Žabičkování

26. července 2013 v 19:15 | Petra |  Střihy a návody
Jednoduchá šatičky stažené na prsou do gumiček nejsou na šití až tak složité, jak vypadají. Stačí jen vědět, jak na to. Prý se tomu říká gumičkování, ale zlidovělo to pod pojmem žabičkování:) A mě žabičkování baví:))))

Potřebujete jen obyčejný jakýkoliv rovnosteha pružnou nit. Je objednaná a od pondělí bude k prodeji v Galanterii.

Důležitý je výběr látky! Pružnou nití nejde nažabičkovat úplně cokoliv. Látka musí být hodně tenká. Silnější plátna se nažabičkují málo a nebude to hezké a nebude to držet tvar. Doporučuji vždy předem na kusu látky vyzkoušet, zda je žabičkování dostatečné:)






Pružnou nit (tzn. ponožkovou gumu, latexovou gumičku) umístímě jako běžně umísťujeme nit pro navlečení spodní nitě. "Čudlík" by se měl postarat o napnutí nitě. Měla by být napnutá na maximum. Pokud to váš čudlík neumí, tak je třeba tomu pomoci rukou a mezi prsty při namotávání nit napínat co nejvíce to jde.


Takto vypadá výsledek. Vidíte, jak je nit hodně napnutá a latex je vidět.


Při navlékání se kus niti jakoby povolí. Je třeba si nechat před šitím delší začátek gumy, aby vám "neutekla".


Začneme šít normálně rovně. Délku stehu jsem dala 2,5 mm. Začátek žabičkování pak trochu stahnete gumičku a uděláte uzlíky, aby se to zafixovalo.



Takto vypadá žabičkování z lícu.



Takto z rubu.


A nyní se budete "několik hodin" snažit trefit zhruba rovně vedle švu před tím. Celkem kumšt, největší problém celého žabičkování:))) Rada je, že se nekoukáte na jehlu, ale na tu mezeru mezi patkou a švem nahoře, pokud budete stále dodržovat stejnou mezeru, budete to mít krásně rovné:)


Při ukončení vytáhněte spodní nit dostatečně, aby vám neutekla. Nepoužívejte automatický odstřih, máte-li:-D


Zakončení šatiček nahoře se mi nejvíce osvědčilo obnitkou na overlocku. Ač ji skoro vůbec nepoužívám, tak zde je praktická.



Ještě jeden detail z rubu.




Další způsob je konec začistit na overlocku a podhrnout ho pod tenkou prádlovou gumu a prošít tříkrokým cikcakem. Bohužel ale se okraj pak kroutí. Oblečené to není u mých šatů vidět, ale přešívala jsem to 3x.

Ještě by mohla být možnost dát tam klasicky gumu do tunýlku.

Nebo máte jiný typ?:-D
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Lucie Lucie | 26. července 2013 v 20:34 | Reagovat

Já žabičkuju docela dost - dávám to i na sukně místo gumy do pasu a nejvíce se mi líbí, když je kraj látky pouze obnitkovaný na OL

2 Hraboška Hraboška | Web | 27. července 2013 v 0:31 | Reagovat

Jé, díky za návod :-). Žabičkování mám na oblečení moc ráda a určitě ho někdy chci sama zkusit, tak se rady a tipy budou určitě hodit :-)

3 Katka Neradová Katka Neradová | 27. července 2013 v 20:49 | Reagovat

Dobrý večer, Petro! Moc díky za fantastický návod - nikde jsem to tak polopaticky nenašla. Mám jen jeden dotaz. Úplně přesně nechápu - když první řádek při žabičkování prošíváte rovnou látku, tak ty další řádky látku "natahujete", aby byla taky rovná nebo prostě "žabičkujete", co už je žabičkované tím prvním řádkem? Z fotky mi to přijde jako ta druhá možnost, ale mozek mi to nějak nebere:-) Díky - samozřejmě to ještě zkusím metodou pokus-omyl, ale pro jistotu se i ptám!

4 Caramilla Caramilla | 27. července 2013 v 22:10 | Reagovat

[3]: Kato, natahovat! Určitě. Vysvětlení fotky je ten, že se nedá natahovat a zároveň fotit ;-)

5 Katka Katka | 28. července 2013 v 6:07 | Reagovat

Díky:-D. Moje logické myšlení je v tom vedru asi taky někde na dovolené:-D

6 Jana Pl. Jana Pl. | 28. července 2013 v 14:58 | Reagovat

Já co jsem odžkoušela, tak se mi při žabičkování nejvíce osvědčilo při zakončovaní na horním dílu živůtku udělat tunýlek a provléknout jím tenkou hodně pružnou prádlovou gumu (napružit ji, co to jde), pak konec živůtku hezky přiléhá k zádům.

