Volné tepláky (střih, fotonávod, videonávod)

25. listopadu 2016 v 18:44 | Petra |  Střihy a návody
Střih, fotonávod a videonávod na tepláky s volnějším sedem. Součástí jsou dva videonávody, jeden pro majitele overlocku a jeden pro úplné začátečníky s obyčejným strojem.

Verze s knoflíčky a falešným poklopcem není nijak složitá a z obyčejných tepláků tak vykouzlíte trendy záležitost.

Šila jsem z warmkeeperu - takové teploučké na zimní dny. Výhodou je, že tepláky hezky drží tvar a jsou opravdu hezky teplé. Z Warmkeeperu se velmi dobře šije. Pro začátečníky bych na začátek doporučila také nepružnou teplákovinu, případně teplákovinu vyšší gramáže s podčesem. Elastická teplákovina se může už mírně při šití kroutit.

Náplet jsem použila s hvězdičkami:)

Střih je k dispozici od vel. 80/86 do vel. 128/134 - vše v jednom souboru za jednu cenu;-)

Boční délky hotových tepláků:
80/86: 34 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
86/92: 38 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
92/98: 43,5 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
98/104: 49 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
104/110: 54 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
110/116: 59 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
116/122: 65 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
122/128: 70 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)
128/134: 75,5 cm + náplet v pase a na nohavicích (!)

Ilustrační foto jsou tepláky 98/104 na dítěti vysokém 95 cm.

Budeme potřebovat:

  • Teplákovinu (ale podle mě možno i jemný manžestr:) - množství jednu délku - tzn. cca boční délka kalhot v dané velikosti + cca 7 cm k tomu
  • Náplet do pasu a na nohavice (tzn. výška metráže asi 15 cm)
  • Gumu do pasu (1 m bude bohatě stačit:)
  • Obyčejné nitě
  • Jehlu strech č. 80.
  • Střih slepíme dle návodu ve střihu puntík na puntík a vystřihneme nebo přeneseme na střihový papír. Tisk střihu vždy v režimu original size! (Na střihu je měřítko 10*10 cm, které by mělo po vytištění sedět).

Postup:

1. Podle střihu si připravíme jednotlivé díly - na švy je třeba přidat.

2. Sešijeme přední sedy.

3. Na přední sed můžeme nyní vyšít linii falešného poklopce. Linii, kterou budete chtít "vyšít", si předem nakreslete například křídou. Silnější nit (ideálně síla 80 nebo 60) je výhodou - například můžete použít riflovou nit.
Začátečnice mohou toto ušít i třeba v ruce a nebo vynechat.

4. Našijeme knoflíky (já našívám strojem, pokud budete našívat v ruce, můžete si nechat i na konec).

5. Nyní sešijeme boky kalhot. Lze prošít po líci rovným stehem - ale lze vynechat.

6. Nyní sešijeme zadní sed.

7. Poté sešijeme vnitřní nohavici, dáváme pozor, aby se přední a zadní sed přesně sešel do "křížku". Nohavice si pořádně našpendlete, aby vám to vyšlo.

8. Základní kalhoty máme hotové.

9. Připravíme si náplet do pasu. Výšku asi 15 - 17 cm a šířku dle pasu dítěte (to je hodně individuální, moje děti nemají žádné břicho).

10. A náplety na nohavice. Rozměry na fotce jsou pro vel. 98-104.

11. Náplety si sešijeme do tunelu a připravíme si gumu - nejlepší je ji naměřit přímo na pase daného dítěte:)

12. Náplet si přehrneme napůl.

13. Vložíme do nohavice - šev nápletu dávám na vnitřní šev nohavice.

14. Našpendlíme si náplet tak, aby byl rovnoměrně "natažen".

15. Náplet natahujeme a postupně přišijeme.

16. A máme hotovo:)

Videonávod pro začátečníky, jak všít náplet do kalhot.

Videonávod, jak ušít tepláky na obyčejném stroji - pro úplné začátečníky. (Pro ilustraci šiji jen na vzorku:-)

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Lucie Lucie | 25. listopadu 2016 v 21:09 | Reagovat

Jůů, jsem unešená z toho prům.overlocku.. Asi se zeptám hloupě, je to velký rozdíl v šití, v porovnání s brotherem? a Jaký stroj to vlastně je, prosím?

2 Caramilla Caramilla | 25. listopadu 2016 v 21:11 | Reagovat

[1]: Ano, je to nesrovnatelný nepoměr v tichosti a rychlosti;-) Ale taky v místě, které stroj zabere:-P A dost velký nepoměr v navlékání nití, u brotheru je to navlékání pro mimina, u průmyslu je to horor, horor, horor... Na většinu míst se vůbec totiž nedostanete, takže dlouhou pinzetou se snažím dovnitř stroje trefit dírku, co vůbec není vidět.
Overlock mám Garudan.

3 Lucie Lucie | 25. listopadu 2016 v 21:34 | Reagovat

díky moc Petro, i za to, že vůbec ty návody děláte:-)

[2]:

4 Hraboška Hraboška | 26. listopadu 2016 v 9:59 | Reagovat

Zatím sice střih nevyužiju (ale kdo ví :-) ), ale moc se mi líbí, v kolika je velikostech a hlavně že ty velikosti, ač jsou to dvojvelikosti, nejsou "přes číslo". Často se mi v obchodě stává, že 86/92 je už těsná, ale 98/104 ještě moc volná, že bych potřebovala prostě to mezitím, 92/98 :-D.
Já asi ještě počkám, jestli bude ten střih na dupačky a pak objednám víc střihů naráz 8-) Mám v merku totiž ještě to nové zavinovací bodýčko pro holčičky :-) (a do Vánoc už stejně šít nestíhám a švagrová rodí až v únoru, tak mám zatím čas :-D )

5 Caramilla Caramilla | 26. listopadu 2016 v 10:26 | Reagovat

[4]: Jojo, je to tak, taky tak šiji, ono to vlastně je tak, že je to např. 98 nositelná od 92 do 98, 104 nositelná od 98 do 104. U těch tepláků to je v pohodě, protože jsou první nakasanější za náplet a pak jsou přesně. Ne všechny střihy takto jde dělat. Dvojvelikosti ob jdou jen z něčeho.
Body je moje noční můra, vůbec se mě do toho nechce, do Vánoc nevím, zda stihnu a po Vánocích budu mít ještě jinou práci, takže otázka je, kdy se k němu dostanu, ale je určitě v plánu v závěsu, spolu s overálkem. Kéž bych měla více času jak 2 hodiny denně na "svoje věci" (do toho bohužel spadá i třeba úklid), jinak mám malou neustále na ruce nebo v šátku. A večer se přiznám, že jsem teď tak strašně unavená, že už jen padnu na kanape, pustíme si krátký film a já u toho třeba pletu. Ale do pracovny se prostě nedokážu dokopat :-(

6 Hraboška Hraboška | 26. listopadu 2016 v 16:09 | Reagovat

[5]: Naprosto chápu... Od narození třetí princezny se mi ještě nepodařilo se pořádně dostat do tempa, na šicí stroje se práší (vrcholný výkon byla teď kolekce sukní pro mě, švagrovou, moje holky a neteře na svatbu druhé švagrové), kupí se tu vyprané prádlo, špinavé nádobí a nápady k realizaci, ale ani jedno se nedaří zpracovávat nějak uspokojivě :-D  :-x
Takže když ten střih na dupačky bude, budu moc moc ráda, když nebude, najdu si holt nějaký jiný. Ale tenhle tvůj se prostě jeví jako ideální ;-)

7 Caramilla Caramilla | 26. listopadu 2016 v 16:11 | Reagovat

[6]: Tak to máme stejně, všechno dělám na nejúnosnější nejnižší laťce. S pardonem mám teď heslo "vono se to neposere" :-?

8 Hraboška Hraboška | 26. listopadu 2016 v 22:55 | Reagovat

[7]: Tak tak... Uklízet můžeme ještě celý život. Ale užívat si chvilky s malým miminkem jen hrozně krátkou dobu.

9 Caramilla Caramilla | 26. listopadu 2016 v 23:46 | Reagovat

[8]: Presne to je moje heslo taky. "Zivot je prilis kratky a priliz rychly na to, abych mela doma neustela naklizeno"...

10 Alena Alena | E-mail | 3. února 2017 v 18:45 | Reagovat

Dobry den,
Sijete k temto teplackum take nejake kapsy?
Dekuji, Alena

11 Caramilla Caramilla | 3. února 2017 v 18:50 | Reagovat

[10]: Syn má zatím necelé 3 a nechodí do školky, takže nebylo potřeba. Pokud byste šila, tak bych tam dala normálně kapsu skrytou do švu, takové to "vrecko":-)

12 Alena Alena | E-mail | 8. února 2017 v 23:15 | Reagovat

Dobrý den,
myslíte, že by bylo dobré podle tohoto střihu ušít kalhoty z funkčního plátna - micropeach z unuodesign?
Díky, Alena V-

13 Caramilla Caramilla | 10. února 2017 v 19:08 | Reagovat

[12]: Hezký den. Ušít určitě půjdou, ale počítejte, že budou takové hodně harémové a nařasené. I z tenké teplákoviny jsou docela takové "balonové", ale OK, ale i tak nepřidávám už na švy, na mě je to už moc široké. Pokud máte ráda turečtější vzhled, tak určitě budou super. Pokud chcete fakt jako kalhoty, tak bych doporučila spíš střih na softshellové kalhoty, podle toho jsem Kryštofovi šila já, obyčejné kalhoty. A pokud něco mezi, tak tento střih maličko zúžit, mohlo by stačit o 1 cm na každém střihovém díle ;-)