Vedení příze přes ukazováček (fotonávod a videonávod)

15. března 2014 v 16:40 | Petra |  Střihy a návody
Plynulé vedení příze bez uškrceného prstu s průběžným utahováním a posouváním příze během pletení, kdy se nemusí nic na prst navíjet ani odvíjet, jsem se naučila od mámy. Všimla jsem si, že i mnohé pletařky, které pletou třeba na prodej, tak vedou přízi se zaškrceným ukazováčkem. Musí to bolet:-) Snad není moc troufalé od úplné amatérky, co toho moc nenapletla, přinést návod, jak vedu přízi já. Jelikož jste se v jednom z článků na to ptaly, jsem stahla 3 měsíce starý fotonávod a dnes pořídila videonávod ještě i s miminkem v bříšku:-)

Důležité je přízi namotat tak, že trasa z ukazováčku k háčku nebo jehlicím vede po vnější straně prstu, obráceně to nefunguje. Přizi namotávám právě dvakrát, při jednom obmotání ji nejde utahnout a při třech už zase povolit.

Od ukazováčku vedu přízi vnitřkem dlani a pak "zaháknu" za prsteníček. Tím se reguluje, aby příze nebyla moc volná. Před malíčekm opět do vnitřku dlani.

Chvilku si pocvičíte, ale rychle se to naučíte, příze jde rukou krásně regulovat, utahovat a povolovat. Máte takto navinuto celou dobu háčkování a nemusíte nic dovíjet a odvíjet, nic nebolí, neškrtí a navíc pletení je plynulé. Pohybem ukazováčku se dá dotahovat, jak uvidítě ve videonávodu.

Videonávod je celkem rychlý, tak si ho budete muset asi pustit víckrát a pauzovat:-)

Hodně zdaru, snad to někomu pomůže:-)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 gjana gjana | E-mail | 15. března 2014 v 17:00 | Reagovat

Jestli jsem to dobře pochopila,tak moc gratuluji k narození druhého mimi... Hodně zdraví,radosti a všeho nejlepšího celé vaší rodině

2 Caramilla Caramilla | 15. března 2014 v 17:10 | Reagovat

[1]: Ne, videonávod jsem točila před 3 hodinama:-) Miminko je ještě "v teple", asi čeká na další oblečky :-D

3 gjana gjana | E-mail | 15. března 2014 v 17:35 | Reagovat

Tak to jo,ani se nedivím venku je pěkně hnusně.... Tedy aspoň u nás.