Ještě u žabičkování reguluju napětí spodní nitě na člunku tak, aby aspoň trohchu, když potáhnu gumičku měla vůli se ze člunku odvíjet, když zapomenu a nechám napětí pro niť, je pak žabičkování hodně utažené a "svíravé".

7 KatkaF KatkaF | 29. července 2013 v 0:33 | Reagovat

Napadlo mě při šití použít vatovací pravítko (mám ozkoušeno, ale ne při žabičkování). Měla jsem ho v základní výbavě stroje a má ho i kráčející patka.

8 Caramilla Caramilla | 29. července 2013 v 0:44 | Reagovat

[7]: to jsem také zkoušela, použív podítko k patce, ale bohužel problém je, že jednou ho potřebuješ z prava a jednou zleva, jak jedeš sem tam a přendavat ho je fakt opruz, lepší je to trefit od "oka":)

9 sante sante | 29. července 2013 v 9:33 | Reagovat

My lenosi zabickujem do spiraly. Pak se nemusi prendavat voditko a tolik uzlovat... Ale je to hezke jen u husteho zabickovani...

10 violass violass | 31. července 2013 v 19:34 | Reagovat

Dobrý den, používám žabičkování, ale chtěla jsem se zeptat jak široký kus látky odměříte, změříte si horní obvod a přidáte kolik cm látky?

11 Caramilla Caramilla | 31. července 2013 v 20:16 | Reagovat

[10]: No vida, to jsem úplně zapomněla napsat, chtěla jsem to napsat, ale vypadlo. Většinou to vychází tak, že výsledný obvod po žabičkování je o 50% menší. Takže když chcete šaty z obvodem 50 cm, je třeba mít 100 cm látky dokola.

12 violass violass | 1. srpna 2013 v 12:45 | Reagovat

Děkuji, já to vždy udělám od oka, a pak to ruzně upravuji :-) ještě se zeptám, používáte jakou látku 100%bavlnu nebo bavlnu s elastanem?

13 Caramilla Caramilla | 1. srpna 2013 v 15:22 | Reagovat

[12]: Ano, 100% bavlněné plátno. Ale musí být tenoučké, jinak to nefunguje.

14 veronika veronika | E-mail | 7. srpna 2013 v 18:50 | Reagovat

mě to prostě nefunguje ať do toho stroje narvu cokoliv :-(  :-?  :-x  :-x  ;-)

15 Maja Maja | 23. srpna 2013 v 10:49 | Reagovat

Jé, tak to byly taky první šaty, které jsem si před více než rokem ušila. :-) Ano, je to nejlepší a nejjdednodušší způsob. Ale mě více zaujaly šaty od tebe Peti, kde jsi vyfocená s malou - viděla jsem foto na fleru :-) ;-)

16 Petra Petra | E-mail | 27. listopadu 2013 v 19:07 | Reagovat

Dobrý den, Peti, moc prosím o radu. Chtěla bych žabičkování prvně vyzkoušet na dámských letních šatech. Na dceřiných šatech jsem okoukala, že je ušit prostě obyčejný tunýlek a pak je v horní části žabičkování. U dámských šatů je to také jen tunýlek, nebo se nějak tvaruje na boky? A pokud je to jen tunýlek, jak široký je třeba na postavu s obvodem hrudníku 90 cm a obvodem boků 98cm? Dvojnásobný obvod mě přijde moc, předpkládám, že by se žabičkování mělo na těle trochu natáhnout... Lze šít na obyčejném stroji anebo je nutný overlock (pominu-li řešení horního konce... Moc děkuju za radu

17 Petra Petra | E-mail | 27. listopadu 2013 v 19:29 | Reagovat

Dobrý den, Peti, moc prosím o radu. Chtěla bych vyzkoušet žabičkování na dámských šatech a u dceřiných jsem okoukala, že je ušit pouhý tunýlek a v horní části se žabičkuje. Stačí tunýlek i u dámských šatů anebo je třeba nějak tvarovat boky? A při postavě s obvodem přes prsa 9O cm a obvodem boků 98 má být tunýlek cca jak široký? Dvojnásobek obvodu mi přijde moc, předpokládám, že by se žabičkování na těle mělo trochu natáhnout... Žabičkuje se zvlášť přední díl a zadní díl anebo se žabičkuje už ušitý tunýlek? Lze žabičkovat i na obyčejném stroji nebo je nutný overlock? Pominu-li horní zakončení... Moc děkuji za pomoc.

[15]:

[15]:

18 Andulička Andulička | E-mail | Web | 24. dubna 2014 v 19:26 | Reagovat

Chtěla jsem se zeptat, jestli se musí člunek nějak povolit, aby nit šla dobře. Zkoušela jsem to jendou a právě ta gumička  spodem vůbec nešla. Případně, jako laikovi poradit, jak se spodní nit v člunku uvolńuje?Děkuji.

19 Caramilla Caramilla | 24. dubna 2014 v 19:40 | Reagovat

[18]: Já nikdy neměla problém, nic jsem neupravovala. Máte tu jemnou gumičku?

20 Andulička Andulička | E-mail | Web | 25. dubna 2014 v 6:35 | Reagovat

[19]: Ano mám, ale nějak mě to přišlo hodně natažený. Asi to tak má být. Nejspíš to bude chtít ještě jeden pokus.

21 Myva Myva | 13. srpna 2014 v 1:35 | Reagovat

Děkuji za návod. Moc mi pomohl při prvních pokusech. Zakončení horního dílu šatiček jsem vyřešila tak, že jsem nažabkovala úplně v kraji a pak asi 2 cm od první řady, tento kousek jsem pak přeložila a ještě jednou obě vrstvy prošila. Je to krásně začištěné, nikde nic neodstává a není nutné nijak zvlášť lemovat.

22 Lili Lili | 31. ledna 2015 v 14:31 | Reagovat

Dobry den, tohle je fajn, ale zabickovani to neni!!! Tohle je proste vsiti gumicky. Zabicky jsou rucne spojovane jeste vertikalne. Je to velmi slozite, dost pusobive a uplne, uplne jine... :)

23 Daniela Daniela | E-mail | 10. března 2015 v 13:06 | Reagovat

Jestli budete mít chvilku, prosím, poraďte mi... Mám jeden obdélník látky jako PD, druhý jako ZD, sešít a pak vršek "nažabičkovat"? :-) Nebo každé zvlášť nažabičkovat a pak sešít? Jsme si místo úpletu na tričko objednala plátýnko, tak vymýšlím, jak ho zužitkuju :-( Děkuju moc.

24 Caramilla Caramilla | 10. března 2015 v 15:33 | Reagovat

[23]: Já prve sešiju (z jedné strany) a pak žabičkuju:)

25 Zuzana Zuzana | 25. dubna 2015 v 21:35 | Reagovat

Moc děkuji za návod. Zdálo se to lehké a .... Prd na dně mořském... První pokus šaty pro Barbie OK, druhý pokus šaty pro dcerku strašně málo nařasené. Látka byla stejné gramáže, anebo opravdu hooodně podobné gramáže. Nechápu, kde je zrada... Psala jste, že je vhodná tenká látka. Myslíte úplně tenká? Vaše šatičky jsou dle foto zhruba stejné síly jak moje bavlna.. Jsem z toho jelen, i srnka... 8-O

26 Caramilla Caramilla | 27. dubna 2015 v 9:42 | Reagovat

[25]: Hezký den, nevím, jak tu tenkost takhle popsat:-D Ta batika není úplně tenká jakože průsvitná, voál. Ale je to tenčí plátno. Ne takové to "ubrusové", nebo gramáž jako na povlečení. Buď je to sílou té látky a nebo špatným utažením té gumy na spodní cívce, jinak nevím.

27 Zuzana Zuzana | 28. dubna 2015 v 9:27 | Reagovat

Aaaach jo, to bude prekérie... Gumu jsem natahovala strojem, pak jsem to zkusila i ručně, to mi až oči lezly z důlků !!!:-) Látka se zdá hustá, pevná, na to povlečení, ale nechápu, proč ta samá, jen jiný vzor nažabičkovat šla. Asi tu řádí nějaký strojový poltergeist ! .[26]: Děkuji za odpověď :-(  :-(

28 Lenka Lenka | E-mail | 10. června 2015 v 13:57 | Reagovat

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, ty šaty se nejdříve nažabičkují a pak se sešijí nebo se sešijí a pak žabičkují? Předem moc děkuji za odpověď

29 Caramilla Caramilla | 12. června 2015 v 8:50 | Reagovat

[28]: První nažabičkují a potom sešijí.

30 Lenka Lenka | 12. června 2015 v 9:54 | Reagovat

Děkuji za informaci, chystám se to o víkendu zkusit[29]:

31 marketa marketa | 25. března 2016 v 7:48 | Reagovat

Dobry den,dekuji celkove za tento web a mam jen jeden dotaz.Mam obycejny stroj pujde to i na mem neco musim mit lepsi?dekuji za blby dotaz... ;-)

32 Caramilla Caramilla | 25. března 2016 v 8:56 | Reagovat

[31]: Nene, jde to na uplne obycejnem stroji:) Finta je v tom, ze je natazena spodni pruzna nit, ale nesmi byt latka moc silna. Jen jemne platynko.

