V šátku Donau

30. března 2014 v 20:43 | Petra |  Rodinné fotky atp.
Kryštůfek je šátkové dítě, tak jsem ráda, že výbavu využiju:-)

Nejoblíbenější je krásný smaragdový Donau.






 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 krtek krtek | 30. března 2014 v 20:55 | Reagovat

jsi mě potěšila že máš takhle malý miminko v kříži s kapsou, já mockrát přemýšlela jestli to opravdu nemůže ublížit.kritika z okolí člověka nahlodává...  šátek je fakt krásnej :-)

2 Hanča Kravková Hanča Kravková | E-mail | 30. března 2014 v 21:32 | Reagovat

Ahojky, tak koukám, že chlapeček už je na světě :-)
moc a moc blahopřeju a ať se Vám daří :-P

3 Hanka V. Hanka V. | Web | 30. března 2014 v 22:49 | Reagovat

To je bobeček:_) A jak je hezky schovaný:_)))

4 Jana Pl. Jana Pl. | E-mail | 30. března 2014 v 23:51 | Reagovat

Mám teď taky čerstvé miminko a od kamarádky půjčený šátek a nevím si právě úplně moc rady s úvazy, proto jsem se chtěla zeptat, kde jste se naučila dítě vázat do šátku - můžete mi doporučit třebas nějaké videa na youtube apod.? Děkuju.

5 Hraboška Hraboška | E-mail | Web | 31. března 2014 v 8:34 | Reagovat

[4]: Skvělá videa má youtube vonzino, já jsem se učila vázat podle ní :-)
https://www.youtube.com/user/vonzino1

6 KatkaF KatkaF | 31. března 2014 v 9:03 | Reagovat

Ty kolíbky jsou krásný! Závidím. Moje dětiv nich nechtěly být ani za nic - jak cítily mlíko,draly se, že chtěj přisát a prsa na ně kapaly mlíko a byl z toho akorát tak srdceryvný řev a zmáchané oblečení. Musím nosit "na stojáka".

[1]: kritiky z okolí jsem si slízla až až - jsem první v okolí, kdo vzal děcko do šátku a veřejně se s ním procházel do krámu, na poštu, do lesa...na rodinnou oslavu...

7 Caramilla Caramilla | 31. března 2014 v 9:36 | Reagovat

[1]: Já nevím, jak by to mohlo ublížit. Předpokládám, že když dítě může být cca od těch 3,5 kg v manduce, tak může být i vertikálně v šátku, ne :-D Spíš se člověk trochu bojí té křehkosti, pidinožičky, ale on zase Kryštof až tak pidi není :-D
Já se kritikou z okolí vůbec nezabývám, dokonce i pediatr šátek schvaluje, takže mám případně argument :-D
A taky si už u mě zvykli u Jasmínky a už to nekomentujou, teda ne nahlas :-D

Já právě pár dní, co jsem doma z porodnice, přemýšlím, jak to vůbec zvládnou matky, co dítě nenosí, když mají doma dvě děti, jak třeba oblékají dítě do školky, dělají snídani a tak, fakt si to bez šátku neumím nějak představit :-D

[2]: Díky ;-)

[4]: Jako Hraboška, taky jsem se učila podle Vonzino, má podle mě nejlepší videa na světě :-D

[6]: A dokonce jsem jediná, kdo používá šátek v kostele. Což je taky aktivita, kterou si bez šátku absolutně neumím představit...
Jinak my taky víc nosíme na stojáka, víc mu to vyhovuje, že zaboří hlavu mezi kozy a tam si vrní. A vyhovuje to víc i mě, je lepší těžiště a nebolí mě záda, z kolébek mě bohužel záda bolí, ale možná až je dostanu trochu do kondice po porodu bude to lepší, jak se mi změnilo těžiště po porodu, tak docela bolí.

Btw. tento příspěvek taky píšu s malým v šátku :-D

8 omandra omandra | 31. března 2014 v 15:18 | Reagovat

[7]: :-D  :-D zaboří hlavu mezi kozy :-D  :-D dnes jsem se náramně pobavila :-D

9 krtek krtek | 31. března 2014 v 18:27 | Reagovat

[7]:já mám na tohle největší kritiku od mamky a tím že spolu bydlíme tak to mám moc často ale už si taky trochu zvykla :-) právě kolíbky jsem ani nezkoušela kvůli věčně ublinkávvajícím dětem. Šárka neublinkává ale učit se mi kolíbku už ani nechce protože kříž s kapsou mi fakt vyhovuje i na záda (a že je mám teď po porodu docela v háji). hele od 3,5kg- to bude mít ta naše až tak za měsíc :-D  :-D

10 Hraboška Hraboška | E-mail | Web | 31. března 2014 v 20:55 | Reagovat

[9]: Já jsem zas u první dcery kolíbky ani vázat nemohla, do 4 měsíců musela nosit široké balení a to s kolíbkou moc nejde dohromady. A pak už to nemělo smysl :-). Navíc jsem ji jako maličkou nosila jen občas, teď u druhého si to hodlám vynahradit. Tak uvidíme, jak na tom druhá dcera bude mít kyčle a jestli si kolíbku zkusím i s živým miminkem, ne jen s plyšákem :-D
Jinak u nás si rodina zvykla celkem rychle a ani to moc nekomentuje, i od cizích lidí na ulici jsem si zatím vyslechla spíš pozitivní ohlasy. Potěšily mě třeba před Vánoci v jednom obchodu dvě prodavačky ve věku kolem padesátky, jedna mi říkala, jak je tam malé určitě dobře takhle v teplíčku u maminky a druhá litovala, že ony takhle svoje děti nenosily :-)  :-)

11 Veronika Jakeš Veronika Jakeš | 1. dubna 2014 v 7:27 | Reagovat

Gratuluju k chlapečkovi! Je kouzelnej!!!!

K nošení v šátku...
Mě nejvíc dostala moje cca osmdesatiletá sousedka... Obdivně na nás koukala a pak si vzpomněla, že ony děti taky nosily, ale v loktuši jen pres jedno rameno, takže to nebylo tak pohodlný.
Takže nosit je prostě tradiční i Čechách, akorát to z matek komunusti prostě ubili. :-?

12 Caramilla Caramilla | 1. dubna 2014 v 8:21 | Reagovat

[10]: Nás včera v lékárně taky docela okukovaly lékárnice pozitivním pohledem. Jen dělníci, co nám tu kopou kanál před barákem, koukali, co se to valí po ulici za monstrum, měla jsem bundu, byla zima :-D

[11]: Moje máma taky nosila, měla ušitou klokanku. Ne sice tak často, ale nosila.

Je pravda, že moje rodina, když vidí, jak se v šátku dítě zklidní a je tam spokojené, tak to berou už pozitivně.

13 krtek krtek | 1. dubna 2014 v 9:01 | Reagovat

[11]:moje babička když viděla poprvý že mám dcerku v šátku tak mi vyprávěla že když byla malá že se u nich v dědině muselo chodit pro vodu někam za dědinu a ženský že taky nosily děti s sebou v nějakým šátku.později už byla studna v dědině. já jsem moc ráda že můžu nosit protože si to sama moc užívám tu blízkost s miminkem :-) a mrzí mě že jsem šátek objevila až u třetího miminka

14 Alena Alena | 1. dubna 2014 v 11:14 | Reagovat

Já obdivuji, že nosíte tak brzy po porodu, mě šíleně bolela prsa, takže jsem začala až někdy ke konci šestinedělí. Zato teď je malá nošenec non plus ultra. Má deset měsíců skoro deset kilo a přes den spí jen u mě na břichu, ale zvykla jsem si a zatím nám to moc vyhovuje.

