Pletená rohatá čepička

15. ledna 2014 v 19:09 | Petra |  Střihy a návody
Nebudeme si nalhávat, že se tady neděje hromadné pletací šílenství z vln od Decida.

Na fotografii úžasná čepička od Marie Růžkové alias Omandra ze 100% vlny. Omandra byla tak hodná a sepsala pro ostatní i návod, jak pletla. Třeba někoho inspiruje.

Díky!

Postup: pletla jsem na krátké kruhové jehlici, ale dá se samosebou i na ponožkových; nemám jehlice č. 9, pro které je tato vlna, ale pletla jsem ji na 6,5. Synek má obvod hlavičky nejakých 48 cm - nahodila jsem 56 ok a pletla patentem 2 hladce,2 obrace do požadované výše, no a pak jsem pletla až do konce jen hladce zas do požadované výše dle hlavičky, poté jsem pleteninu rozdělila na dvě jehlice tzn. 28 a 28 ok a pak zipovala - tzn. opět na jednu jehlici přendávala oka - jedno z jedné jehlice,pak z druhé a střídala to, až jsem měla všechna oka opět na jedné jehlici, tak jsem oka spletla - vždy 3 oka (návod na zipování je z mimibazaru z návodu bezešvé vlňáky) - doporučuju zipovat po rubu, aby ten "šev" byl na rubu a nebyl vidět, já to udělala na líci a nevypadá to moc dobře.
Když jsem měla uzavřeno, tak jsem si nastříhala 12 kousků příze na copánky (možno nastříhat více,aby byly copánky tlustší) na každou stranu čepky a kousky provlíkla v rozích a zapletla do copů, toť vše :-)

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 omandra omandra | 15. ledna 2014 v 21:32 | Reagovat

děkuji za uveřejnění, se červenám :-P
jinak příze je 100% vlna barva mechové jezírko http://www.fler.cz/zbozi/100-vlna-9mm-50g-mechove-jezirko-4549030