33 MILENA MILENA | E-mail | Web | 12. května 2016 v 3:32 | Reagovat

Dobrý den.prosím,nezlobte se na mě,ale všechno, jak si tady radíte jedna druhé a jak si předáváte zkušenosti....je moc hezké...ale neříkejte této technice žabičkování,to je totiž úplně něco jiného,je to hezčí a složitější,....tomuhle říkejte třeba gumičkování...Žabičkování se vyměřuje vertikálně i horizontálně a šije se ručně :-)

34 Martina Martina | 3. června 2016 v 12:26 | Reagovat

Mně tento způsob žabičkování nebral stroj :-( Nebylo možné místo spodní nitě použít gumičku, proto jsem musela použít náhradní řešení - entlový steh, nahoře i dole nit a k látce přišít kloboukovou gumku. Po té jednotlivé řady gumiček přímo na těle dotáhnout dle potřeby a zasukovat. Je to pracnější, ale jinak mi to nešlo.

35 Šárka Šárka | 13. června 2016 v 17:25 | Reagovat

Dobrý den, uvažuju, že žabičkování udělám drerám na šaty a overalek, ale dá se to použít i na viskózu? Děkuji

36 Caramilla Caramilla | E-mail | Web | 13. června 2016 v 21:44 | Reagovat

[35]: Já myslím, že na takovou tu letní viskosu tenkou a splývavou to bude fungovat určitě ;-)

37 pharmacy pharmacy | E-mail | Web | 15. dubna 2017 v 5:29 | Reagovat

Hello!
http://cialischeapgeneric.com/ ,  ,

38 recommend recommend | E-mail | Web | 22. dubna 2017 v 9:57 | Reagovat

Hello!
http://cialisrxacheapest.com/ ,  ,

39 Moisesinsam Moisesinsam | E-mail | Web | 9. května 2017 v 20:38 | Reagovat

non broker unsecured loans

      http://fastloanstgz.com/ - payaday loans

    <a href="http://fastloanstgz.com/">fast payday loans</a>

    online direct loan lenders for bad credit

40 Svatá celebrita Svatá celebrita | E-mail | Web | 19. května 2017 v 9:57 | Reagovat

Aktuální články
Doba papírová končí a přichází doba virtuální    Před 15 minutami
Proč svědkové Alláha mě už nezazvoní nikdy u bytu?    Před 43 minutami
GVKB očistec očistí od hříchů všechny zatvrzelé hříšníky    Dnes v 8:00
Proč nejvíce toho zde zkurví vysokoškoláci?    Dnes v 7:00
Kdo to je Miloš Zeman?    Dnes v 6:00
Nejlepší drogou je sebenenávist    Dnes v 5:00
Hospodin to je OMSD    Dnes v 4:00
Nedostatek jistoty dělá z lidí idioty    Dnes v 3:00
Proč smrt kašle na zákony a morálku?    Dnes v 2:00
Ano, bývalým státním zaměstnancům bude lépe    Dnes v 1:00
Proč od nás mladí vysokoškoláci utíkají do ciziny?    Dnes v 0:00
Václav Havel Václav Klaus Miloš Zeman Vit Kouba    Včera v 23:00
Chyby jsou příčinou každé deprese    Včera v 22:22
Jak probudit ekonomiku a politiku ze zimního spánku?    Včera v 22:00
Teď je to dokonalé    Včera v 21:24
Svaté je nám to, co je úspěšné    Včera v 21:00
Koryta dělají z inteligentních zvířat hloupý dobytek    Včera v 20:00
Ano, za vším je, strategie čistých rukou    Včera v 19:00
Jak optimálně změnit i sami sebe?    Včera v 18:00
Stvořitele stvořila chyba v Matrixu    Včera v 17:00

41 cialis_online cialis_online | E-mail | Web | 28. května 2017 v 6:18 | Reagovat

Hello!
http://buycialisfxz.com/ ,  ,

42 buy_viagra buy_viagra | E-mail | Web | 16. června 2017 v 5:34 | Reagovat

Hello!
http://buyourviagraonline.com/ ,  ,

43 Refolinsam Refolinsam | E-mail | Web | 5. srpna 2017 v 5:52 | Reagovat

click now viagra dosage

      http://buycheapviagralk.com/ -  generic viagra

    <a href="http://buycheapviagralk.com/"> buy viagra</a>

    fda approved viagra women

44 Moisesinsam Moisesinsam | E-mail | Web | 23. září 2017 v 4:15 | Reagovat

toppills viagra

      <a href=http://buycxviagra.com/>cheap viagra</a>

    <a href="http://buycxviagra.com/">buy cheap viagra</a>

    generic viagra for men blog

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama