušet, dokud jsem 2v1, pokud mě to umožní s tím, že bych ji koupila, až našetřím, protože to te´d nebude, ale až to třeba bude, tak budu mít 3 děti a jedno z toho kojené nehlídané a to bych do Prahy asi nedala. Tak uvidíme... Pfaff je super, ale prostě ji chci minimálně vidět a zažít! :-D Třeba mě ten sen přejde a bude zase dobře:)))
Tak hodně zdaru a hlavně hodně času na šití!

269 eva eva | 17. května 2016 v 18:24 | Reagovat

[268]: Tak to jsem zvědavá co na Berninu řeknete. Já jsem tu svou kupovala u paní Votrubcový v Praze, vybrala jsem si ji podle referencí a je opravdu moc ochotná a vstřícná. Tu 740 nebo 770 (nejsem si jistá kterou) tam má a určitě by vám ji předvedla. Je fajn mít nějaký sen :-). Já zase pořád zvažuju ten overlock, jako Bernina ten úplet zvládla fakt dobře, ale overlock to není. A chtěla jsem se zeptat jestli nemáte zkušenost jak se šije z dvojité gázoviny. Chtěla bych na dceru letní šaty a váhám jestli vzít gázovinu nebo klasické plátno.

270 paV paV | E-mail | 18. června 2016 v 13:50 | Reagovat

[256]: Dobrý večer, přemýšlím o coverlocku, můžu se zeptat, kterou Sirubu používáte? Díky.

271 pavlusa pavlusa | E-mail | 18. června 2016 v 13:51 | Reagovat

Můžu se zeptat, jakou Sirubu používáte?

272 pavlusa pavlusa | E-mail | 18. června 2016 v 13:55 | Reagovat

[267]: Já teď dělala podle Ottobre kalhoty a tepláčky pro syna velkého 80cm. Ještě má plíny, samozřejmě, kalhoty jsem musela střihnout 110, a ještě zvýšit pas, tepláčky 98, lus přídavky na švy. Asi je můj syn rozměrnější do šíře, jinak nevím. Toť má zkušenost. :-)

273 pavlusa pavlusa | E-mail | 18. června 2016 v 13:57 | Reagovat

[271]: omlouvám se, dotaz je dvakrát, nějak mi to nešlo odeslat ....

274 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 18. června 2016 v 14:05 | Reagovat

[270]: Coverlock s horním i spodním krytím, se servomotorem.

275 pavlusa pavlusa | E-mail | 18. června 2016 v 14:24 | Reagovat

[274]: díky ... předpokládám, že 3 jehly ... k čemu je dobrý ten servomotor? koukám, že to už pak díky tomu motoru spadají do vyšší cenové hladiny .... já přemýšlela o Janome 1200, ale koukala jsem, že v té samé ceně vyjdou i průmyslové, některé ... proto se vyptávám :-) nemá někdo zkušenost s tím Janome 1200, když píšete výše, že ty levné coverlocky nic moc neprošijí, jestli je tento taky tak nebo je trochu lepší ... já profík nejsem, ale zas šiju kdeco, tak bych ráda, aby to trochu bytelné bylo ...

276 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 18. června 2016 v 14:38 | Reagovat

[275]: Ano 3 jehly. Servomotor jde do obyčejné zásuvky doma, není třeba ta průmyslová s jinou fází. Navíc velmi šetří energii a když se na něm aktivně nešije, tak prakticky nic nežere. Klasický spojkový motor žere furt, vrčí furt, neumí se vypnout, tak mě to bylo řečeno servisákem, ale technik nejsem a na spojkovém motoru jsem nikdy nešila!
A poslední pro mě důležitá věc je hlučnost, servomotor je o dost tišší jak všechny moje hobby stroje. A to i při těch otáčkách a své síle!
Na spojkový motor by mě manžel musel vyvést ze sklepa jiný proud, což třeba u nás v baráku jde, ale někde to jít vůbec nemusí...
Nicméně prý i spojkový motor jde  nějak předělat na klasický proud, prý by to měl zvládnout i šikovnější manžel... ale já jsem investovala.
Cena takového coverlocku se pohybuje kolem těch 35 tisíc. Určitě se vyplatí pro toho, kdo šije hodně na zakázku a nebo obšívá celou rodinu z naprosté většiny (tzn. všechna trička, pyžama, leginy, tepláky a i třeba spodní prádlo), tak pokud u stroje tráví 3 hodiny a šije hodně úplet, tak pak se to vyplatí asi i pro domácí použití. Pokud na to jsou prostory, dost prostoru to zabere... A nedá se dát nic pod to ani nad to.

277 pavlusa pavlusa | E-mail | 18. června 2016 v 14:58 | Reagovat

díky za vyčerpávající odpověď :-), to by mne teda nenapadlo .... já teda koukala na tyto stránky: http://www.sici-stroje.eu/prumyslove-sici-stroje/prumyslove-sici-stroje-a-overlocky-siruba/sici-stroj-coverlock-siruba-c007j-w122-364-ch-sici-stroj-spodem-vrchem-kryci-kpl.html a právě se srvomotorem vidím jen kolem 50.000, 35.000 bych klidně i dala .... můžu se zeptat,, kde jste kupovala? a pak ještě otázečka jak je to se servisem .... musí se to často servisovat, nebo to při dobré údržbě vydrží, já žiju ve Francii, tak buď si koupím stroj v Čechách, ale pak riskuju, že budu mít třeba problémy, nebo vyberu něco tady, ale tady to obvykle vychází dráž, navíc toho moc nemůžu nějak najít, vždycky raději kupuju u nás ...

278 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 18. června 2016 v 15:25 | Reagovat

[277]: 50 tisíc to určitě nebylo. Fakturu bohužel v mejlech nemůžu najít, tak nevím částku celkem. Něco přes 28 tisíc to bylo vč DPH v základní sestavě. K tomu jsem platila servomotor + stůl + montáž + dopravu, ta byla taky dost drahá. Pokud budete brát stroj, který má 100kg a budete ho chtít k vám poslat dopravní společností tak si myslím, že to bude opravdu dost pálka navíc. Pokud máte větší auto, tak se asi dá převést, overlock jsme si vezli domů Berlingem, ale ten byl lehčí. Musí se vézt pak v částečném demontu a doma sestavit.
Se servisem nemůžu sloužit, já mám stroj od jara! Takže chvilku. Obecně by stroje měly vydržet hodně. Servis se dělá tak, že si pozvete pracovníka k vám domů, platíte práci, náhradní součástky a cesťák. Pokud se ale stroje prodávají i u vás, tak bych si našla nebližší servis ve vašem okolí a tam se podívala na ceny. Určitě nejde servisovat průmyslový stroj v zahraničí z ČR. Tzn. že tím u vás padá i záruční oprava, podle mě byste musela stroj do ČR dopravit, k vám vám servisák z ČR určitě nepojede. JInak servisní opravy v záruce probíhají prý tak, že se firma zaplatí práci a náhradní díly, ale dopravu si platí zákazník. A i po ČR to vyjde třeba na 4 tisíce. Nicméně tyhle stroje by neměly být moc poruchové a v záruce se většinou vůbec není třeba stresovat poruchou, ale zase jsou to jen stroje. Rozhodnutí je určitě na vás...

279 pavlusa pavlusa | E-mail | 18. června 2016 v 15:41 | Reagovat

[278]: hmmm, právě taky nad tím tak přemýšlím, jenže ať hledám, jak hledám, já tady nic pořádně nemůžu najít :-(, díky moc za čas, budu hledat dál, ale zas vím o kousek víc :-)

280 Lenka Lenka | 4. července 2016 v 23:03 | Reagovat

[266]:Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli jste někdy používala nebo aspoň vyzkoušela flatlock na overlocku a jestli je to "použitelné" :-) Děkuji!

281 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 8. července 2016 v 10:17 | Reagovat

[280]: Já osobně jsem to bohužel nikdy nezkoušela.

282 martina martina | E-mail | 22. září 2016 v 18:42 | Reagovat

ahoji všem...potřebuji se poradit šiju už na všechny okolo, takže stroj dost zatížím a mám možnost i zakázek což znamená průmyslový stroj, který fakt vydrží. Bohužel velikostně a hmotnostně mám prostě smůlu :-! ..proto se chci poradit --overlock co prošije vše....našla jsem, že údajně babylock je vhodny i do salonua tak...ale nezdá se mi , že by prošil třeba teplakovinu .. a coverlock s horním krytím je jen janome 1200...nechala bych ho přestavěný furt na cover, takže přestavbu bych neřešila , ale měla bych to své horní krytí :-D .. a ted ženy radtě...máte některá zkušenost ( z těch co šijete fakt pravidelně jako, že denně? )..bohužel ty průmyslové jsou fakt moc těžký a velký ty mi neradtě.. taky bych je volila hned .. 8-O .. děkuji moc

283 Caramilla Caramilla | 23. září 2016 v 11:28 | Reagovat

[282]: Říká se, že overlocky Babylock jsou nejkvalitnější a nejlepší. Osobně zkušenost nemám. Bohužel v tomhle ohledu člověk stejně to rozhodnutí nakonec musí udělat sám a risknout to. V ČR moc Babylock rozšířený kvůli ceně není, zkuste hledat na zahraničních fórech, zejména v USA, třeba odpověď dostanete...
Osobně bych tak řekla, že lepší domácí overlock než babylock neseženete.
U průmyslového stroje to není jen o tom, kolik toho prošije (podle toho musíte vybrat typ, průmysly jsou málo univerzální, takže když chcete, aby prošil deky, stany, padáky, montérky, softshell ve více vrstvách, musíte vzít stroj na těžké šití, ale na tom neušijete tričko nebo letní sukni, a naopak stroj na středně těžké materiály toho neprošije nějak víc než běžný overlock (alespoň z mé zkušenosti). Důvodem, proč ho mám je, že vydrží větší zátěž a za 2 roky není na odpis, protože to není "plasťák". A důvod, proč bych ho už nedala je ten, že šije mnohonásobně rychleji a práce tak jde mnohem rychleji od ruky. Což má zase své nevýhody u drobného dětského šití nebo šití na panenky, tam regulovat ty otáčky šlapkou, chce trochu joginské trpělivosti :-D
Horní krytí já na coverlocků nevyužívám, ač ho mám, ale vím, že je populární :-D

284 Monika Monika | 28. října 2016 v 18:27 | Reagovat

Dobrý den, děkuji za Váš článek. Po usilovném přemýšlení, pročítání diskuzí, recenzí i rad odborníků, jsem se rozhodla koupit šicí stroj Brother NV 35 (letitá Veritaska už dobře nešije). Určitě si dokoupím přídavný stolek, ten není v ceně. Co dalšího byste mi doporučila dokoupit, co se hodí pro běžné domácí šití/opravy? Děkuji za odpověď.

285 Caramilla Caramilla | 29. října 2016 v 17:32 | Reagovat

[284]: pokud není v ceně, tak kráčející patku - např. na úplety, pokud budete šít . Jinak já osobně bych příslušenství kupovala až, když zjistím, že mi chybí:)))

286 Iva Iva | E-mail | 19. února 2017 v 21:41 | Reagovat

Dobrý den,

mohla byste mi, prosím, říct, jakou přesně máte Sirubu - průmyslový overlock? Děkuji, Iva.

287 Caramilla Caramilla | 19. února 2017 v 21:50 | Reagovat

[286]: prumyslovy 5nitny coverlock

288 Iva Iva | E-mail | 22. února 2017 v 12:19 | Reagovat

Děkuji

289 Odeta Odeta | E-mail | 17. března 2017 v 15:55 | Reagovat

Dobrý den, potřebuji radu ohledně výběru šicího stroje. Šiji patchwork a teď chci chodit do kurzu šití. Takže je to takové hobby šití :-). Rozmýšlím se mezi stroji Brother HF 37,Brother NV 27 SE a nebo takový cenový hit Singer Starlet 6660. Máte s těmito stroji zkušenosti?? Dosud jsem šila 20 let na stroji Toyota ten fungoval celou dobu bez jediné opravy.

290 Caramilla Caramilla | 17. března 2017 v 16:33 | Reagovat

[289]: Brothery NV mají skvělou pověst. Jinak na patchwork (pokud budete šít deky) zvažte stroj s větším prostorem od jehly vpravo. Takové vyrábí třeba Pfaff, osobně mám a nedám na něj dopustit, to místo se fakt hodí (a to deky nešiji:). Favorit mezi stroji o kterém já sním, je Bernina. To je nejlepší, co můžete mít. Když na to nejsou finance, tak Pfaff a když ani na ten, tak pak Brother. Singer bych doporučila někomu, kdo bude spravovat záclony, zkracovat kalhoty, našívat záplaty a párkrát za rok ušije dětem softshellové kalhoty. Pokud chcete šít fakt častěji a precizněji, já osobně bych do této značky nešla. Soukromý názor jen na základě referencí, co mám od čtenářek blogu, sama mám zkušennost jen s Pfaff a Brother.

291 Odeta Odeta | 17. března 2017 v 17:06 | Reagovat

[290]:děkuji, máte pravdu, asi si raději vyberu některý Brother :-). Jsem velmi mile překvapena Vaší rychlou reakcí. Ještě jednou děkuji :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama