Vrstvené tričko s balonovými rukávy (fotonávod a střih)

21. května 2012 v 19:26 | Petra |  Střihy a návody
Tričko s efektem vrstvení a balonovými rukávy. Má zajímavé řešení ramenou - ramena jsou přestřižena jakoby na klíční kosti, přední díl je tam nařasen. Okoukáno z krásného trička ze Zary, co máme doma:)

Moc hezky vypadá kombinace jednobarevného a pestrobarevného úpletu, ale může být i třeba divočejší ze dvou pestrobarevných látek.

Doporučuji šít z úpletu s elastanem, tričko nemá zapínání na krčku, tak aby se dobře oblékalo. Projde spolehlivě Jasmí přes hlavičku 47 cm obvod. Kdo máte dítě s hlavičkou více větší, tak výstřih více vykrojte;-)

Na fotografii je velikost 86 (celková délka cca 35 cm). K dispozici střih ve vel. 74 - 92.

1. Vytiskněte PDF 2x a vystřihněte 3 díly střihu ve zvolené velikosti.

2. Naneste na látku, každý díl jednou, přerušovaná čára na předním a zadním díle je sklad látky, tam nestříhejte:)

3. Nařasíme si uprostřed "ramenní šev" na předním díle nahoře. (Neřasíme po celé délkce, ale jen uprostřed). Řasíme na overlocku na nastavení nití 8-8-5-5 a diferenciálu na 2 nebo prošití rovným stehem s povolenou horní nití a následným stažením.

4. Sešijeme k sobě "ramenní" část předního a zadního dílu - ale jen na jedné straně, druhou necháme volnou! Řasení regulujeme tak, aby oba díly pasovaly přesně (budete mít přední díl asi nařasen více než na fotce, upravila jsem to ve střihu, na Jasmínky tričku to bylo moc málo:)

5. Nařasíme oba konce rukávu - ne po celé délce, u krajů necháme látku nezřasenou (u průramku tam, kde je výrazný oblouček směrem k průramku, tam už neřasíme).

6. Řasení rukávu z obou stran - vlevo vidět, kde s řasením začít a jaká část obloučku musí zůstat nenařasená, je též naznačeno ve střihu.

7. Olemujeme konce rukávu proužkem úpletu nebo lemovací gumičkou. Elastický úplet podle mě stačí prošít jen dvojjehlou (proužek přeložený na třetiny), nepáře se.

8. Výstřih olemujeme stejně buď proužkem a dvojjehlou (coverlockem:) nebo lemovací gumičkou.

9. Nyní sešijeme k sobě druhý "ramenní šev" - dáme pozor, aby zakončení lemovacího proužku k sobě hezky pasovalo.

10. Všijeme rukávy - řasení opět regulujeme tak, aby pasovalo přesně k trupové části trička.

11. Všitý rukáv z lícu.

12. Sešijeme od konce rukávu přes boky až po konec trička dole. Dáváme pozor, aby nám hezky pasoval konec rukávu a šev v průramku "do křížku".

13. Začistíme konec trička - tento krok můžou pokročilí vynechat a rovnou pak všívat "vrstvení" se založením zároveň.

14. Ustřihneme si proužek na vrstvení (tedy dva díly jakoby "ustřižený" kus trička dole). Cca 7 - 8 cm vysoký a široký zhruba podle spodní části střihu trička, můžete o maličko širší. (Jakoby pokračování střihu). Proužky sešijete po stranách a začistíte ve spodu dvojjehlou nebo coverlockem.

15. Všijete buď přesně do švu začištění hlavního dílu trička (na fotografii) nebo rovnou zároveň začistíte hlavní díl a všijete "prodloužení":)

16. Začistíme zbytek z overlocku na rukávech ("hada z overlocku" podložíme pod šev a prošijeme několikrát rovně)

17. Začistíme šev u výstřihu a máme hotovo:)

18. Balonový rukávek.

19. Vrstvení

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Iveta Iveta | 17. května 2016 v 22:09 | Reagovat

Dobrý večer.
Krásné tričko, ráda bych ho ušila vnučce, ale na šití z tričkoviny je asi nutný overlock, že? :-(