Balonové patchworkové šatičky (fotonávod + střih)

21. května 2012 v 11:35 | Petra |  Střihy a návody
Konečně se dostávám k popisu fotonávodu na balonové patchworkové šatičky.

Šila jsem z elastického úpletu, pak není třeba řešit na zádíčkách zapínání, ale krásně se to přetahne přes hlavu. Pokud byste šili z plátna, je třeba pořešit nějaké knoflíčky v zadní části.

1. Vystřihneme podle střihu díly tak, aby nám pěkně seděly na výsledné šaty. Tzn. že z každé strany zrcadlově 2 boční díly a ve středu dva střední díly látky. Ve střihu je vyznačena "náprsenka" předního dílu a pak zmenšení na zadní díl (je užší). Přední i zadní díl vystřihneme 2x (jednou bude uvnitř šatiček). Ustřihneme také proužky na dvě ramínka cca 8cm široká a 16 cm dlouhá. Ustřihneme též podšívku.

2. Sešijeme části předního a zadního dílu do "sukně".

3.Sešijeme k sobě "boky" vždy jednoho předního a jednoho zadního dílu. Takže máme po sešití dokola ušitý obvod přes prsíčka 2x (jednou bude dovnitř a jednou ven).

4. Připravíme si ramínka.

5. Dáme si oba sešité díly k sobě lícem dovnitř a do předního dílu došpendlíme ramínka. Prošijeme, jen v místech, kde budou ramínka přichycena k zadní části "náprsenky", uděláme mezírky.

6. Ramínka v přední části všijeme do švu.

7. Mezírky na ramínka.

8. Vršek "náprsenky" prošijeme z lícu rovným stehem a v zadní části do mezírek umístíme druhý konec ramínek a prošijeme.

9. Nařasíme sukýnku v dolní části. (Na overlocku nastavením nití 8-8-5-5 a diferenciál 2 nebo na rovnostehu ušijeme rovným stehem s napětím horní nitě hodně povolené a pak stahneme.)

10. Spodní část sukně sešijeme se spodničkou. Můžeme ještě našít na šev gumu a mírně ji nařasit, aby sukni držela ještě více u těla do balonu.

11. Překlopíme spodničku směrem nahoru a našpendlíme nebo nastehujeme k sobě horní část sukýnky, spodníčku a přes to horní část "náprsenky" podehrnutou a spodní část "náprsenky" také podehrnutou. Prošijeme rovným stehem a máme hotovo:)
Můžete si též první sešít k sobě hodní část sukánka a spodničky a pak teprve zašít do náprsenky:)