15 Caramilla Caramilla | 1. dubna 2014 v 12:34 | Reagovat

[14]: No, prsa mě bolí jako čert, ale nějak extra mi to při nošení nevadí. Stejně se to miminko nějak nosit musí. Nejhorší je, když si mi na prso lehne Jasmínka hlavou a já ji nemůžu vyhodit, abych ji nerozplakala, tak jen něžně posunu hlavičku na rameno a u toho mám zatnuté zuby bolestí. Ale bude líp :-D

16 Jana Pl. Jana Pl. | 1. dubna 2014 v 13:28 | Reagovat

Díky za odkazy, prozatím jsem vyzkoušela kolíbku (z té ale brzo cítím záda), teď zkousším kříž s kapsou a nejsem si jistá, když mimi usne, nevadí, že nemá hlavu zabořenou do prsou, ale položila si ji na bok? Nebo to ji mám špatně polohovanou v šátku? Díky za rady.

JInak při prvním dítěti jsem nosila v mei tai a to mě samy od sebe oslovovali lidi (přesněji ženy - maminky různého věku 50 - 80+:)a říkaly mi, jak je to teď super, že se děti můžou i nosit, že za nich byly jenom kočárky a s tím se všude nedostaly.

17 Monika Monika | E-mail | 1. dubna 2014 v 13:57 | Reagovat

Petra, v prvom rade gratulujem k nádhernému synovi, myslela som na vás v tých dňoch, keď ste rodila. Už niekoľko týždňov sa vám chystám nafotiť softshellové komplety, čo som podľa vašich vzorov našila a nedarí sa mi k tomu dostať. Škoda, že som nevedela, že budete rodiť v Příbrami, kúsok odtiaľ bývame, zastavila by som sa za vami na pár minút s bonboniérou a s modelkami v kompletoch ;-), keby vás to samozrejme neobťažovalo. Tiež som rodila obe deti v Příbrami a bola som veľmi spokojná, oba porody prirodzené, kde rešpektovali môj dvojstránkový pôrodný plán ;-), pôrody tzv. bonding, sú to také dva diamantíky, ktoré mi v živote nikto nevezme…

Tiež som kedysi riešila nosenie v šátku, nakoniec sme obe deti, teraz 3 a 1,5 roka, šátkovali iba prvé tri mesiace a to iba v klubíčku. Z mojej skúsenosti, čo som si zisťovala od rehabilitačných pracovníkov, tak nedoporučujú zvislú polohu, a to samozrejme i mimo šátek, niektorí až do 9 mesiacov veku. Čo ma napadá a čo si pamätám, že by mohlo ublížiť je, že v tomto veku je hlava o dosť väčšia a ťažšia v porovnaní s telom a hlava môže neprimerane tlačiť na chrbátik, o to viac pri chodení či natriasaní, prípadne sa hlava nevhodne zakláňa alebo vykláňa z osi, to všetko môže spôsobiť rôzne problémy a to i v neskoršom veku, kedy my rodičia to už vôbec nevidíme ako dôsledok manipulácie s deťmi v prvom roku života. Čo sme urobili my, nakoniec sme zvolili manipuláciu s deťmi, ktorú podľa mňa geniálne pre nás rodičov – laikov v oblasti psychomotorického vývoja popisuje Eva Kiedroňová vo svojich dvoch knihách (Nežná náruč rodičů a hlavne Rozvíjej se děťátko), podľa mňa najlepšie knihy o psychomotorickom vývoji na trhu, ani v zahraničnej literatúre som nič kvalitnejšie nenašla. Knihy s veľkým množstvom fotografií a popisov, ako správne manipulovať s dieťatkom, ako ho stimulovať, rôzne hry pre každý mesiac v prvom roku. Naviac keď už dieťatko dokáže rôzne zručnosti(obracanie na bok, bruško, sedenie, lezenie atď.), tak sú tam aj obrázky nekvalitného prevedenia, čo môže dať rodičom impulz pre nápravu, v tomto veku veľmi rýchlu a úspešnú. V prvom roku si deti vytvárajú návyky držania tela na celý život. Mrzí ma len, že sa tejto oblasti nevenujú pediatri, aspoň ja som takého nestretla, ktorí by mohli rodičov včas upozorniť na nezrovnalosti vo vývoji. A taktiež ďalšia záležitosť, ktorú sme si s manželom odžili bolo, že sme upozorňovali kamarátov a príbuzných, keď nosili naše deti, zvlášť u babičiek a dedečkov, ak tchýni vysvetľujete, ako správne má nosiť svoje vnúča, proste veľmi nepríjemné, ale požiadali sme ich, aby rešpektovali naše rozhodnutie. Dnes je výsledkom to, že keď naše deti vidí nejaký fyzioterapeut, tak povie, že majú ukážkovú páteř a v porovnaní s rovesníkmi sú veľmi veľmi stabilné a fyzicky zdatné. Tak toľko len moja skúsenosť ani nie tak o šátkovaní, ako o zvislej polohe a manipulácii s deťmi v prvom roku života.

18 Caramilla Caramilla | 1. dubna 2014 v 14:30 | Reagovat

[17]: Zajímavé. Já bych asi řekla "všeho s mírou" :-D Nenosím celý den v kuse a n používáme normálně i kočárek. Jasmínku jsem nosila ve vertikální poloze v manduce od narození a kolébky jsem vůbec nepoužívala, nosila jsem ji tak, jak mi intuice říkala a když ji ve 3 letech viděl fyzioterapeut, tak řekl, že je úplně krásně souměrná, ukázková a bez problému. Takže jsem jí tím nošením evidentně neublížila. Ale nosila jsem jen tak cca 3 hodiny denně.
Co jsem slyšela o nošení, tak naopak se říká, že jak se maminka pohybuje a dítě na ni reaguje, tak krásně posiluje tělo a má dobré držení těla.
A teď babo raď, kde je pravda, že :-D

19 krtek krtek | 1. dubna 2014 v 14:47 | Reagovat

[17]:a je v tý knížce i jak nosit miminko, který opravdu hodně hodně moc ublinkává, jinak než ve svislý poloze? celkem by mě to zajímalo. všechny děti mi příšerně ublinkávaly (ta poslední zatím ne ale ono to může přijít) a nevím jakou jinou polohu zvolit aby si dítě snadno odbrklo,co nejmíň ublinkávalo a zároveň bylo v poloze která je vhodná pro vývoj páteře.s názorem že tahle poloha není vhodná jsem se setkala víckrát ale jak jinak to dítě mít když tolik ublinkává už jsem nikdy nikde nenašla.
a k šátku-co jsem si našla informace tak by mělo být dítě (pokud je správně uvázaný) v takový poloze kdy hlavička na páteř netlačí-miminko má kulatý zádička opřený do šátku.tak nevím na tohle jsou opravdu hodně protichůdný názory i od odborníků

20 Monika Monika | E-mail | 1. dubna 2014 v 15:39 | Reagovat

Správné klubíčko práve nezaťažuje páteř, zvislé polohy vpredu a na chrbte som mohla využiť v staršom veku, kedy je už dieťa dobre posílené, ale napadlo ma to až teraz ;-). Áno, je tam niekoľko polôh na odříhnutí, nám najviac sedel tzv. “tigrík“ a potom po pár mesiacoch “klokánek“, tieto u nás fungovali výborne. Vôbec je tam veľa ukážok, ako dieťa napr. zdvíhať a pokladať na podložku, dávať a vyberať z autosedačky, kočárku, predávať z náruče do náruče, umývať zadeček, kúpať atď. atď. Prvá kniha má v sebe aj CD s ukážkami. Druhá kniha je podľa mňa ešte lepšia a strašne ma bavila kvôli hrám a ukážkám, ako kvalitne by mala jednotlivá zručnosť vyzerať, tešila som sa na každú novú dovednosť a nové hry. Ja som ale taký bláznivý vzdelávajúci sa rodič, baví ma učiť sa s deťmi toľko nových vecí a toto mi nejak intuitívne prišlo pre nás najvhodnejšie z toho, čo som okolo seba videla alebo mala možnosť si naštudovať. Ale ako píše Petra, “všetko s mierou“. Paní Kiedroňová čerpá informácie od mnohých iných odborníkov, sama má 30 ročné skusenosti s tak malými deťmi a pokiaľ si pamätám, tak založila plávanie kojencov v ČR. Niekto mi tvrdil, že snáď je občas aj v TV, teraz som cez google našla, že je to program Sama doma, takže budú na nete aj nejaké videá s ukážkami. Inak je možné pani Kiedroňovej aj napísať, ja sama som ju pri prvej dcére kontaktovala s niečím, s čím mi nevedel nikto poradiť, rýchlo a ochotne mi poradila a to, čo napísala, mi dávalo zmysel a zafungovalo.

21 Alena Alena | 1. dubna 2014 v 16:24 | Reagovat

Ty brďo, zuby zatnuté bolestí si také pamatuji. Naštěstí toto brzy přejde. Já malou hodně nosila na rukou v tygříkovi, to nebolelo :)
Co se týče vertikálního nošení, tak bez šátku to opravdu není pro dítě zdravé dokud samo nesedí. Ale v šátku, nebo ergo nosítku je to jiné. Váha těla je rozložena. Hodně jsem se o tom bavila s fyzioterapeutkou - na škole měla přímo zařízení, co dokázalo ukázat která část těla je při nošení namáhána a pod. A skutečně je to v šátku úplně ok. :) Kiedroňová není fyzioterapeut, ale zdravotní sestra. Dělá pořádný kus práce, skvělou osvětu, ale v tomto je trochu mimo :) Takže, nošení zdar (bez nošení si mateřství nedokážu vůbec představit)

22 Monika Monika | E-mail | 1. dubna 2014 v 17:12 | Reagovat

Chcem tu hneď naviazať a poznamenať, že som pani Kiedroňovú nevidela vyjadrovať sa k šátkovaniu, ani že by bola proti tomu. Mrzí ma, že moje príspevky tento dojem vyvolali. Reagovala som na Petrin dotaz, ako by to mohlo dieťatku ublížiť, tak som popísala to, čo viem o zvislej polohe mimo šátek. V žiadnom prípade som týmto nechcela pani Kiedroňovej poškodiť.
A taktiež ma teší, že vám fyzioterapeut šátkovanie vysvetlil takto pozitívne, je to povzbudzujúca informácia. Podľa mňa je dôležité, aby aj polohy v šátku boli vykonávané správne, napr. aby osa tela nebola pokrivená, alebo trebárs aby hlava netrčala zo šátku v záklone a “nebimblala“, čo už som tiež u niektorých videla.

23 krtek krtek | 1. dubna 2014 v 17:22 | Reagovat

se tu rozjela krásná diskuse:-) já poslední dobou už čtení knížek moc nezvládám a jsem moc ráda když se dozvím informace takhle zprostředkovaně.  určitě je potřeba dobře uvázat,já občas vážu dvakrát když si nejsem jistá že je tam dítě dobře tak ho radši vyndám a začnu znova tak snad je nosím uvázaný dobře a neubližuju jim. holky moc dík za informace a jdu googlit tygříka:-)

24 Caramilla Caramilla | 1. dubna 2014 v 18:17 | Reagovat

[21]: Moc díky za příspěvek, já si to právě taky myslím, že v šátku je to jiné.
A hlavně, že šátek, pokud je dobře uvázaný, je zdravý, jak pro tělesnou, tak duševní stránku dítěte i maminky, i když maminky... hodina nošení po zahradě a večer bude půlhodina cvičení na záda, ale to je tím, že je mám rozhozené změnou těžiště po porodu, bude líp :-D

25 Caramilla Caramilla | 1. dubna 2014 v 18:18 | Reagovat

[22]: Naopak, my jsme rády za zajímavé podněty. Knížku jsem si hned našla v knihovně, 3 rezervující čtenáři přede mnou, takže bude asi fakt dobrá, budu si ji muset asi koupit, než se dočkám v knihovně, byla bych babičkou. Ale pálka je to slušná :-D

26 Alena Alena | 1. dubna 2014 v 18:20 | Reagovat

[22]: Já se omlouvám, jestli jsem reagovala prudčeji. Já právě paní Kiedroňovou slyšela vyjadřovat se k šátkování a ona opravdu pro to není. Myslím si ale, že z její strany jde o nedostatek informací. Jinak ji mám také ráda a uznávám ji. Opravdu dělá velkou osvětu manipulace s miminy. Když vidím, jak ty prcky berou "zkušení" doktoři, tak je mi z toho smutno....
Jinak souhlasím se vším, co píšete :)

27 Monika Monika | E-mail | 1. dubna 2014 v 18:39 | Reagovat

[25]: To som vám ju mohla doniesť do pôrodnice a požičať ;-), ups vlastne nie, tá je už požičaná nastávajúcemu miminku v rodine na Slovensku... Tiež už vystriedala zopár majiteľov z rodiny a kamarátov. Počula som, že obe knihy kedysi dávala poisťovňa zadarmo pri narodení dieťatka. Každopádne je to dobrá investícia, keď sa neobjaví niečo lepšie, určite zostane pre moje dcérenky ;-)

28 Caramilla Caramilla | 1. dubna 2014 v 18:49 | Reagovat

[27]: No, já si ji asi koupím, mám dojem, že jsem ji měla v ruce kdysi dávno. Pro začátek je asi lepší ta Něžná náruč, ne? Litr za knihy se mi najednou nějak dávat nechce:-D

29 lucinkamrazova lucinkamrazova | 1. dubna 2014 v 19:10 | Reagovat

Já mám doma Rozvíjej se děťátko, takže bych doporučila spíš tu, než Něžnou náruč. Je tam popsaný podrobně první rok života po všech stránkách - jemná, hrubá motorika, sluch, zrak, sociální cítění..Musím říct, že jsem si ji koupila u druhého dítěte před 3-mi lety, teď při třetím mimískovi jsem jen lehce nakoukla a jedu si podle svého. Malý totiž vše okoukává od staršího brášky a tím je napřed. Aspoň k něčemu bylo, že nám ho nevzali do školky - je vzorem pro malého :-) Šátek Fili odmítal, Manducu odmítal, tak jsme nosili asi od jednoho měsíce v koníčkovi a strašně brzo zvedal hlavičku, krásně byl zpevněný. Ono to v tom koníčkovi musí makat, jako ve fitu :-) Taky autosedačka v opačném směru jízdy, horor. Letní dovolenou, na kterou jsme měli jet necelé 3 hodiny, jsme jeli 6 hodin!!! Furt řval. Na místě mě napadlo ho dát do autosedačky Adámka, která je ve směru jízdy a od 10-ti kil ( to chyběly Filípkovi asi 2 kila) a celou zpáteční cestu prospal.Rajská hudba - ten klid. Asi prostě nesnášel opačný směr..

30 Marcela Marcela | 1. dubna 2014 v 21:07 | Reagovat

Kniha Něžná náruč... povinná literatura!
výborná, dala mi zásadní informace

31 Monika Monika | E-mail | 1. dubna 2014 v 21:55 | Reagovat

[28]: Ak sa rozhodujete medzi nimi, ja osobne by som rozhodne volila druhú Rozvíjej se děťátko, v mnohom obsahuje popisy manipulácie z prvej knihy. Tiež som mala najprv túto a až po pár mesiacoch som si dokúpila prvú, pretože som ju proste chcela v knižnici mať. Vo vašom prípade by som si v nej na začiatok prečítala prvé dva mesiace u každej psychomotorickej oblasti, keďže Kryštůfek je ešte takto malinký a stojí za to si prečítať úvod knihy, ktorý tvorí asi tretinu alebo polovicu knihy, už si presne nespomínam, pre mňa tam bolo veľa vecí na zamyslenie.
Mne dáva v tom všetkom zmysel to, že nie je ani tak dôležité, ako rýchlo dieťa napreduje, ale to, ako kvalitne jednotlivé zručnosti ovláda a že idú postupne bez vynechania. Už sa toľko netrápim nad tým, čo vidím pri manipulácii s deťmi u rodičov, ale ešte i dnes som smutná pri poznámkach typu “ten náš ani neliezol, ten si začal rovno stúpať a chodiť“ a myslia si, aké je to skvelé a pritom je to úplne inak. Som smutná z tej neinformovanosti, nevedomosti... Ale už toho nechám, napísala som toho dnes už dosť...

32 Caramilla Caramilla | 2. dubna 2014 v 13:26 | Reagovat

[31]: Moniko, moc díky!

S tím vývojem určitě souhlasím, důležité je, aby dítě prošlo všemi fázemi a je jedno, kdy která přijde. Skoro čím později, tím lépe :-D

Jinak jsem dneska byla velmi mile překvapena u dětského doktora, do čekárny přišly dvě maminky s novorozeným miminkem v šátku, my měli kočár :-D

33 krtek krtek | 2. dubna 2014 v 13:42 | Reagovat

[31]:taky si myslím že je potřeba aby dítě prošlo všechny fáze.žel kdy to má přijít má každej jinej názor...  s druhým synem jsem se dostala do "spárů" primařce neurologie,cvičil Vojtovu metodu protože si při porodu zlomil klíční kost a pak se otáčel jen na jednu stranu. paní primařce se zdál neustále opožděnej a museli jsme cvičit dál ikdyž už mu skolióza už nehrozila, rehabilitační už se to pak taky moc nezdálo a šla to konzultovat s primařkou ale ta si stála na svým a skončit s cvičením jsme mohli až když syn lezl-na konci 4 měsíce!  pak jsem od svojí doktorky pediatričky dostala vynadáno že ke konci 6 měsíce stál, že to je brzo ale jak jsem mu to měla zakázat když si stoupal sám?

34 atekram atekram | 2. dubna 2014 v 16:17 | Reagovat

tak já se teda taky přidávám k názoru, že nosit dítě ve svislé poloze je vhodné až když samo drží hlavičku. Samozřejmě jsem ovlivněná Kiedroňovou :-) ale svoje děti jsem tak do půl roka nosila v kolíbce. Pak přišlo Ergo a šátek šel stranou.
Bohužel to jestli to uškodilo nebo ne se pozná až za hodně dlouho, určitě né po pěti letech. Spíš tak po třiceti. :-(
Věřím tomu, že to zatěžuje páteř. Přece jen ta hlava je u miminka hodně veliká a páteř nedovyvinutá. Možná to v šátku tak úplně neplatí, nevím.
Vždycky se hrozím, když vidím, kolik lidí nosí malinká miminka na ruce na svislo :-( a vidím je za třicet let, jak budou skuhrat, že je bolí záda :-(

35 krtek krtek | 2. dubna 2014 v 18:42 | Reagovat

[34]: je možný že bolesti zad ve 30 jsou ovlivněný tím jak bylo miminko nošený ale na druhou stranu kolik lidí sedí na křivo v autech u PC ap. a mají minimální pohyb. v tomhle jsem hodně skeptická.myslím si že pokud je dítě např. v 5 letech dobře vyvinutý a má správný držení těla tak ho ve 30 z mýho pohledu bolí záda spíš z jiných faktorů který to ovlivní než z toho jak ho nosili rodiče jako miminko. tím ale nepopírám že špatným nošením můžou rodiče miminku zničit páteř ale myslím si že je to poznat už v dětství a ne až za 30 let (sice nebude mít třeba problémy ale zkušenej fyzioterapeut to uvidí)

36 Libuša Libuša | E-mail | 2. dubna 2014 v 22:45 | Reagovat

To mi připomělo, jak mi tchýně tvrdila, že můj manžel už ve čtyřech měsících "sám" seděl a neustále si našeho od malička prcka posazovala na kolena, takže se mu akorát kulatily záda. Asi nechápala význam slova sám sedět :-(.Naštěstí v tomhle byl manžel se mnou zajedno a taky jí peskoval. Prošel si pěkně všechny fáze. Akorát mě vytáčely otázky ostatních jestli už chodí, protože jejich děti chodili v deseti měsících. No a co jako. Reagovala jsem, že až bude připravený tak bude chodit a tak jsme ho ani nevodili za ruce, ale nechali to čistě na něm.

37 Hraboška Hraboška | E-mail | Web | 2. dubna 2014 v 23:04 | Reagovat

Nedávno jsem někde četla článek o největších chybách, které rodiče při vývoji během prvního roku dělají, týkalo se to právě sezení, chození atd. Nejvíc se mi líbila závěrečná věta (necituju přesně): "Nejvíc svému dítěti pomůžete tím, že mu vůbec nebudete pomáhat." U prvního dítěte jsem se to snažila dodržovat co nejvíc (neposazovat, nevodit za ruce stylem "loutka", ale spíš jí nabídnout ruku jako oporu ve výšce, ve které se tak jako tak přidržuje nábytku atd...) a vůbec mě netrápí, že narozdíl od jiných "rychlejších" dětí se poprvé postavila v 11 měsících a zcela samostatně se rozchodila "až" v 16 měsících. Aspoň jsem ji nemusela nahánět všude možně moc brzo :-D

38 Alena Alena | 3. dubna 2014 v 9:52 | Reagovat

Petro,
moc Vám gratuluji k miminku, Kryštůfek je kluk jako buk :-D A s Jasmínkou mu to moc sluší, ta fotka, jak má Jasmínka zavřené oči a drží ho v náručí je dojemná a něžná :-) Hodně štěstí Vám všem Alena

39 Irena Irena | 3. dubna 2014 v 10:23 | Reagovat

[37]: Ta citace je moc pěkná, tohle u dětí taky dodržuju a narozdíl od naší pediatričky mě vůbec netrápí, že dcerka ve 14 měsících "ještě" sama nechodí :-)
A jestli můžu svůj poznatek k nošení v šátku: taky jsem obě děti nosila od začátku svisle (kolíbka se jim nelíbila) a dodržovala to pravidlo, že kolínka musí být výš než dupka. A dcerce to aspoň pomohlo na kyčle, se kterýma měla trošku problémy - nošení ji dělalo to pěkné "široké balení", které měla nařízené od ortopedky :-)

40 lucinkamrazova lucinkamrazova | 3. dubna 2014 v 14:16 | Reagovat

To je věčná diskuze s těmi šátky a jak nosit správně a tak. Dle mého názoru, když je šátek správně utažený, může se nosit miminko tak, jako by bylo v manduce. A pokud to miminku v té poloze vyhovuje. Myslím si, že je lepší dítě v takovéto poloze a klidné, než třeba v kolíbce a řvoucí. Jinak krásný šátek...

41 Caramilla Caramilla | 3. dubna 2014 v 15:54 | Reagovat

[40]: jojo :-D já to dnes sledovala a on tu hlavičku má opřenou o mě a z druhé strany o šátek. já polohy střídám, někdy na kolébku prostě není nálada a nelíbí se mu a já ty dvě ruce potřebuju:-)

42 Kamca Kamca | 6. dubna 2014 v 9:42 | Reagovat

Chcete se také naučit jíst zdravě. S http://www.xjidelnicek.cz to zvládnete.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama