close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Bunda s raglánovým rukávem (fotonávod a střih)

16. června 2013 v 14:29 | Petra |  Střihy a návody
Po roce slibování a testování a překreslování střihu, po několika nocích rýsování a scanování je konečně tu! Můj vymazlený střih na bundu s raglánovým rukávem, jednoduchýma kapsama a kapuckou s kšiltíkem. Pro šití určitě mnohem jednodušší než můj druhý střih s rukávy normálními.

Raglánový rukáv má výhodu, že švy nejsou na rameni, a tak při dešti déle odolá protečení. Navíc hezky sedí.
Rukávy jsou u tohoto střihu širší a vejde se pod ně pohodlně i silný svetr.

Střih jsem vychytávala a vypracovávala pro své komerční využití, nabízím ráda všem těm, kteří si chtějí ušít bundičku pro sebe nebo své příbuzné, prosím respektujte moje přání nevyužívat tento střih pro komerční účely, hodně mě to pak mrzí a snižuje to mou touhu se dělit o to, co měsíce piluji a přepracovávám. Prosím respektujte mé přání střih nešířit volně dál. Tento blog píši pro čestné lidi, které baví šít a rádi se něco nového naučí a podělí se zase o to, co oni umí, nemám však ráda nečestnost, využívání a šíření střihů pro účely, pro které není určen - považuji to ze svého morálního hlediska za krádež. Kdo máte potřebu mít střih na komerční využití a neumíte si ho konstruovat sami, můžete využít placené střihy Farbenmix, podle kterých se dá šít i na zakázku, konkrétně raglánový střih se jmenuje Zorian.

Se střihem jsem si dala opravdu hodně moc práce, je mnohokrát předělávaný a i rýsování jsem dělala na několik verzí, aby seděl každý mm. Scannovala jsem také několikrát, aby z mé tiskárny lezly poměrné čteverečky opravdu 1 cm2. Je ve velikostech 74/80, 86/92, 98/104 a 110/116. Velikosti jsou spíš o fous větší, ideálně si po slepění střih přeměřte, abyste věděli, jak bude výsledná bundička veliká. Víceméně jsou střihy dělané tak, že 98/104 je v 98 tak, že se musí ohrnout rukávy a bunda je delší a na konci nošení vel 104 je úplně akorát. Pokud máte dítě třeba 92/98, tak spíš použijte verzi 86/92 a maličko přidejte na délku rukávů. Kapucka je pro děti spíš s normální nebo menší hlavičkou (Jasmína má při 104 obvod hlavy asi 48 cm nad oušky a kapuce jí sedí přesně), pokud má vaše dítko spíš větší hlavičku, tak maličko kapucku zvětšte nebo použijte kapucku o velikost větší.

Střih bere v úvahu i běžně dostupné délky zipů, které se prodávají po 5 cm, ve střihu máte zapsáno, který zip u dané velikosti máte použít.

Střih je rozkreslen jednoduše a moc se nepřekrývá, můžete jej buď obkreslit na střihový papír a nebo vystřihnout, většinu listů stačí vytisknout pouze jednou. Na každém listu je čtvereček, který by měl být veliký 1 cm2. Střih složíte tak, že dáte body v rozích přesně na sebe a slepíte.

Cena tohoto střihu je 150 Kč, obsahuje střihy od vel. 74 - 116, lepší grafické zpracování než mé minulé střihy a podrobný fotonávod. Formát je PDF a zasílám e-mailem, verze je černobílá.

Fotonávod:

Budete potřebovat:
0,5 - 1m látky (softshell nebo šusťák)
kousekprádlové gumy na stažení bundy (kapucka a bunda dole), bude stačit 1m.
kousek výztuhy do kšiltíku - ideálně decovil
zip - délka viz obrázek dole

1. Střih si vytiskněte a zkontrolujte, zda 1cm2 odpovídá měřítku. Přiložte puntíky na puntíky a slepte. Pak můžete buď obkreslit na střihový papír (to dělám já:) nebo vystřihnout.

2. Střihové díly naneseme na látku. Všechny díly musíme stříhat dvakrát zrcadlově až na středový díl kapuce, ten se stříhá pouze jeden. Zadní díl uprostřed musíte položit na sklad látky, uprostřed zad není šev.

3. Vystřihneme díly a přidáme na švy - tolik, kolik budeme potřebovat na šití. Musí to být ale všude stejně.

4. Kapšičky - ve střihu jsou kapsičky spíš menší vhodné pro bundy do deště. Pokud budete chtít šít bundu spíš designovanou a s barevnými kapsičkami, tak kapsy zvětště podle chuti:) Vnitřní část kapes obnitkujte a začistěte (softshell není třeba, netřepí se, ale vypadá to lépe). Na kapsičky můžete našít nějakou barevnou látku na ozdobu. Pokud použijete ale bavlnu, nebude bunda do velkého deště, ale drobný déšť vydrží, protože kapsy jsou na takovém místě, kam moc kapky deště nedopadají (máme vyzkoušeno:).

5. Na předním díle vstup do kapsičky olemujte lemovací gumičkou. Pak kapsu z lícu našijte. Já si kapsu jen našpendlím a pak šiji po hmatu, ale začátečníkům doporučuji nastehovat, prošít po stehování a pak stehovku vytáhnout.

6. Takto vypadá našitá kapsa z rubu.

7. Konce rukávů olemujte lemovací gumičkou.

8. Našijeme rukávy jako je tomu na obrázku. Kratší část rukávu k přednímu dílu a delší část rukávu k zadnímu dílu.

9. Aby bunda vypadala hezky, rozešijeme švy ještě z lícu.

10. Sešijeme rukávy od konce, přes podpaží až dolů na bok bundičky. V podpaží si pohlídáme, aby kolmé švy navazovaly.

11. Boční švy bundy rozešijeme z lícu.

12. Sešijeme kapucu. Důležité pro to, aby vám seděla na obou stranách stejně je, že sešíváme vždy kulatou část nahoru (vyzkoušeno praxí mnoha páráními:). Pruh máme dole a kulatou část kapuce zvolna přikládáme a sešíváme. Jednu část šijeme od kšiltíku a druhou stranu odzadu.

13. Podle vnitřní krycí části kapuce upravíte výztuhu kšiltíku, aby to pěkně sedělo.

14. Sešijeme k sobě vnitřní krycí části bundy.

15. Pokud budete chtít vypodšít kapucku barevnou látkou, tak vystřihněte jen ze dvou dílů, stačí obyčejně hotovou kapucu splácnout a položit na látku a vystřihnout okolo s tím, že směrem k obličejové části ustřihněte kratší, bude tam vnitřní krytí kapuce.
Na barevné vypodšití doporučuji použít látky, které se nemačkají (nejradši mám úplet s elastanem). Tkaná bavlna se po praní zmuchlá a těžko to vyžehlíte.
16. Kapucku sešijeme k sobě po kulaté části.

17. Přišijeme vnitřní kryté kapuce ke kapucce. U konce ale nechejte pár cm volných, aby se dobře dal všít zip.

18. Kšilt vyztužíme připraveným decovilem, vypneme a zašpendlíme.

19. Prošijeme kapucu dokola - opět si necháme volno na koncích.

20. Kšilt prošijeme ještě z druhé strany.

21. Olemujeme vnitřní krytí bundy dokola lemovací gumičkou (nebo stačí jinak začistit, ale lemovací gumička je nejhezčí).
22. Takto vypadá kapucka před přišitím.
23. Můžeme ušít poutko.
24. Přišijeme ho k bundě rovnostehem.
25. Přišpendlíme kapucku k bundě a případně i vnitřní vypodšití kapucky a přišijeme k sobě.
Druhá fotka je kapucka po převrácení barevné látky do kapucky.
26. Nyní přichází chvíle, kdy budeme všívat zip, což není moc oblíbená činnost, ale velmi nám ji usnadní pomůcka jménem StyleFix. Je to výrobek úžasné něměcké firmy Farbenmix. Koupit se dá ale i v ČR u Veselé Jehličky.
Na okraje předního dílu nalepíme kousek od kraje pásku a odloupneme voskový papír. Na něj přilepíme zip.
27. Takto vypadá přilepený zip před ušitím. Je přilepen jakoby od sebe - budeme šít prve z rubu! Dávejte si pozor, aby byl zip rovnoměrný - druhou část zipu špendlete od krku - aby u krku byl zip přesně proti sobě a nebyl nakřivo. Dole se to razovnává lépe. Pokud budete stříhat a šít přesně, tak by vám to mělo vyjít přesně z obou stran:)
28. Z rubu přišpendlíme vnitřní krytí zipu - postupujeme od kapuce dolů. A prošijeme - zhruba uprostřed tkalounu zipu (nesmíte si ušít moc u zoubků). Ideálně použejte zipovou patku.

29. Takto vypadá zašití zipu nahoře u krku. Zip za zahnutý. Můžete sem zašít i nějakou ochranu proti škrábání, zipy YKK, které používám, tak neškrábou, tak ochranu ani nešiji. Ale u těch obyčejných z galanterky, doporučuji. Stačí třeba překrýt vršek kusem lemovací gumičky nebo softshellu.
30. Nyní otočíme na líc a prošijeme z lícu vedle zipu, opět zipovou patkou. Musíte dávat pozor, aby byla dobře prošita vnitřní krycí část zipu a nebránila v zapínání! Ideálně si to našpendlete.
31. Nyní olemujte gumičkou spodek. Lemuji tak, že začátek nechám kus gumičky volný a zakončím u zipu dodatečně. Je třeba podrhnout, zašpendlit a opatrně přišít. Začátečníci mohou spíš použít jehlu a nit a zašít v ruce.
32. Nyní dokončíte kapucu. Stažení kapucky je nejbezpečnější na pevno všitou gumou. Všívám na vnitřní krytí kapuce z rubu. Gu dávám dlouhou u největší velikosti střihu 110/116 8 cm, u menších velikostí dejte kratší. Všívám nad krk u zipu jeden konec a u konce kšiltíku druhý konec. Přišiji rovně na obou koncích.
33. Nyní začistíte kapucu, našpendlíte si důkladně krytí kapuce z rubu a z rubu prošijete (v této chvíli dávám do spodní nitě stejnou barvu, kterou jsem prošívala bundu).
34. Poslední část je začištění rukávů. Já prošívám cikcakem na místě na koncích a mezi tím kus rovně.

35. Spodní lem na stahování můžete ušít bezpečně tak, že ustřihnete podle dolní části střihu bundy asi 4 cm pruh a všijeme k bundě dole tak, že přesně kopíruje bundu dole, ale z rubu. Na bocích uděláme díry a nabijeme průchodky. Provlečeme tím kulatou gumu, na koncích uděláme 2 uzle a prošijeme rovně za uzlem, pak pokračujeme k průchodce a vložíme dvoušňůrkovou brzdičku. Očko nad brzdičkou zafixujeme k očku na bundě.

36. Takto vypadá začištění zipu z rubu. Nahoře vidíte, kde je všitá guma do kapuce.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 vicor vicor | 16. června 2013 v 14:46 | Reagovat

No Peti, nádhera. Děkuji, moc se Ti to povedlo.

2 omandra omandra | 16. června 2013 v 14:48 | Reagovat

jůůů, bezvadný, moc díky!!

3 Indybuk Indybuk | 16. června 2013 v 14:52 | Reagovat

krasne urco ubjednam:))ted se peru prave s podsivkou do kapuce a ppremyslim jak to hezky nasit když mam zip vedeny az do kapuce, budu muset hodne zapnout zavity byt podle navodu v burde to jaksi nechapu))

4 Caramilla Caramilla | 16. června 2013 v 15:20 | Reagovat

[3]: Tak podle toho meho nahovu by to jit melo i se zipem v kapucce:)

5 Libuša Libuša | E-mail | 16. června 2013 v 15:21 | Reagovat

Krása. Taky brzo objednám tento vymazlený střih. No, ale chtěla bych k tomu i Vaše ruce :-D.

6 Jana Jana | 16. června 2013 v 20:59 | Reagovat

Peti, to je paráda! Moc se na něj těšíííím. Snad se mi to povede alespoň z poloviny tak hezky jako Vám...

7 Irena Irena | 16. června 2013 v 21:31 | Reagovat

Teda ta bunda je krásná - docela mě láká ji zkusit. Jenže nevím, jestli bych to zvládla: jak asi hodnotíte obtížnost - třeba na stupnici od jedné do pěti? :-D

8 Ani Ani | E-mail | 16. června 2013 v 21:45 | Reagovat

Tyjo, takovéhle počiny mě vždy posadí na židli - smekám! :-)

9 Brego Brego | 16. června 2013 v 23:35 | Reagovat

[8]: Taky jsem si sedla!
Peti, opravdu luxusní fotonávod a bunda krásná. Obdivuju, kolik času, nad tím musíte strávit.

10 Marcela Marcela | Web | 16. června 2013 v 23:36 | Reagovat

Nádhera. Nejspíš do něj taky půjdu ;-), protože se mi opravdu moc líbí. Ale taky by mě zajímalo, jak hodně je obtížný, jestli bych si nevzala moc velké sousto...  Díky, M.

11 Caramilla Caramilla | 17. června 2013 v 2:10 | Reagovat

[7]: ; [10]: Střih určitě není pro úplné začátečníky, co nikdy nic nešili, spíš pro mírně pokročilé bych řekla. Kdo už má našité nějaké kalhoty atp. a chtěl by zkusit ušít něco těžšího, ať sáhne po bundě, první pokus nebude třeba 100%, ale návod je krok za krokem a střih patří k jednodušším, i když kapuce úplně triviální není.

12 krtek krtek | 17. června 2013 v 7:30 | Reagovat

navod je super a priznavam ze kdyz si nevim rady tak chodim okukovat.takze za to moc dekuju.no a strih mas porad moc malej :-D a koukam ze dole zase trochu rozsirenej takze nic pro (nase) kluky,maji to pak jak sukynku.tak budu muset zase ladit vlastni strih klucici (dole uzsi) 8-O

13 Caramilla Caramilla | 17. června 2013 v 9:57 | Reagovat

[12]: Ja si myslim, ze neni nic jednodussiho nez strihnout dolni cast dovne a rozsireni ignorovat :-D
Raglan se take celkem dobre zvetsuje ;-)
Ale pokud mas nejaky svuj vlastni strih, tak to ma vzdy lepsi, protoze ho mas presne na miru pozadavkum tvym 8-)

14 Kony Kony | 18. června 2013 v 8:44 | Reagovat

Pořád se sem chodím na tu bundu dívat:-) Vypadá úžasně, postup se zdá taky podrobný... Taky nejspíš neodolám a jen co se vrátíme z dovolené objednám a snad to nějak dopadne.

15 Indybuk Indybuk | 18. června 2013 v 22:26 | Reagovat

[4]:uz asi nezbude materiál, jak se s tim poperu tak poslu foto:))diky.

16 Baroneska Baroneska | 21. června 2013 v 13:09 | Reagovat

Tak pořád váhám s velikostí. Malý měří něco málo přes metr, nosí teď velikosti 98 i 110 - jak to komu vyšlo :-)

Ta největší mi připadá po přeměření dost velká, ale zase aby ji trochu užil, kdyby třeba náhodou v létě i svítilo sluníčko a bunda čekala na svou velkou chvíli až do podzimu, nebo dalšího jara :-)
Tohle je při šití můj největší boj a snad jsem ještě nikdy neušila nic akorát :-(

17 Caramilla Caramilla | 21. června 2013 v 13:15 | Reagovat

[16]: Já myslím, že spíš ta 98/104 bude dobrá. Jasmí nosí vše 104, má určitě min. 105 cm a je jí ta 98/104 dobře a doufám, že ještě i na jaře bude, ale možná jsem naivní:) A nebo udělat 98/104 a přidat 3 cm na délku rukávů, to by fakt mělo už stačit:)

18 Baroneska Baroneska | 21. června 2013 v 15:00 | Reagovat

Díky za tip, asi to tak udělám :-) Bunda vypadá delší, takže přídavek na rukávech by mohl stačit.

19 Magdalena Magdalena | 25. června 2013 v 9:53 | Reagovat

No krása, já ty raglány mám hrozně ráda na bundách! Jen jeden detail mě tam "smolí"...možná to teda už tady není, ale u té tyrkysovo-lemetkové ti nenavazují švy kapuce a ZD a to se mi u té dvoubarevné verze jaksi nezdá :-( Konstruktivní kritika, chápeš :-)  :-)  :-)

20 Caramilla Caramilla | 29. června 2013 v 0:03 | Reagovat

[19]: Nenavazují a je to záměr, mě by ten středový pruh kapuce přišel moc široký, resp. nepřišel, on by byl nenositelně široký. Takže jedině vykrojit raglán hodně do zad a to by se mě třeba nelíbilo. Nevím, jaké je nejlepší řešení, nějaký návrh? :-D
Ale jinak chápu, u té dvoubarevné verze by to vypadalo určitě lépe, taky mě to tam ruší, takže nejlepší by bylo, kdyby nepršelo a kapuce se nosila jen dole :-D

21 Terx Terx | E-mail | 29. června 2013 v 16:17 | Reagovat

Dobrý den!
Bunda je krásná, střih už je doma a nemůžu se dočkat, až mi zbude trochu času a já se do ní pustím (mám ten ještěrkový soft od mamadory ;)).
Mám ale velkou prosbu - jsem asi trochu namrzlá, protože jsem to nepochopila a bude to moje první bunda, tak se raději zeptám -
1/ta gumička do kapuce, na její stažení, našívají se dva kousky - po stranách od krku ke kšiltíku, každý (u největší velikosti) o délce 8 cm?
2/to "vypodšívkování" do kapucky se našívá zvlášť lícem k rubu bundy, ve stejném kroku, kdy se venkovní kapuca přišívá lícem k líci... a poté se to teprve spojí u kšiltíku? Jak?
3/ poslední dotaz se týká spodního okraje bundičky - v návodu je napsáno olemování lem.gum, ale pokud bych střihla ten pásek softshelu a našila ho lícem k líci, přehnula do rubu, tak mám olemovat ten okraj toho proužku z rubu a pak jen z lícu prošít a tím vznikne tunýlek na tu stahovací gumičku?
MOC MOC MOC děkuji za pomoc a odpověď a tak vůbec. DÍKY. :-)

22 Caramilla Caramilla | 29. června 2013 v 16:24 | Reagovat

[21]: 1) Ano, 2x 8 cm v klidu.
2) Já přišívám v jednom kroku, ale pro začátečníky bude lepší první sešít kapucu k bundě a pak teprve přišít tu vypodšívací část.
3) jsem moc nepochopila váš záměr:)

23 Terx Terx | E-mail | 29. června 2013 v 18:55 | Reagovat

[22]: Dobrý den! Děkuji za rychlou odpověď! moje otázka ad 3 - v návodu máte popsané olemování spodního okraje lemovací gumičkou, ale na fotce dino bundičky ( http://imageproxy.jxs.cz/~nd06/jxs/cz~/176/246/9b3060248d_93562395_o2.jpg ) žádnou lem. gumičku naspodním okraji nemáte. Z toho a fotky následující po výše uvedené jsem vydedukovala, že pokud se na spodní okraj ta gumička nedá, tak se to začišťuje přišitím toho proužku softu kolem dokola lícem k líci, proužek se přehne do rubu a aby to i v rubu bylo hezké, ten volný okraj toho proužku se olemuje gumičkou a celé se to z rubu přišije k bundě a tak vznikne ten tunýlek na kulatou gumičku... no a nevím, jestli jsem to pochopila správně... Omlouvám se za natvrdlé dotazy 8-O

24 Caramilla Caramilla | 29. června 2013 v 19:33 | Reagovat

[23]: Jo aha, pochopila jste dobře. Střihové díly zadní a přední obkreslete na látku jen dole, cca 4 cm - konec střihu. Sešijte, olemujte užší část, co bude směřovat po našití nahoru, lemovací gumičkou a pak sešijte z rubu, převraťte, prošijte z lícu a nakonec přišijte na konci lemování gumičkou k bundě a tak vznikne tunýlek. Před tím je třeba dát tam gumičky.

25 Magdalena Magdalena | 29. června 2013 v 21:33 | Reagovat

...no jde ten pruh kapuce rozšířit jen dole, tak jako do oblouku...ale to se mi moc nelíbí teda...
...já mám ten střih na raglán tak, že mi to vychází stejně široké=švy navazují a sedí to hezky, pruh na kapuci mám tak 8-10 cm (podle velikosti)...a právě na dvoubarevné verzi s kapucí na hlavě to vypadá supr!

26 Caramilla Caramilla | 29. června 2013 v 22:12 | Reagovat

[25]: Jo, taky mám cca těch 8 cm, tak to máš asi rukáv hodně do zadního dílu, jiná možnost není, to mi přišlo divné tak šít, ale nezkoušela jsem 8-)

27 kapi23 kapi23 | E-mail | 15. července 2013 v 19:53 | Reagovat

Petro, šel by tento střih i na zimní bundu ?

28 Caramilla Caramilla | 15. července 2013 v 20:01 | Reagovat

[27]: Šel, akorát ty kapsy nejsou na zimu kvůli sněhu ideální, bojím se, že by do nich sníh padal. Ale jinak nevidím problém.

29 kapi23 kapi23 | E-mail | 16. července 2013 v 10:04 | Reagovat

A nebudete dělat i nějaký nový střih ve větší velikosti pro zimní soupravu?

30 Caramilla Caramilla | 16. července 2013 v 10:05 | Reagovat

[29]: No, tak to je asi spíš hudba budoucnosti:( Jedině tam dát kapsy na zipy do bočního švu a nebo ušít výpustkové, na což jsem zatím nikdy nervy neměla. Nebo našít shora kapsu, tak to řeší třeba střih Farbenmix Zorian.

31 lenka lenka | E-mail | 13. září 2013 v 19:54 | Reagovat

Prosim neviete, kde sa da kupit 40 cm vodeodolny zips? Hladam uz dlho a vsade maju bud kratsie alebo dlhsie...alebo ho budem musiet skratit? Vdaka!

32 Caramilla Caramilla | 14. září 2013 v 18:53 | Reagovat

[31]: Zkuste Šijemdětem, jinak nevím.

33 Lenka K. Lenka K. | E-mail | 24. září 2013 v 22:10 | Reagovat

Dobrý den, Petro. Šiji právě bundu podle Vašeho návodu a všechno šlo pěkně až na závěrečné zakončení spodního lemu. Ráda bych tam měla tunýlek s gumou, ale jak to mám udělat u PD u zipu? Když tam ten spodní lem našívám u zipu a pak ho chci obrátit do rubu, tak mi to obrací i zip, takže tam musí být nějaký fígl a já ne a ne na něj přijít. Poradíte, prosím? :-)

34 Caramilla Caramilla | 24. září 2013 v 22:34 | Reagovat

[33]: Zkuste kouknout na fotonávod k té druhé bundě s klas. rukávy, možná to tam je. Nevím přesně, jestli chápu otázku, ale zip našijete nad okraj bundy a pak to přehnete a tím se zip začistí. Na PD prostě není na hrubém našit od začátku do konce, ale končí cca 3 cm od spodního okraje, rantl se pak přehne přes okraj zipu, nějak nejsem schopna to popsat. a taky nevím, zda odpovídám vůbec na otázku. Můžete zkusit dotaz nafotit, jinak nějak nevím...

35 Lenka K. Lenka K. | E-mail | 24. září 2013 v 22:47 | Reagovat

Zip není našit na PD úplně od spodního kraje? To by mnohé vysvětlovalo, jenže já ho mám našit úplně od spodního okraje, to je teda blbý . Zkusím zítra i nafotit.

36 Caramilla Caramilla | 24. září 2013 v 23:47 | Reagovat

[35]: No, vlastně pokud šijete podle toho raglánu a máte záda do kulata, tak se to dělá podle bodu 35. Musím to tedy ještě přefotit jednodušeji. Zip je našit skoro do konce, dáte jen přídavek na šev a ten necháte koukat. Tzn. že zip je cca 0,7 - 1cm od spodního rantlu. Uděláte si vnitřní část zakrytí toho tunýlku (= spodek bundy inverzne - opět ze 3 dílů 2 PD a jeden ZD, sešijete, obroubíte lemovkou nebo obšijete OL), ten přišijete z rubu ke spodku bundy a pak zahnete dovnitř. Konec zipu je tak přesně na konci bundy. Pošlu vám na mejl ještě jednu fotku, není tam přesně ten konec zipu, ale začištění zevnitř, trochu to tam třeba  bude vidět. Pokud tam na konci zipu nemáte ani 1mm, tak bude třeba zítra zip kousek přešít a něco dole vyšetřit. Jinak musíte dole zakončit lemovací gumičkou, jiné řešení není. Nebo mě ještě napadlo jedno - nevyzkoušené - našít ten vnitřní pruh tunýklu z lícu a obšít lemovací gumičkou, ale budete muset mít asi nějakou širší. 19mm by snad mělo stačit. Tím byste nemusela nic nikam přehýbat a ušetřila byste toho 0,7 cm, co dole nemáte:-D

37 Petra Petra | E-mail | 24. října 2013 v 11:28 | Reagovat

Dobry den petro, sila jsem podle vaseho strihu softshel kalhoty a ty dopadly vyborne, ale s bundou se trapim:(
Vypada dobre vse mi i licuje jenom kolem krku to ma dcerka hrozne uzke kdyz zip zapnu az nahoru tak ii to dle meho skrti. A to pod tim nema mikinu. Ma 80cm a 10kg a sila jsem to podle strihu 86/92  tak nevim jak by se to ted dodatecne dalo zvetsit nemate nejakou radu, mozna zkratit zip aby se nezapinal az nahoru, pripadne mohu poslat foto ale sem to nejde vlozit.

38 Caramilla Caramilla | 24. října 2013 v 11:37 | Reagovat

[37]: On je střih v průkrčníku užší jak u mé druhé bundy, Jasmíně to vždy zase odstávalo u krku a padal já průkrčník na ramena, takto je to konstuováno přesně podle tabulek pro konstrukce střihů.
Určitě příště si prostě střih nahoře "odstřihněte", aby byl průkrčník větší, to jde udělat i na sešité bundě, když nemá našistou kapucu. Musí se ale poměrem přidat dole i na kapucu - do šířky. Aby to pak sedělo. Když je bunda už hotová, tak moc nevím, co s tím .Odpárat kapucu, tu ušít novou a průkrčník trošku zvětšit tím, že ho odstřihnete. Zkrátit zip taky asi lze, a třeba ke krku pak našít nějakou chlopeň?
Nebo mě ještě napadlo vypárat zip, našít tam na přední díl nějaké dva pruhy a u krku chlopeň klem krku, aby tam zase netahlo.

39 Petra Petra | 24. října 2013 v 11:52 | Reagovat

Ok diky za radu odstrihnu kapuci a tu udelam novou a uvidime:)

40 Lucie Lucie | E-mail | 27. října 2013 v 20:02 | Reagovat

Dobrý večer, nečetla jsem celou historii konverzace, tak se omlouvám, jestli se budu ptát na něco, co jste už odpověděla, zajímá mě, jestli je to střih na tu dvojbarevnou tyrkysovou-limetkovou bundičku a jak  vlastně vypadá tato bundička celá, máte někde v historii foto? Ta hnědá mi nevyhovuje, protože má tu légu přes zip a celkově holčičí, chtěla bych spíše kratší a dole rovnou, pro kluka.
Moc děkuji za vaši pomoc, máte nádherné věci, ale my máme 3 kluky :-)  :-)

41 Caramilla Caramilla | 28. října 2013 v 10:53 | Reagovat

[40]: Celá bunda je vidět zde
http://ekozahrada.blog.cz/1306/bunda-s-nosorozci

Obě moje bundy jsou unisex, ta hnědá, co je u bundy s klas. rukávem, byla přímo šita pro kluka jako buka:) Léga nesouvisí se střihem, to je na střihu nepodstatné, to je jen proužek přes zip, který dáváte, když nemáte vodoodpudivý zip. Já používám vodoodpudivé zipy a légu už teď dvě sezony nedělám.

42 Lucie Lucie | E-mail | 28. října 2013 v 11:10 | Reagovat

Dobrý den, děkuji moc za odpověď, hledala jsem střih ve vyhledávači na google a našlo mi tu vaši hnědou s légou, to mš odkázalo na Fler,  fotky u střihu na tyrkysovou bundu jsou s hnědou bundou, prostě jsem se v tom zamotala a nepoznala jsem která je která. Mám tedy střih objednávat tady nebo na Fleru? A o kolik cm byste radila zvětšit pro velikost 122-128? ještě jednou moc děkuji za vaši ochotu Lucie

43 Iveta Chládková Iveta Chládková | E-mail | 27. ledna 2014 v 21:26 | Reagovat

Dobrý den, moc obdivuji vaše stránky a děkuji za návody. Už jsem podle nich dokázala ušít bundu! Ale prosím o radu: pokud do kapuce nedám podšívku, čím začistit šev spojující kapuci a bundu? Nějaký "tkaloun"? Líbilo by se mi něco podobného lemovací gumičce, ale užší (polovina šíře) a nepružné....

44 Caramilla Caramilla | 27. ledna 2014 v 22:28 | Reagovat

[43]: Já nezačišťuji ničím, jen prošiji šev po lícu a ono to vypadá hezky uhlazeně. Ale jinak se dá začišťovat tkalounem.

45 Markéta Rezková Markéta Rezková | E-mail | 5. března 2014 v 20:30 | Reagovat

Dobrý den,chci se zeptat na ty kapsičky. Šijí se dvojtě a nebo stačí jen podklad a celé to pak prošít přednímu dílu. Nejsem z toho moc chytrá, mám olemovanou kapsičku, alenenašila jsem tam 2 díl kapsy a tak si říkám jestli to nestačí pak už jen prošít k přednímu dílu. Nevím jestli to vysvětluji správně a chápete mě. Market

46 Caramilla Caramilla | 5. března 2014 v 20:32 | Reagovat

[45]:Lze obojí, já šiji jen z jedné "kapsičky" a prošívám z horního dílu z lícu. Je to jednodušší.

47 Lucie Lucie | E-mail | 5. dubna 2014 v 13:27 | Reagovat

Dobrý den, vím, že teď máte spoustu jiných starostí, těch radostných :-), ale přesto mi to nedá, právě před chvilkou jsou dokončila svoji první bundu podle tohoto vašeho střihu a musím říct, že jsem nadšená, ani jsem neočekávala, že dopadne tak dobře, mám úplně obyčejný stroj, ani patku na zip nemám, ale podle vašeho střihu ( a drobných malých úprav, kvůli mým nepřesnostem) jsem došla ke zdárnému konci. Moc vám děkuji za střih a pokud budete mít zájem, moc ráda pošlu foto. Mějte se moc fajn Lucie

48 Agata Agata | E-mail | 2. května 2014 v 17:26 | Reagovat

Dobrý den, nevím, zdali již pracujete...pokud by to bylo možné, měla bych zájem o střih na bundu s ráglovým rukávem a skřítkovskou mikinu. Obdivuji vaši práci, jste úžasná, jak to vše zvládáte. Předem moc děkuji. Agata

49 Hanka J. Hanka J. | E-mail | 7. října 2014 v 16:23 | Reagovat

Dobry den Petro, tak uz se nemohu dockat strihu. Navod jsem poctive nastudovala snad 5x. Jen se chci zeptat 1. zda tu gumicku v kapucce nejak pri siti napinate. Kdyz jsem koukala na tu sedou bundicku, tak je to u tvaricek tak pekne stazene. 2.Pak chci jeste poprosit o info, kde bych mohla nastudovat vsiti lemu do rukavu. Za 3. kdyz budu sit ze softu s fleecem je nutne kapucku jeste podsit? A za 5. Kdyz bych na doporuceni v popisu pouzila na strih kapucky vetsi velikost strihu, bude mi to u krku sedet, nebo budu sama muset strih upravit? Predem dekuji za cenne rady!

50 Caramilla Caramilla | 7. října 2014 v 19:42 | Reagovat

[49]: 1. Guma se tam všívá do tunelu - tzn. že je přišitá pevně na začátku a na konci, je výrazně kratší jak kapuce a zřasí se pak v tunýlku vzniklém po prošití okolo kapucky.
2. Našití nápletu zde http://ekozahrada.blog.cz/1211/chytre-vsiti-napletu-do-rukavu
a nebo zde http://ekozahrada.blog.cz/1204/softshellova-bunda-s-ksiltikem-a-kapsami-fotonavod-strih
3. Nepodšívejte, je to jen designová záležitost v obou případech, na zimu mi to přijde i nepraktické, když se dítě válí ve sněhu, bavlna v kapuce může navlhnout.
4. ? :-D
5. Budete to pak muset upravit. Asi bych postupovala tak, že ušijete normální velikost a pak podle kapuce průkrčník zvětšíte. Větší kapuce sedí na průkrčník z větší velikosti, takže byste musela udělat leda ze střihu průnik - průkrčník větší, bundu třeba celkově širší a zbytek v menší velikosti. On se ale ten průkrčník nebude lišit o moc a já bych ho jen pak jednoduše prohloubila, na zimu je lepší stejně volnější, raglán je konstruován spíš na léto a hezky ke krku:)

51 Lucka z Krásné Lucka z Krásné | E-mail | Web | 8. října 2014 v 11:22 | Reagovat

Dobrý den Petro,tak došlo na raglánovou bundu pro syna.Jednu malou jsem už šila dcerce ta měla kapusku podšitou tudíž odpadl problém se začištěním průkrčníku.V případě že nepodšivám kapucu nemáte zkušenost když olemuji nebo začistím lem.gumičkou nebo jak nejlépe na to aby to neškrábalo?Napadlo mě rozešít šev od sebe a právě plácnout na to gumičku????děkuji Lucka

52 Caramilla Caramilla | 8. října 2014 v 11:52 | Reagovat

[51]: Lucko, já to vůbec nezačišťuji a neškrábe nás to, flí ze tak měkký, navíc většinou tam je šála, šátek, rolák, ale i bez mě to nikdy neškrábalo. Ale tak, jak píšete, je možné to začistit. nebo to chytit celé do lemovací gumičky a přišít k jedné straně. Ale jinak jsem to nikdy osobně teda nedělala...Já šev jen rozešiju po lícní straně a připlácnu ho na jednu stranu (dolů do bundy) a vůbec to neškrábe, protože je to prostě spláclé :-D

53 Lucka z Krásné Lucka z Krásné | E-mail | 8. října 2014 v 15:27 | Reagovat

Děkuji za odpověď.Vojta je hrozná citlivka,ale je pravda, že to dělám ze zimního a ten je měkoučký.Hezké odpoledne

54 Petra Petra | E-mail | 11. října 2014 v 23:38 | Reagovat

Dobrý den.
Zrovna dnes jsem došila bundu podle vašeho střihu a fotonávodu a musím vám moooooooooooc poděkovat;-). Bunda vypadá moc dobře(tedy alespoň podle mě). Trochu jsem ji upravila-dcerka má široký krk,ale jinak super.
Peště jednou moc děkuji.
Petra ;-)

55 Madla Madla | E-mail | 8. února 2015 v 23:21 | Reagovat

Dobrý den,
nebude mít střih na tuto bundu i ve větších velikostech? Potřebovala bych cca 122.
Madla

56 Caramilla Caramilla | 9. února 2015 v 7:53 | Reagovat

[55]: Pokud máte hubenější dítě, tak si myslím, že na 122 půjde 116 prodloužit jen rukávy a délka, střih je dost volný. Já tak na dceru na 122 určitě prodlužovat budu. Takže zatím v dohledné době větší verzi nechystám.

57 Margot Margot | E-mail | 8. března 2015 v 13:48 | Reagovat

Dobry den, objednavam strih, prosim o podklady k platbe

58 Dana Dana | E-mail | 20. dubna 2015 v 14:57 | Reagovat

Dobrý den ráda bych dětem ušila softshellovou bundu, akorát starší syn má velikosti 122 a střih máte 110/116... šel by ještě nějak zvětšit???? Děkuji za zprávu... Dana

59 Caramilla Caramilla | 22. dubna 2015 v 8:27 | Reagovat

[58]: Dano, zkušenější švadlenka to určitě zvládne. Raglán není těžké zvětšit. Nejtěžší asi bude kapuce.
Je třeba přidat na délku asi 5 cm, na délku rukávů tak 3 cm, na šířku rukávů můžete přidat 1 cm celkem, ale není to úplně třeba, protože rukávy jsou dost široké, záleží na konzistenci dítěte, ale u hubeného až normálního bych je klidně nechala. Zvětšit průkrčník - je celkem úzký, tak aby větší dítě netlačil. To klidně udělejte u hotové bundy, až bude sešitá (bez kapuce), tak vykrojíte ještě o 1 cm hloubš, nebo i 1,5 možná. A pak přijde na řadu kapuce, tam budete muset se nebát:-D Musíte si změřit průkrčník a podle toho vypočítat jednotlivé díly a přidat ve spodní části kapuce. a Určitě přidat dost i na objemu, tzn. kapucku udělat o trochu vyšší a hlubší - vyboulit dozadu. Můžete si tvar kapuce udělat podle sebe, je to víceméně jedno. Středový díl kapuce si třeba udělejte delší a pak zastřihněte po sešití, abyste nemusela nic složitě počítat a odměřovat:)
Myslím, že to není těžké. Ale pokud jste úplný začátečník, tak nevím...

60 Lucka z Krásné Lucka z Krásné | E-mail | 25. června 2015 v 20:55 | Reagovat

Dobrý den PEtro, opět šiji bundu dle vašeho střihu z letního softshellu...dlouho hledám kde koupit stylefix nebot není sklade u veselé jehličky?No ještě pohledám,ale dotaz zní to tam zůstane a není to vidět? zašije se to do švu ? jak je široký ten proužek?děkuji

61 Caramilla Caramilla | 27. června 2015 v 20:21 | Reagovat

[60]: Proužek je úzký, ale z látky se nevypere a zůstane tam. Je tedy třeba ho jakoby překrýt tou látkou naboře a prošít. Já prošívám zip nejdříve z rubu a pak přetočím a prošiji z lícu a tam si pohlídám, aby pásek nevykukoval.
I když poslední dobou už šiji bez stylefixu, protože to už mám v ruce a zip mi neujíždí. Pro začátečníky je to ale dobrá pomůcka. Jehlička bohužel již nefunguje. Zkuste buď Fler a nebo přímo u Farbenmix v Německu, jinak nevím:(

62 Christová Irena Christová Irena | E-mail | 11. září 2015 v 16:57 | Reagovat

Bunda vypadá parádně, prosím o zaslání střihu, již jsem platila minulý týden, děkuji.

63 norfretka norfretka | E-mail | 16. října 2015 v 14:08 | Reagovat

Petro, můžu se zeptat, kdybych chtěla tento střih využít na ušití zimní bundy, musím něco rozšířit? Nebo ušít rovnou o jednu velikost větší a jen zkrátit rukávy, popřípadě délku? Nevím, o kolik vypodšití zmenší vnitřní prostor :-)

64 Caramilla Caramilla | 16. října 2015 v 15:46 | Reagovat

[63]: Zimní myslíte co? Toto je střih na bundu ze zimního softshellu, podlepeného flízem, vejde se pod to pohodlně mikina. Jen se nevejde u krku šála atp. protože u krku to je "přesně". Pokud budete dávat vnitřní vložku třeba z wellsoftu, tak asi radši rozšířit, já o tom letos taky uvažuji, do školky to je praktičtější na oblékání než cibulovat. Ale určitě ji ušiju odpínací:) Takže zkušenosti zatím s tímto nemám.

65 Denisa Denisa | E-mail | 16. října 2015 v 21:47 | Reagovat

Dobrý den, vím, že máte jistě hodně práce, přeji jen Vás zkusím poprosit o radu. Jak převádíte střihy do PDF formátu, aby byli vhodné k tisku? Předem mockrát děkuji za odpověď a přeji krásný večer.

66 Caramilla Caramilla | 16. října 2015 v 21:50 | Reagovat

[65]: Moc jsem nepochopila dotaz :-( Proč se ptáte? Když si střih koupíte a dáte tisk bez úprav, tak bude přesně na A4;-)

67 Denisa Denisa | E-mail | 16. října 2015 v 22:20 | Reagovat

Omlouvám se za špatně popsaný dotaz. Myslela jsem to tak, že by mě zajímalo jak se to dělá? Rýsuji pánské střihy a ráda bych si je takto nahrála do počítače. A tak jsem Vás chtěla zkusit poprosit o radu, jak na to. Pokud to odemě není troufalé. Předem mockrát děkuji.

68 Caramilla Caramilla | 17. října 2015 v 1:58 | Reagovat

[67]: Musí se to rýsovat na A4 papíry, které se pak oscanují. Proto neprodávám dospělé střihy ;-)
Existuje na to program, ve kterém se to narýsuje a on to přímo převede do formátu pro tisk na libovolném papíře, ale program stojí statisíce, na to nemám :-(

69 Denisa Denisa | 17. října 2015 v 12:59 | Reagovat

:-D Ani já si takový program nemohu dovolit. Mockrát děkuji za ochotu. Přeji krásný den. :-)

70 Jana Jana | E-mail | 28. října 2015 v 21:41 | Reagovat

Prosím, poradíte mi někdo :-D ? Chtěla bych si ušít tuto bundičku, ale bez kapuce s límečkem stojáčkem. Jak na to? :-?

71 Caramilla Caramilla | 28. října 2015 v 22:04 | Reagovat

[70]: Ušít trup bundy a zvětšit průkrčník, min o 1 cm všude, možná spíš o 2 cm. A pak se tam našívá rovný proužek., musí jít dvojmo. Na mě je to moc tuhé kolem krku, tak to tak nešiji;-) Kapucka tam jde treba i nacvaknout na druky, pokud byste ji nechtěla úplně rušit:)

72 jana jana | E-mail | 30. října 2015 v 20:25 | Reagovat

[71]:Péťo moc děkuji za radu. Zvětšit průkrčník? Jako, že mám z trupu od krku ustřihnout 2 cm? Proč? Chápu to správně? A proč musí být u krku dvojitý límeček. nestačí to jen olemovat gumičkou. Moc děkuji. Jsem začátečník, tak raději co nejjednodušeji ;-)

73 Caramilla Caramilla | 30. října 2015 v 21:27 | Reagovat

[72]: Ano, přesně tak:) Protože tento střih je hodně moc ke krku a límeček si myslím, že by škrtil, ale ušijte a uvidíte, zkuste a podle toho případně zvětšete. Olemovat gumičkou je skvělý nápad, já ho šila jen jednou v životě a dvojmo, tak nemám zkušenosti, toto je super nápad, určitě to bude tak lepší ;-)

74 Eva Andršová Eva Andršová | E-mail | 18. dubna 2016 v 11:38 | Reagovat

Dobrý den, psala jsem vám email, že bych měla zájem o střih :-)

75 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 18. dubna 2016 v 11:48 | Reagovat

[74]: Ano, já vím, ale já v neděli nepracuji:) Odpovím vám do zítra. Objednávky na střihy z technických a kapacitních důvodů vyřizuji najednou.

76 Eva Andrsova Eva Andrsova | 18. dubna 2016 v 12:02 | Reagovat

[75]: Dekuji za odpoved,jeste se zeptat,kdy bych mohla mit strih u sebe? Chci zkusit synovi usit bundu a chvilku mi to urcite da :-)

77 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 18. dubna 2016 v 13:29 | Reagovat

[76]: Posilam zpravidla 0-3 dny od zaplaceni.

78 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 18. dubna 2016 v 13:29 | Reagovat

[76]: PDF mejlem.

79 Alena Vetýšková Alena Vetýšková | E-mail | 19. září 2016 v 9:48 | Reagovat

Dobrý den,
prosím o radu. Není mi jasné, jak napojit vnitřní vypodšití kapucky a vnitřní krycí část kapucky? Pokud budu vnitřní krycí část kapucky lemovat lemovací gumičkou, jak ji napojím na to vypodšití z upletu?
Děkuji Alena V.

80 Caramilla Caramilla | 19. září 2016 v 10:01 | Reagovat

[79]: Prvni si olemujete kryti kapucky - to je vyfoceno v bodu 22.
Vnitrni podsivku kapucky sesijete a prisijete na prukrcnik, otocite dovnitr a pak vsunete pod to kryti - jen vsunout, pres to pak date to kryti - tim to jen prikryjete, nic zatim nesesivate. A pak to sesijete po okraji kryti kapucky zvenku (na rubu budouci kapucky, ale sijete to normalne z licu) - je to bod. 33.

81 Lenka Lenka | E-mail | 11. října 2016 v 18:01 | Reagovat

Dobry den,
chystala som sa prave nasit v bunde zips a problem - zips je dlhsi nez predny diel. Ten kontrolny stvorcek sedi, sila som presne, ale zips je presne tak dlhy, ako predny diel aj so svovym pridavkom, takze mi nezostava priestor pre zacistenie spodku. Netusim, kde je chyba, zips mam ykk z hromadky od Vas 45 cm, merala som aj papierovy strih a ma dlzku cca 44 cm.  Kde mohla nastat chyba? Neviete, co s tym teraz? Zips sa mi strihat nechce, ale cele sa to nevojde. Napadlo mi najprv spodok zacistit a az potom nasit zips, ale neviem, myslite, ze by to mohlo fungovat? Vdaka!

82 Caramilla Caramilla | 12. října 2016 v 13:42 | Reagovat

[81]: Urcite bude problem v tisku, on ten cteverecek 1cm je bohuzel asi na tak velky strih maly, zacala jsem ho pouzivat u plen, se kterymi jsem zacinala a setrvala jsem u nej, ale u novych strihu uz mam 10 cm prouzek, coz je presnejsi. Protoze kdyz ja strih vytisknu, tak me to sedi dobre.Pokud mate zip 45 cm a latku 44 cm vc. pridavku, tak tam ten zip nenacpete. Pokud mate treba 46, tak by se to dalo, sila bych naohore a dole na rovnostehu s minimalnim pridavkem na sev a zbytek natahnete, softshell se natahne - on by se natahl i o ty 2 cm, ale zip by byl vypouleny. Pripadne dat kratsi zip, 40 cm, coz je urcite nejjednodussi reseni, ale nevim, zda takovy vhodny mate.
Pokud by vam ten 45 doma zustal bez vyuziti, tak vam ho samozrejme vezmu zpatky.
A jeste me napada reseni to dole nastavit prouzkem a delat, ze to je zamer:) Nemuselo by to vypadat az tak spatne;-)

83 Eva Eva | E-mail | 12. října 2016 v 20:49 | Reagovat

Milá Péťo, SOS!
Šiji zimní verzi bundy podle tohoto fotonávodu a naprosto tápu v přišití vnitřního krytí kapuce a vnitřního krytí zipu předního dílu. Podle fotky chápu, že se tyto dva díly sešijí dohromady. Jen pak nechápu, jestli již sešitá kapuce s vnitřním krytím, když ji již našpendlím ke zbytku, má končit jako nezačištěná délka bundy, kde budu všívat zip. Nebo má končit tak, že začištěný a našitý zip bude navazovat na tu kapuci?  Jsem v tom ztracená! 8-O
Děkuji!!!

84 Caramilla Caramilla | 12. října 2016 v 21:55 | Reagovat

[83]: Evo, ja se omlouvam, mozna to je vykojenim a nedostatkem spanku, ale ja zase nechapu vasi otazku :-D Jako chapu, na co se asi tak ptate, ale nejak mi to v mozku nedocvakava, jake presne misto v siti mate na mysli. Ztrácím se od "má končit jako nezačištěná délka bundy", fakt nevím, co tím myslíte :-?

Ještě jeden fotonávod je zde
http://ekozahrada.blog.cz/1604/softshellova-delsi-bunda-kabatek-strih-a-fotonavod

Já šiji tak, že si krytí přišiji ke kapucce, ale u místa, kde pak je zip, si nechám pár cm volno a nesešívám. Pak všiji zip na přední díl (kapucka je už přišitá k bundě a krytí zipu a kapucky je sešité k sobě a krytí kapucky je přišité ke kapucce až na ty cca 3 cm od konce, které nechávám volné. Zip našiji na přední díl, pak přiložím krytí kapucky a zipu na ten zip z rubu a prošiji na rovnostehu - od té části, kde jsem si nechala volné ty 3 cm dolů ke konci zipu. Pak celé prošiji po lícu.
Te´ď zase nevím, zda jste pochopila můj popis. Podle mě je to fakt náročné verbálně uchopit :-D

85 Iveta Iveta | 14. ledna 2017 v 20:54 | Reagovat

Dobrý večer,
pomalu si dávám dohromady materiál na bundičku a narazila jsem na dvě různé gramáže decovilu - 230 nebo 390 g/m2.
Jaký mi doporučíte koupit?
děkuji za radu

86 Caramilla Caramilla | 15. ledna 2017 v 17:28 | Reagovat

[85]: Já používám ten silnější.

87 Iveta Iveta | 25. ledna 2017 v 18:33 | Reagovat

OMlouvám se, jsem úplná začátečnice ;-)

88 Iveta Iveta | 25. ledna 2017 v 18:37 | Reagovat

Ten decovil přižehlujete lepidlem (tou gumovou stranou) směrem k podšití kapucky nebo k té vrchní části a kšilt prošíváte pak skrz decovil nebo okolo? Moc děkuji za trpělivost

89 Caramilla Caramilla | 25. ledna 2017 v 21:45 | Reagovat

[88]: Vůbec ho nepřižehluji, jen ho tam vložím a dávám ho, tuším, tím "lepivým" směrem nahoru (jako by na to lepivé mělo jakoby pršet), ale je to jedno, já ho nezažehluji, na softshell je to riziko a je to zbytečné. Většinou ho prošívám po kraji, když prošívám bundu, ale taky to není stěžejní, on tam drží i bez prošití.
Klidně se ptejte, od toho tu přeci jsem ;-)

90 ElaP ElaP | E-mail | 24. února 2020 v 10:52 | Reagovat

Neco pro chlapce, potkejte divky z oblasti; http://girlssnapshots.com