RAW kuličky

10. ledna 2017 v 18:19 | Petra |  Recepty
Ze všeho vánočního cukroví mě nejvíce chutnaly RAW kuličky. Už jsem asi možná totiž přivykla zdravé stravě a obyčejné cukroví mi už nějak nejede... Letos jsem zase zkoušela nové recepty, tak si zapisuji, které se mi osvědčily. Určitě je budu dělat i mimo Vánoce.



Ovocné kuličky se semínky jsou už zde.

Letos jsem nově dělala kuličky ze sušených švestek, protože povidla a sušené švestky miluji ze všeho zpracovaného ovoce nejvíc. Sáček sušených švestech (měkkých, tvrdé domácí namočit:) a sáček mandlí. Ideálně zpracovat ve food processoru (sekacím nožem). Dělala jsem ve Vitamixu a zavařila jsem ho:) Vitamix má nevýhodu, že seká to, co je dole úplně do hladka a tím se zacpe spodek a nahoře zůstávají celé kusy. Snůž v sekáčku hezky rovnoměrně seká a posouvá hmotu a můžeme si volit její hrubost. Doporučuji nechat ve směsi kusy. Ella své různé energetické kuličky dělá tak, že první useká hmotu a do ní pak zapracuje nahrubo namleté kousky.
Obalovala jsem v namletých mandlích.

Naprosto nejlepší jsem ale vyhodnotilla datlovo-kakaové kuličky. Usekáme 250 g datlí (měla jsem medjool:) a 250 g oříšků (já dělala z vlašských) se 3 doma usušenými banány (nedělat z kupovaných, doma sušené banány jsou vláčné) a 3 velkými lžícemi nepraženého kakaa. Tvarujeme kuličky a obalujeme v kakau. Neskutečně dobré, žravé, nejlepší... Vedle těchto kuliček i vanilkové rohlíčky blednou závisí:-D
Což mě ale vůbec nevadí!
Nicméně objektivně dodávám, že tyto kuličky doma jím pouze já, děti ani manžela neučarovali, podle mě je ani neměli:-D


Klasického cukroví jsme měli až až:)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Libuše Libuše | 10. ledna 2017 v 20:07 | Reagovat

Místo kakaa doporučuji karob, je to zdravější varianta, karob se
vyznačuje především bohatstvím bílkovin, minerálů a vitamínů. Oproti kakau neobsahuje kofein, alergenní látky, methylxanthiny ani theobromin. V karobu jsou bohatě zastoupeny především hořčík, vápník, železo, fosfor, nikl, co se vitamínů týče pak vitamíny A, B, a D. Kromě toho je přírodním zdrojem aminokyselin (alaninu, prolinu a valinu) a vlákniny. Karob má také méně tuků a cukrů.
Karob má navíc příznivý vliv na trávení, snižuje hladinu cholesterolu v krvi a na rozdíl od kakaa jeho požití nevyvolává zrychlený tep, poruchy spánku nebo hyperaktivitu.

2 Libuše Libuše | 10. ledna 2017 v 20:07 | Reagovat

A jen dodávám, že cukroví máte luxusní.

3 Caramilla Caramilla | 10. ledna 2017 v 20:14 | Reagovat

[1]: Karob občas taky do cukroví používám, ale mě obecně víc chutná bohužel to kakao. Protože miluji, jak je hořké, karob na mě je moc sladký. A nepražené kakao rozhodně není nezdravé, takže nemám špatné svědomí, že ho používám, alergii na něj nemáme ;-) Používám obojí, ale kakao mnohem radši, více mi chutná.

4 Pety Pety | E-mail | 10. ledna 2017 v 23:09 | Reagovat

Super! Díky Peti, taky vařím a puchtim s Ellou a dalšími :)) a kuličky jsou bajo rychle a energické :)  neprazene kakaové boby...takže kakao je dobrým zdrojem hořčíku ;) mám od lékařky doporučené tři kakaove boby denně :) i v těhotenství, kdy jsem do sebe nechtěla dávat žádnou chemii a myslím, že super. Karob mi přijde docela specifický...Každopádně dobrou chuť všem a.diky Pěti za vaše nápady :))

5 Caramilla Caramilla | 11. ledna 2017 v 9:26 | Reagovat

[4]: Já právě nepražené kakao považuji za zdravou potravinu a i kdyby to zdraví spočívalo jen v tom, že mě to pozitivně naladí, tak se to taky počítá ;-) Čím jsem starší, unavenější a vícedětnější, tím mám hořké kakao radši:-)
V těhotenství jsem ho taky konzumovala, ale běžná dávka mě na křeče nestačila, takže každý den pár mandlí, nepražených kešu a půl lahve magnesie:-) Na chemii naštěstí nedošlo nikdy.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama