Balonová sukně (fotonávod)

1. května 2012 v 23:35 | Petra |  Střihy a návody
Fotonávod na balonovou sukni na přání. Střih není, dle mého názoru, potřeba, ale fotonávod asi jo, taky jsem moc sukní párala a zkazila, než jsem to vychytala, jak to ušít...

Šití to je podle mě docela jednoduché, kdo zvládne pleny, zvládne i balonovku:)

Fotonávod je na malou sukýnku, ale stejně si ušijete i na sebe.

Budeme potřebovat

  • Pruh hezké látky na vrchní část sukně (pro dětskou tak cca 40 cm délka a 110 cm šířka; pro dospělou šiju sukni z 1m látky s tím, že šíři dělám sešitou, tzn. většinou 2x 110 cm, délka dle přání, vždy počítejte 10 cm navíc na "podhrnutí do balonu"
  • Látka na podšívku (já používám tenulinký popelín nebo bavlněnou jednobarevnou látku, lze použít asi i úplet a klasické podšívkoviny klouzavé), stačí i 30 cm výška, možná i méně a šířka tak cca 50 - 60 cm
  • Tenká guma
  • Náplet do pasu + guma do pasu cca 2 cm široká.

Postup

1. Ustřihneme si pruh látky cca 40 cm vysoký (odpovídá vel. tak 92/98) - celou šíři látky - já šiji ze šíře 110 cm. Pruh látky si složíme tak cca o 8 cm, přeložíme cca 0,7cm na šev na látku na podšívku a nakreslíme si kus na podšívku, který je vysoký zbytek od přeložení nahoru. Blbě se to popisuje, na fotce je to jasné. Podšívku stříhám nahoře tak cca 30 - 35 cm širokou, dolu rozšíření do A. Podšívku budeme dělat ze 2 dílů.

2. Podhrnutí vrchní látky a zachycení o kratší podšívku, to je tajemství balonové sukně! Toto podhrnutí ale nesmí být libovolně dlouhé, z vlastní zkušenosti dopředu píšu, že 4 - 5 cm je málo a podšívka leze ven a 10 cm je moc a sukně už je tak moc balonová, že odstává:) Udeální podhrnutí je tak 7 - 8 cm.

3. Sešijeme si z vrchní látky konce k sobě a ideálně hned rozžehlíme.

4. Nařasíme si nejprve sukni na dolní straně - řasení je nejlepší dělat na overlocku na napětí nití 8-8-5-5 a diferenciál 2. Na rovnostehu řasíme povolením jedné nitě tak, aby šla hezky "vytáhnout". Nejprve si okraj látky začistíme a pak řasíme.

5. Konce nití si necháme dostatečně dlouhé a volné!!! Protože budeme ještě řasení regulovat, jak sedne k podšívce!

6. Sešijeme oba boky podšívky, také můžeme rovnou rozžehlit švy.

7. Položíme si šev ke švu a našpendlíme k sobě spodek sukánky tak, aby se řasení přizpůsobilo. Dáváme líc k líci dovnitř a špendlíme z rubu! Po našpendlení a regulaci řasení zavážeme konce zbytků nití z řasení k sobě, aby se sukně už neroztahovala do šířky a řasení bylo přesně stejně široké jako je střihlá podšívka.

8. Sešijeme k sobě (na overlocku si nezapomňte vrátit napětí nití zpět a diferenciál také!).

9. Takto vypadá výsledek - nařasená vrchní látka a spodnička, líc k líci, vypadá to jako náplet, ale nená to vrch sukně:)

10. Balon vznikne tak, že si dáte podšívku k okraji látky a tím vznikne podhrnutí.

11. Nejprve si ještě ale na spodní rantl sukně, který jsme teď ušili, všijeme gumu. Je třeba tenká, která nemá moc velkou tažnost. GUma nesmí být moc utažená, jinak sukně táhne vrchní látku moc dovnitř a vypadá to divně. Je třeba to asi trochu ozkoušet. Hodně záleží na tažnosti gumy. Např. když jsem šila z lastinem, tak jsem musela řasit úplně minimálně. Když šiju s klasickou tenkou prádlovou gumou (tenčí než je ta klasická prádlovka), tak natahuju dost.
Gumu lze i vynechat úplně.

12. Nařasení...

13. Ustřihneme si do pasu kus patentu (tak cca 19 cm x 2 do šíře a na výšku tak cca 8 - 9 cm) a sešijeme konce k sobě.

14. Stejně jako v kroku 4 - 5 si nařasíme i vrchní část sukně

15. Do pasu ustřiheme a sešijeme gumu cca 2 - 2,5 cm širokou. Volně ji vložíme do patentu.

16. Nyní k sobě sešijeme všechny vrstvy - podšívku, nařasenou vrchní část sukně a patent. Toto je vyšší dívčí, pro začátečníky doporučuju první sešít podšívku a vrchní část sukně a pak teprve patent - patent musíte totiž ještě během šití rovnoměrně řasit. A řasení na sukni vám opět musí vyjít vzhledem k podšívce, což je lepší opět našpendlit. Takže doporučuji ušít toto ve dvou krocích.
Důležité je zvolit co nejširší steh, aby nebylo vidět šití po převrácení na rub (šití jako zůstatek po obšití a nařasení vrchní látky sukně).

17. Takto vypadá sukně ze vnitř.

18. A takto z venku:)

19. A takto na modelce:) Toto je verze bez gumy dole, sukně je taková širší a volnější, guma sukni trišku stahne.

20. Toto je verze s gumou dole. Sukni to jakoby stáhne a přicucne k tělu. Obojí má něco do sebe:)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Romana Romana | Web | 2. května 2012 v 9:54 | Reagovat

Díky za fotonávod!

2 Jemi Jemi | 2. května 2012 v 15:19 | Reagovat

Děkuji za návod :)  Pro mě na rovnostehu to bude nejspíš vyšší dívči, hlavně jsem ještě neřasila povolením nitě, tak uvidíme jak to dopadne

3 Caramilla Caramilla | 2. května 2012 v 17:36 | Reagovat

[2]: Ono to není zas tak náročné, jen to trvá déle. Já to dělám tak, že na jednom konci si po ušití rovným stehem udělám pevné uzlíky, abych nitě k sobě fixovala a pak řasím, jako se řasí záclona:) A je to:) Jen to chce vychytat to povolení jedné nitě, ale to se vychytá rychle:)

4 Gabča Gabča | 2. května 2012 v 21:54 | Reagovat

Škoda, že kluci nenosí sukně :-)
Mám jednu otázku. Zkouším si řasení na overlocku. Látku jsem nařasila, ale nevím jak regulovat nařasení? Nemohu hnout s žádnou nití,jde mi jen látku odřasit. Moc děkuji.

5 Caramilla Caramilla | 2. května 2012 v 22:08 | Reagovat

[4]: Jo, tak utahnout to nejde, jen povolit, to je pravda. Povoluje se to tím odřasením, pro utažení musíte buď použít rovnosteh a povolenou nit a nebo projet na overlocku ještě jednou. Já to dělám tak, že poku náhodou potřebuji ještě více "dořasit", tak to pod jehlu při sešívání sem tam "nakrčím" a udělám si faldíčky, jak potřebuji:)

6 Jemi Jemi | 3. května 2012 v 9:51 | Reagovat

Tak to nejspíš zvládnu, na mém stroji Singer family 8280 je na povolení nitě jen jedno kolečko(1-4), takže mám 4 možnosti :-) Až dorazí látky vyzkouším

7 Ula Ula | 3. května 2012 v 23:42 | Reagovat

Petro, jste opravdu moc šikovná! Dnes jsem ušila svou první věc v životě (obyčejné kalhoty s gumou v pase pro mého čtyřletého syna) a jsem na sebe neskonalé pyšná. Když ale vidím, co šijete vy, přechází mě smích. Je to pro mně španělská vesnice, vůbec nechápu fotonávod, nerozumím pojmům a obdivuji vás. Možná časem i já ... :-) Těším se, že někdy nafotíte i něco pro absolutní začatečníky šijící na jednoduchých strojích. ;-)

8 Caramilla Caramilla | 3. května 2012 v 23:56 | Reagovat

[7]: K prvnímu kousku gratuluju ;-) Balonová sukně vypadá složitě, ale není tak složitá, kdybyste postupně šila, určitě byste se dopátrala. Určitě to není věc na začátek šití, ale vysloveně složité to není. Stejně tak softshellové kalhoty jsou velkem jednoduché, když je šijete bez kapes a dole třeba jen lemované gumičkou:) Hodně zdaru.

9 Anastazieb Anastazieb | E-mail | 19. května 2012 v 23:27 | Reagovat

Právě jsem si balonovou sukni podle tvého návodu ušila. Sice to nebylo bez komplikací, ale nakonec se moc povedla... Díky moc! ;-)

10 Endousek Endousek | E-mail | 31. května 2012 v 22:00 | Reagovat

Tak jsem prave dosila sukynky podle Vaseho navodu. Prvni jsem delala pro 11-ti mesicni batole, tak jsem tu delku trosku neodhadla, ma ji lehce pod kolena, ale zase ji dele vydrzi :-D
Ted jsem dosila druhou pro 5ti letou treperendu, tu uz jsem porovnavala s jeji sukni ze skrine, tak delka bude snad dobra, vyzkousim az v sobotu, az se vrati ze skolky v prirode.
Jen se chci zeptat, jak resite (pokud se Vam to vubec nekdy stalo) pretoceni upletu u pase, nejak se mi to asi souplo pri siti, takze nenatazene je to jakoby zkrizene. Kdyz se to natahne, tak se to docela vypne a ja jsem lina to parat, tak to tak necham, ale neni na to nejaky jednodussi figl? Jeste bych jim k tomu chtela udelat ty kloboucky od Vas, tak snad se zadari...
Jinak moc dekuji za Vase stranky, jsou uzasne... :-)

11 Caramilla Caramilla | 31. května 2012 v 22:11 | Reagovat

[10]: AHa, tak to se zkrizenim jsem asi moc nepochopila, jak to myslite? ze jak je ten naplet v pase prehlej, tak vnejsi cast je prisita jinak nez vnitrni? Ze je to natahovane nestejnomrne? Me se to nikdy nestalo, drzim naplet vzdycky dvojmo a natahuju zaroven:) Ale lek na vsechno je spendleni a stehovani;-)

12 Gabča Gabča | 8. června 2012 v 11:48 | Reagovat

Nevím kde dělám chybu. Po ušití se mi řaseni (overlock) posunuje. Neni po přišití patentu pevné. Můžete mi prosím poradit.?  Děkuji

13 Caramilla Caramilla | 8. června 2012 v 11:51 | Reagovat

[12]: jo, jo, to má být volné, je to jako záclona na stahování. Dá se tím povolovat to řasení a posouvat. Pevně se to právě zafixuje až po přišití k patentu.

14 Gabča Gabča | 8. června 2012 v 18:32 | Reagovat

Já myslela právě po ušití patentu, se mi to nezafixuje.

15 Caramilla Caramilla | 8. června 2012 v 18:37 | Reagovat

[14]: No, ten původní šev je volný, taky mi jde sukni "vytáhnout", ale jinak řasení by se narovnat nemělo, je to nařasené a prošité a to řasení by se narovnat nemělo, ne?

16 Gabča Gabča | 8. června 2012 v 18:40 | Reagovat

Jde mi s ním posunovat.

17 Caramilla Caramilla | 8. června 2012 v 18:44 | Reagovat

[16]: No, tak v tom případě to vůbec nechápu:) Jedině nějak volně seřízené nitě v OL? Fakt nevím, nikdy se mi to nestalo... :-?

18 Gabča Gabča | 8. června 2012 v 19:16 | Reagovat

Možná je to tím, že šiji na tři nitě. Zkusim to na čtyři.

19 Lilka Lilka | E-mail | 19. června 2012 v 10:43 | Reagovat

Tak jsem v noci zkusila ušít balonovou sukýnku na svou malou 2 letou neteř, za hodinu byla hotová, je moooc nádherná, škoda že mám kluka, chudáček musel dnes stát modelem v té sukýnce když jsem ji na něm fotila a docela se líbila i jemu :-))Je to dárek a doufám, že se bude líbit, jen se mi zdá, že je dlouhá a to jsem ji ještě tak o 3 cm zkracovala, asi jsem někde udělala chybu :-) Děkuji za super návod :-)

20 Caramilla Caramilla | 19. června 2012 v 10:58 | Reagovat

[19]: jsem ráda, že se povedla:)

21 Ivana Ivana | 17. září 2012 v 22:09 | Reagovat

Krásné sukýnky, jen jsem přemýšlela, jak to vyžehlit, aby tam ten "balon" zůstal? :-)

22 Caramilla Caramilla | 17. září 2012 v 22:11 | Reagovat

[21]: kdyby den měl 100 hodin, zrealiovala bych už ten fotonávod:))) Sukně se žehlí první odspoda - přehrnutá - od spodničky kousíček . nesmí se udělat puk! Hořejšek je přehrnutý na náplet. A pak se to sundá zpět a vyžehlí se to nahoře. Opatrně. Jde to, není to taková rychlovka, ale stojí to za to ;-)

23 Anna Anna | E-mail | 29. září 2012 v 21:00 | Reagovat

Dobrý den,
mám dvě otázky. Jak píšete, že řasíte náplet, tak není to překlep a nemá tam stát natahuji náplet? Mate mě to, jelikož já vždy náplet natahovala k nenařasené látce a ona se tím pak jakoby taky trochu nařasila. Ale spíš mi jde o to, že proč se řasí náplet, když chceme aby nám pružil. A pak mám takovou otázečku, jestli mi prozradíte, kde nakupujete náplety takových širokých barevných palet? Jsou krásné, stejně jako celé Vaše stránky - senzační :-)

24 Caramilla Caramilla | 30. září 2012 v 22:00 | Reagovat

[23]: Dobrý den, máte pravdu, je to nepřesně napsáno, má tam být, že musíme náplet ještě rovnoměrně natahovat a ne řasit, to je špatné slovo:) Díky za upozornění, opravím. Patenty kupuji na moraviatex. Hezký den Petra.

25 Petra Petra | E-mail | 15. října 2012 v 22:33 | Reagovat

Dobrý den Petro, ušila jsem balonovku pro svou 1,5 roční dcerku a jsem absolutně nadšená! Jsem v šití začátečník a mám jednoduchý stroj, řasení jsem udělala tak, že jsem látku nastehovala v ruce jehlou a stáhla, poté  teprv sešila. A ještě se mi povedl šikovný upgread návodu: na spodničku i náplet do pasu jsem použila jeden díl pružné látky (spojila jsem to), takže sešíváte dohromady jen dva díly a ušetříte tak šev v pase, který může zlobit, křížit apod.(jak píše Endousek).   Myslím, že se i dobře nosí:) do mailu házím fotku. Děkuji za váš príma web, šití zdar:)

26 Kacule Kacule | E-mail | 7. února 2013 v 23:58 | Reagovat

Vy sice píšete jak je vše jasné, ale pro neschopné byste jeden návod neměla? :P :D  ...ale jinak moc hezká sukně :)

27 Miska Miska | 4. března 2013 v 11:55 | Reagovat

Dobrý den, mě by zajímalo jakou látku jste použila do pasu? A jakou byste mi případně doporučila abych nemusela do ní všít tu gumu? Nějak si s tímto nevím rady... Děkuji

28 Caramilla Caramilla | 4. března 2013 v 12:05 | Reagovat

[27]: V pase je náplet. Jde použít i finerib. Ale obé potřebuje do toho ještě gumu, protože se to tlemí při nošení. Pokud nechcete vůbec gumu, tak pak bambusový sportovní úplet ze Šijemdětem, silná verze, tak ten drží i bez gumy, ale je dražší.

29 Jana Jana | 5. března 2013 v 20:39 | Reagovat

Dobrý den, chystám se ušít dceři balonovku a chci se zeptat, jestli je jedno, jakou látku na ni použiji. Děkuji

30 Caramilla Caramilla | 5. března 2013 v 20:42 | Reagovat

[29]: No, úplně jedno to není. Měla by být z lehčí látky, ideálně tenká kvalitní tkaná bavlna nebo popelín. Případně prací kord. Ten bych ale nedávala do nápletu, ale do pásku, v nápletu se bude krčit a dělat boule.

31 Gabriela Gabriela | E-mail | 31. března 2013 v 15:43 | Reagovat

Dobry den,
jsem zacatecnik a chtela bych se zeptat k te vnitrni podsivce strizene do A. Zakulacuje se spodni strana, aby byla sukne po cele delce stejne siroka, nebo po tech stranach je skutecne delsi jak je to videt na obrazku? (snad je to srozumitelne). Dekuji

32 Caramilla Caramilla | 31. března 2013 v 16:38 | Reagovat

[31]: U takto kratke sukynky není treba zakulacovat. Sptravne se to delat ma, ale vetsinou az u sukni nad kolena to ma smysl.

33 Karolína Karolína | E-mail | 13. května 2013 v 9:43 | Reagovat

Dobrý den, jsem začátečník a chtěla bych se zeptat na dvě věci - jak dlouhý má být ten náplet? Když mám pas např. 75? Měl by být nataženým takže mám délku zkrátit, ale o kolik? + U toho posledního sešití podšívka +  vrchní látka a náplet - jak to děláte, že máte šití uvnitř a není tam vidět? Vzhledem k tomu, že tímto ten jakoby "tunel" uzavírám nevím jak na to, abych šití uzavřela dovnitř a měla to tak pěkné ze všech stran jako vy :-) Děkuji moc!

34 Caramilla Caramilla | 13. května 2013 v 9:53 | Reagovat

[33]: Asi myslíte spíš šířku než délku. Nejjednodušší je to dát kolem pasu a utáhnout tak, jak vám je to příjemné, každý patent jinak táhne. Uvnitř je stejně ještě guma jako pojistka. Na váš hubený pas bych tipovala patent tak 60 cm.
Druhému dotazu moc nerozumím, ale overlockový šev u všitého patentu uvnitř vidět mám.

35 Karolína Karolína | E-mail | 13. května 2013 v 10:00 | Reagovat

Moc děkuji - i gumu dovnitř tedy měříte tak, že ji prostě zkusíte, jak sedí nebo se dá nějak vypočítat?
Ten druhý dotaz douvisel s tím, jestli je v pořádku, když se teď podívám dovnitř hotové sukně a mám tam vidět to přišití spodničky s pasu - na vašem obrázku mi přišlo, že se vám podařilo ho krásně ukrýt dovnitř sukně.. Snad je to srozumitelné :-) Moc děkuji!

36 Caramilla Caramilla | 13. května 2013 v 10:07 | Reagovat

[35]: Jo, já to tak dělám:)
Fotka, co asi myslíte, je fotka zespodu, je to spodnička přišitá naspod sukně, v pase šev vidět je.

37 Gábina Gábina | 29. května 2013 v 19:42 | Reagovat

Dobrý večer Pétˇo, prosím Vás, platí těch 7-8 cm na podhrnutí i na sukni pro dospěl? Děkuji.

38 Caramilla Caramilla | 29. května 2013 v 19:54 | Reagovat

[37]: Víceméně ano, dělám to 8 - 9 cm

39 Pavla Pavla | 8. ledna 2014 v 17:50 | Reagovat

Dobrý večer, prosím Vás o radu. s overlockem jsem začátečnice a lámu si hlavu nad tím, jak přišít patent. Když jej našpendlím k sukni vznikne uzavřený kruh(bez začátku a konce) jak jej mam prilozit ke stroji a začít šít když první látka prochazí odstřihem? Doufám že je to srozumitelné. Děkuji.

40 Caramilla Caramilla | 8. ledna 2014 v 18:58 | Reagovat

[39]: No, dá se to kraj ke kraji. Okraj ostřihlého patentu a té sukně a vsune se to ke stroji, tam, kde se začíná, musí být vše přesně ostřihlé a tam se začíná šít. Pokud nemáte patent střihlý přesně, tak začistit nůžkama.

41 Miluše Miluše | 19. ledna 2014 v 16:57 | Reagovat

Zdravím, také jsem nevěděla jak začít, ale je to jednoduché, zvednu patku a podložím látku a jedu nebo prostě najedu rovnou, stejně se na konci zase srovná, jak se vyjede, ale chce to vyzkoušet :)

42 marta marta | E-mail | 7. března 2014 v 11:28 | Reagovat

Dobrý den,
mate uzasny navod na detskou sukenku!:-) chci se optat myslite ze zvladne takovou sukenku i naprosty neumel??koupila sjme si teprve az nyni stroj a chtela bych se naucit sit male..ale desim se ze to nezvladnu:-))

43 Lyllu Lyllu | Web | 15. května 2014 v 16:34 | Reagovat

Perfektný návod, toto dnes musím skusiť, inak ani spať nejdem :-)

44 Ivana Ivana | E-mail | 10. srpna 2014 v 8:07 | Reagovat

Chtěla bych do sukně vložit dole gumu. Mám použít kloboukovou gumu a dát jí tam volně, nebo přišít při sešívání spodničky?
Děkuji za skvělé stránky a Vaše rady.
Ivana :-)

45 Caramilla Caramilla | 16. srpna 2014 v 22:18 | Reagovat

[44]: já používám úplně tenulililinkou klasickou prádlovou gumičku, přišívám ji na přídavek švu po sešití sukně a spodničky.

46 Jiřina Lavičková Jiřina Lavičková | E-mail | 15. ledna 2015 v 14:51 | Reagovat

Dobrý den, chtěla bych ušít dceři sukni podle Vašeho návodu, ale jsem začátečník. Jak píšete že náplety kupujete na Moraviatex tak tam koukám a nevim co vybrat. Je to úplet? třeba ten jednolíc? a nebo to musí být ten jednolíc elastický? Nebo je i víc možností? děkuju za radu :-)

47 Jiřina Lavičková Jiřina Lavičková | E-mail | 15. ledna 2015 v 14:59 | Reagovat

A ještě další chytrý dotaz. Když píšete, že na sukni máte tu barevnou látku 40cm délka a 110 šířka. Kolik si mám koupit látky? stačí bohatě, když si koupím 0,5 metru látky a nebo musím mít těch 110cm? (myslím tím jestli je důležité, kterým směrem látka pruží, když je to vlastně bavlna, která moc nepruží..?) 8-O

48 Caramilla Caramilla | 16. ledna 2015 v 18:35 | Reagovat

[46]: patent - hladý nebo žebro. Ale moraviatex prodává jen po kg, to je asi 4m patentu. DOporučuju spíš najít nějakého maloprodejce - na mimibazaru, na Fleru...

[47]: 110 je šířka, většinou látky z USA mají šířku 110, evropské mají 150, látka se vždy kupuje na délku, takže 0,5 m látky na takovou sukénku je úplně dostačující.

49 Jiřina Lavičková Jiřina Lavičková | E-mail | 19. ledna 2015 v 14:50 | Reagovat

moc děkuji :-)

50 Jana Plšková Jana Plšková | 1. března 2015 v 17:34 | Reagovat

Děkuji za návod, už mám svoji první.  Akorát jsem to nepochopila (výška vnitřní látky) a díky tomu jí mám delší. Nevadí, Dám jí starší dceři. Pas jsem tomu uspůsobila. ;-)

51 Petra Petra | E-mail | 8. dubna 2015 v 21:23 | Reagovat

Dobrý den ,já jsem asi blbá ale moc ten popis nechápu a tak strašně moc jí chci zkusit :((((((

52 Bára Bára | 29. května 2015 v 11:49 | Reagovat

Peťi dobrý den, snažím se řasit na OL, mám napětí nitě 8-8-5-5 (ale zkoušela jsem i víc a mín), diferenciál 2, šířka stehu 4, přesto se to neřasí. Je to ušité volně, ale látka je rovná - zkouším na nějaké staré bavlněné látce. Ať to nastavím jakkoliv, tak mám pořád látku rovnou a ne nařasenou. Mám Ladu 700D. Myslíte, že je třeba kupovat speciální řasící patku? Díky , Bára

53 Caramilla Caramilla | 29. května 2015 v 13:30 | Reagovat

[52]: S Ladou zkušenosti nemám. CO mám teď průmyslový overlock, tak ten mi taky moc neřasí, buď řasí málo a nebo pak jsou nitě tak utažené, že prasknou. Takže taky na něm nemohu řasit. Může to asi být strojem, nevím. Řasící patku asi podle toho, jak moc budete šít řasené věci. Jde to ušít tak, že ušijete na rovnostehu a necháte hodně volnou horní nit a pak za spodní stahnete.

54 Bára Bára | 29. května 2015 v 13:55 | Reagovat

Moc děkuji, zkusím na rovnostehu, zas mám automaticky nastavitelnou šířku stehu a nejde mít dát víc jak 2,5 :(. Akorát představa, že to budu řasit na 2 metrech jen utažením spodní nitě, to bude práce.. :(. Hezký víkend :)

55 Zuzka Zuzka | 28. července 2015 v 11:56 | Reagovat

Dobrý den, můžu se prosim zeptat - lze sít i bez podšívky a mela byste také návod? Díky Z.

56 Caramilla Caramilla | 28. července 2015 v 13:19 | Reagovat

[55]: Nešlo, protoe by sukně nedržela do balonu. Kdybyste to jen přehla a nařasila v pase oba kusy látky, tak se to dole přeloží a při nošení "zažehlí" a není to balonovka. Někdo šije tak, že to dole stahne do šňůrky a udělá balon tím a nebo tam lze dát náplet a balon se udělá nad tím. To jsou jediné dvě verze balonovky bez podšívky.
Možná by to dole šlo stahnout i gumou.

57 experienced experienced | Web | 27. září 2016 v 18:49 | Reagovat

půjčka do výplaty ihned :-!

58 Jana Jana | 12. listopadu 2016 v 14:59 | Reagovat

Dobrý den Petro, podle vašeho návodu jsem ušila sukni dvouleté dceři. Dopadla výborně. Nyní bych ji ráda ušila i větší slečně, která je vysoká 158cm. Můžete mi prosím poradit jak širokou mám mít podšívku? A je nutné už u této větší velikosti vsadit zip? Moc děkuji

59 Hanka Hanka | 7. března 2017 v 10:11 | Reagovat

Dobrý den, prosím jakou délku lastinu ( gumy  dovnitř dospodu ) zvolit??? lze to nějak vypočítat podle velikostí? děkuji! :-)

60 cialis_20mg cialis_20mg | E-mail | Web | 15. dubna 2017 v 5:29 | Reagovat

Hello!
http://cialischeapgeneric.com/ ,  ,

61 generic_cialis generic_cialis | E-mail | Web | 22. dubna 2017 v 9:57 | Reagovat

Hello!
http://cialisrxacheapest.com/ ,  ,

62 Alexeyinsam Alexeyinsam | E-mail | Web | 29. dubna 2017 v 15:16 | Reagovat

mg cialis 100

      <a href=http://onlinecialiszrx.com/>cialis cheap</a>

    <a href="http://onlinecialiszrx.com/">buy cialis</a>

    cialis soft 20m

63 here here | E-mail | Web | 30. dubna 2017 v 16:03 | Reagovat

Hello!
http://onlineviagravzx.com/ ,  , http://onlinecialiszrx.com/ ,  ,

64 Onlinepinsam Onlinepinsam | E-mail | Web | 30. dubna 2017 v 19:58 | Reagovat

dangers long term use cialis

      <a href=http://priceofcialisrnx.com/>cialis generic</a>

    <a href="http://priceofcialisrnx.com/">discount cialis</a>

    cialis cheapest price 5 mg

65 Katka Katka | E-mail | 15. května 2017 v 17:34 | Reagovat

dobrý den, ráda bych se poradila ,, kamarádka chce ušít balonkovou sukni pro sebe budemi stačit 2x 110 cm šíře když obvod boku je 108 ? a pas 98 ? Děkuji za odpověď Katka :-)

66 Caramilla Caramilla | 15. května 2017 v 18:38 | Reagovat

[65]: Uplne nemam zkusenost. Ja sukne sila vzdy max. M. Na sirsi boky malokdo balonovku chce, protoze hodne rozsiruje. Ale myslim si, ze by to stacit melo. Ze tech par cm nehraje roli a maximalne to bude mene narasene a tim bude i mene objemna.

67 Svatá celebrita Svatá celebrita | E-mail | Web | 19. května 2017 v 9:56 | Reagovat

Aktuální články
Doba papírová končí a přichází doba virtuální    Před 15 minutami
Proč svědkové Alláha mě už nezazvoní nikdy u bytu?    Před 43 minutami
GVKB očistec očistí od hříchů všechny zatvrzelé hříšníky    Dnes v 8:00
Proč nejvíce toho zde zkurví vysokoškoláci?    Dnes v 7:00
Kdo to je Miloš Zeman?    Dnes v 6:00
Nejlepší drogou je sebenenávist    Dnes v 5:00
Hospodin to je OMSD    Dnes v 4:00
Nedostatek jistoty dělá z lidí idioty    Dnes v 3:00
Proč smrt kašle na zákony a morálku?    Dnes v 2:00
Ano, bývalým státním zaměstnancům bude lépe    Dnes v 1:00
Proč od nás mladí vysokoškoláci utíkají do ciziny?    Dnes v 0:00
Václav Havel Václav Klaus Miloš Zeman Vit Kouba    Včera v 23:00
Chyby jsou příčinou každé deprese    Včera v 22:22
Jak probudit ekonomiku a politiku ze zimního spánku?    Včera v 22:00
Teď je to dokonalé    Včera v 21:24
Svaté je nám to, co je úspěšné    Včera v 21:00
Koryta dělají z inteligentních zvířat hloupý dobytek    Včera v 20:00
Ano, za vším je, strategie čistých rukou    Včera v 19:00
Jak optimálně změnit i sami sebe?    Včera v 18:00
Stvořitele stvořila chyba v Matrixu    Včera v 17:00

68 Valeryinsam Valeryinsam | E-mail | Web | 20. května 2017 v 5:00 | Reagovat

soft cialis cheap online

      <a href=http://cialisonlinexbm.com/>cheap cialis</a>

    <a href="http://cialisonlinexbm.com/">buy cialis</a>

    comparatif cialis prix

69 NaTyy NaTyy | Web | 20. května 2017 v 16:15 | Reagovat

super fotonávod :)

70 pay pay | E-mail | Web | 27. května 2017 v 18:34 | Reagovat

Hello!
http://soloadvance.com/ ,  ,

71 Maoisesinsam Maoisesinsam | E-mail | Web | 12. července 2017 v 20:04 | Reagovat

bad credit personal loans for 5000 edmonton

      http://paydayfastnowz.com/ -  personal loans

    <a href="http://paydayfastnowz.com/"> payday express</a>

    ohio cash advance sidney ohio

72 VercVoism VercVoism | E-mail | Web | 12. července 2017 v 21:56 | Reagovat

bad credit debt consolidation internet payday loan
<a href="http://paydaykmae.com/">payday loan laws california</a>
loan cash
<a href=http://paydaykmae.com/>payday advance usa</a> ’

73 VercSom VercSom | E-mail | Web | Pondělí v 22:16 | Reagovat

personal loans debt consolidation
<a href="https://paydayloansdnid.org/">payday loans</a>
fast online payday loans
https://paydayloansdnid.org/ - cash advance loans ’

74 KmnOved KmnOved | E-mail | Web | Úterý v 5:59 | Reagovat

a faxless payday loan
<a href="https://onlinepaydayloanscaym.org/">cash loans</a>
direct payday lenders no teletrack
<a href=https://onlinepaydayloanscaym.org/>online loans</a> ’

75 LmcDice LmcDice | E-mail | Web | Úterý v 18:56 | Reagovat

online loans no credit check instant approval
<a href="https://cashadvanceamericavatn.org/">cash advance near me</a>
average interest rate on a payday loan
<a href=https://cashadvanceamericavatn.org/>application cash fast loan</a> ’

76 NtbOved NtbOved | E-mail | Web | Středa v 8:19 | Reagovat

consolidate credit card debt
<a href="https://installmentloanztvb.net/">installments loans</a>
fresno ca
<a href=https://installmentloanztvb.net/>payday advance loans</a> ’

77 GrbSom GrbSom | E-mail | Web | Středa v 12:37 | Reagovat

online bank account
<a href="https://cashadvanceonlinevarc.net/">cash advance loans</a>
loans payday loans
<a href=https://cashadvanceonlinevarc.net/>cash advance credit card</a> ’

78 BxvJah BxvJah | E-mail | Web | Středa v 22:55 | Reagovat

best personal loans bad credit
<a href="https://paydayloans7dnk.org/">cash advance loans online</a>
credit cards for bad credit
<a href=https://paydayloans7dnk.org/>cash advance online</a> ’

79 NnmPrila NnmPrila | E-mail | Web | Čtvrtek v 0:57 | Reagovat

america payday loan
<a href="https://personalloan24rvb.org/">personal loans</a>
online long term payday loans
<a href=https://personalloan24rvb.org/>personal loans no faxing</a> ’

80 GrvcDice GrvcDice | E-mail | Web | Čtvrtek v 5:19 | Reagovat

loans bad credit
<a href="https://paydayloans24nty.org/">fast cash payday loans online</a>
canadian payday loans
<a href=https://paydayloans24nty.org/>fast cash personal loans</a> ’

81 NcxPrila NcxPrila | E-mail | Web | Včera v 2:51 | Reagovat

bad credit instant loans
<a href="https://personalloan365ergh.org/">same day money loans</a>
online cash loans
<a href=https://personalloan365ergh.org/>instant payday loan no credit</a> ’

82 BrvDice BrvDice | E-mail | Web | Včera v 8:23 | Reagovat

loan for debt consolidation
<a href="https://paydayloans365vra.org/">cash america payday loans</a>
direct payday lenders no teletrack
<a href=https://paydayloans365vra.org/>fast cash payday loans online</a> ’

83 Jmealacy Jmealacy | E-mail | Web | Včera v 8:57 | Reagovat

cash loans bad credit
<a href="https://cashadvance300nty.org/">payday loans online same day</a>
best payday loan company
<a href="https://cashadvance300nty.org/">best online payday loans</a> ’